Hva er Arbeidsplassen?

På Arbeidsplassen har vi samlet nye, selvbetjente løsninger. Her kan jobbsøkere og arbeidsgivere enkelt finne hverandre. Les mer om tjenestene.

Jeg har registrert profilen min flere steder allerede. Hva er fordelene ved å bruke Arbeidsplassen?

På Arbeidsplassen finner du brukervennlige, sikre tjenester, fri for kommersielle interesser. Tjenestene har cirka 700 000 unike brukere i måneden. Hver dag åpner arbeidsgivere rundt 8000 CV-er, og det kommer 45 000 nye stillinger hver måned. På Arbeidsplassen finner du alle utlyste stillinger i landet, og sjansen er god for å finne en jobb eller bli funnet av en arbeidsgiver.

Hvorfor må jeg logge inn med ID-porten, og ikke med brukernavn og passord?

Innlogging via ID-porten, med for eksempel MinID eller BankID, gjør at tjenestene er helt sikre å bruke – og at personopplysningene dine er godt ivaretatt. Samtidig slipper du å huske enda et brukernavn og passord.

Hvor mange bruker Arbeidsplassen i dag?

Tjenestene på Arbeidsplassen har cirka 700 000 unike brukere i måneden. Hver dag åpner arbeidsgivere rundt 8000 CV-er. 45 000 nye stillinger blir registrert hver måned.

Jeg er jobbsøker. Har dere noen råd til meg når jeg skal begynne å bruke tjenestene?

Vi vet det kan være utfordrende å være på jakt etter jobb. Derfor har vi samlet mange jobbsøkertips på denne siden. Du bør starte med å fylle ut CV-en og jobbprofilen din med så mye relevant informasjon som mulig. Da blir det lettere for arbeidsgivere å vurdere om du kan være den riktige kandidaten. Vi anbefaler også at du oppretter faste søk i stillingssøket. Da får du varsel på e-post hvis det blir publisert stillingsannonser som er interessante for deg.

Jeg er arbeidsgiver. Hvilke råd har dere dere til meg når jeg skal begynne å bruke tjenestene?

Du har nå mulighet til å gjøre rekrutteringsprosessen i helt nye digitale verktøy. Er du på jakt etter nye medarbeidere, anbefaler vi at du registrerer en stillingsannonse og fyller ut så mye relevant informasjon om bedriften og stillingen som mulig. En informativ stillingsannonse gjør det lettere for jobbsøkere å vurdere om stillingen kan være interessant for dem. Vi anbefaler også at du leter etter aktuelle kandidater i kandidatsøket, der kan du filtrere på blant annet bosted, arbeidserfaring og utdanning. Finner du aktuelle kandidater, kan du lagre kandidatlistene dine i tjenesten og holde oversikten. Har du behov for rekrutteringsbistand fra NAV, finner du kontaktinformasjon til erfarne rådgivere i tjenesten.

Jeg mangler tilgang til arbeidsgivertjenestene. Hva gjør jeg?

Vi har samlet informasjon om hva du trenger og hvordan du skaffer tilganger på denne siden.