Rektor
Langemyr skole og ressurssenter, Grimstad kommune
Østerhusmonen 15, 4879 Grimstad
Om jobben
- Stillingstittel
- Virksomhetsleder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. desember
Oppvekstsektoren i Grimstad består nå av fem tjenesteområder med 20 underliggende virksomheter hvorav ni grunnskoler, én spesialskole, fire kommunale barnehager, flyktning tjenesten, voksenopplæringen, helsestasjon- og jordmortjenesten, skolehelse- og flyktninghelsetjenesten, barnevernstjenesten og PPT. I tillegg har sektoren en oppvekststab, familiesenter, SLT/MOT og spesialpedagoger for barnehagene. For skolene (virksomhetsledernivå) er det også underliggende avdelinger.
Langemyr skole- og ressurssenter er et interkommunalt 1-10 grunnskoletilbud for elever med utviklingshemming og store tilretteleggingsbehov i Grimstad, Lillesand og Birkenes, samt gjesteelever fra andre kommuner etter behov og kapasitet. Langemyr er for tiden organisert i tre avdelinger. I inneværende skoleår har skolen 42 elevplasser og ca. 80 årsverk. . Elevantallet er variabelt ulike skoleår, og bemanning økes/reduseres i forhold til elevantallet. Skolen har tilrettelagt SFO for barnetrinnet, og kan ved eventuell ledig kapasitet tilby eierkommunene plass i SFO som avlastningstiltak for elever i ungdomstrinnet.
Grimstad kommune er under stadig utvikling, og har stort søkelys på fleksibilitet og tverrfaglig samarbeid. Oppgavene vil til enhver tid kunne justeres i forhold til kommunens behov, og til søkers kvalifikasjoner. Den vi søker må kunne kommunisere godt med ulike typer mennesker og medvirke til samhandling på tvers i organisasjonen og med de øvrige eierkommunene. Positivt menneskesyn og gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning for å lykkes.
Arbeidsoppgaver og ansvar
- Utøve god virksomhetsstyring (fag, personal, økonomi, informasjon og resultat)
- Videreutvikle virksomheten som en lærende organisasjon og tilrettelegge for spesialpedagogisk utviklingsarbeid
- Sørge for at skolens ansatte utfordres, trygges og dyktiggjøres i sitt læringsoppdrag
- Tilrettelegge for at virksomheten drives i henhold til lov og forskrift, vedtekter, lokale vedtak og lokale og nasjonale føringer
- Sikre god kommunikasjon og inkludering av ansatte, tillitsvalgte og brukere i virksomhetens utviklings- og beslutningsprosesser
- Virksomhetslederen rapporterer til tjenesteleder og inngår i tjenesteområdets ledergruppe
- Være en aktiv bidragsyter i lederfellesskapet i sektoren og inn mot kommunens satsingsområder, samt eierkommunenes behov for spesialpedagogisk spisskompetanse
- Bidra i langsiktig planlegging av skolens rolle i eierkommunene
Kvalifikasjoner
- Godkjent pedagogisk lærer- / spesialpedagogisk utdanning, evt. annen relevant utdanning fra høyskole eller universitetsnivå
- Det er en forutsetning med god kjennskap til elever som har kognitive utfordringer, autismespektervariasjoner og emosjonelle reguleringsvansker
- Lederutdanning - rektorutdanning eller annen relevant skolelederutdanning er ønskelig
- Relevant ledererfaring fra skoleområdet/sektoren er en fordel
- Kunnskap om og erfaring med å lede utviklingsarbeid
- Kunnskap om aktuelle lov- og avtaleverk
- Ønskelig med erfaring fra offentlig sektor
- God forståelse for samspillet mellom politikk, administrasjon og fag.
- God analytisk kompetanse
- Generell IKT kompetanse og gode digitale ferdigheter
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende nivå B2 i muntlig og skriftlig. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
Vi søker en tydelig leder som:
- Har gode lederegenskaper, gjennomføringsevne, kapasitet og handlekraft
- Har gode samarbeidsevner og relasjonelle ferdigheter, er god til å kommunisere og kan inkludere i ulike utviklings- og beslutningsprosesser
- Har gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsevner
- God økonomisk oversikt, med evne til å håndtere både detaljer og helhet
- Innehar høy grad av integritet, engasjement, lojal, uredd og initiativrik
- Har visjoner - og evne til målrettet arbeid med pedagogisk utvikling
- Kan arbeide selvstendig og systematisk og har evne til å forstå overordnede sammenhenger (nasjonale og lokale satsinger)
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Varierte og spennende utfordringer i en kommune med høye mål for hele oppvekstsektoren
- Godt ledernettverk blant sektorens ledere
- Delta i IKIT – kvalitetsutviklingsnettverk for spesialskoler
- Gode pensjon- og forsikringsordninger
- Lønn etter avtale
- Mulighet til å være en sentral samfunnsaktør i en viktig sektor i en flott by
- Arbeidstakere tilsettes i kommunen på de vilkår som følger av lovbestemmelser, reglement og gjeldende tariffavtaler
Kontaktinformasjon
Anne-Grete Glemming, Kommunalsjef, +4748194565Arbeidssted
Østerhusmonen 154879 Grimstad
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Grimstad kommuneReferansenr.: 5049006205
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 21.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Anne-Grete Glemming
Kommunalsjef
+4748194565
Om bedriften
Velkommen til Grimstad kommune!
Mennesker med ideer og tro på framtiden har gjort Grimstad til en kommune som er preget av en sterk maritim sektor, et IKT-miljø som er verdensledende på sine felt, mange småbedrifter, et framtidsrettet utdanningsmiljø og en offensiv landbruksnæring.
Grimstad er i tillegg en universitetsby og en teknologiby, som har tett samarbeid med næringslivet i kommunen og regionen.
«Skjærgårdsbyen Grimstad» har store områder som er disponible for fastboende og gjester, og gjennom «Sykkelbyen Grimstad» er det et godt utbygd nett av sykkelstier for sykling til jobb, for tur og trening.
Grimstad kommune er en kunnskapsbedrift hvor medarbeiderne utgjør den viktigste ressursen. Våre verdier er mot, åpenhet, redelighet og respekt. Verdiene skal gjenspeiles i møte med medarbeidere og innbyggere.
Grimstad kommune ønsker et mangfold blant våre ansatte, vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV'en.
Kommunen arbeider for å bli en heltidskommune og ansetter derfor fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b25990a0-7eaf-4d73-b859-ab9c62c93e84
- Sist endret
2. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
2b1cf1244b0d483990420c7079fbf2ed
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Barnehage, Grimstad kommune
Sted
Grimstad
Arbeidsgiver
Universitetet i Agder (UiA)
Sted
Grimstad
Arbeidsgiver
Habilitering, Grimstad kommune
Sted
Grimstad