Vil du være med å forme fremtidens helse- og velferdstjenester?
Nes kommune Helse og velferd
Rådhusgata 2, 2150 Årnes
Om jobben
- Stillingstittel
- Assisterende kommunalsjef Helse og Velferd
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest fredag 2. januar
Nes kommune søker en utviklingsorientert og engasjert leder som vil bidra til å videreutvikle helhetlige tjenester til det beste for innbyggerne. Våre verdier - Nærhet, Engasjement og Synlighet - skal kjennetegne kommunens organisasjon og væremåte.
Kommunalområdet Helse og Velferd består i dag av fem virksomheter; Nav, Dialog og mestring, Miljøarbeidertjenesten, Hjemmetjenesten og institusjonstjenesten.
Om stillingenSom assisterende kommunalsjef inngår du i kommunalsjefens stab og ledergruppe. Du vil være stedfortreder og en sentral støttespiller for kommunalsjefen, med ansvar for å bidra til strategisk utvikling og tett samarbeid med virksomhetsledere i sektoren. Stillingen er fast 100%.
Arbeidsoppgaver- Bistå kommunalsjefen i overordnet ledelse og strategisk utvikling
- Lede og koordinere endringsprosesser og utviklingsprosjekter
- Systematisere og utvikle styringsdata som grunnlag for beslutninger og tjenesteutvikling
- Sikre god samhandling internt og med eksterne samarbeidspartnere
- Bidra til effektiv økonomistyring og ressursutnyttelse
- Representere sektoren i relevante fora og nettverk
Andre oppgaver og ansvar kan tillegges stillingen.
Kvalifikasjoner- Høyere relevant utdanning (helse, samfunnsfag, administrasjon eller tilsvarende). Lederutdanning er ønskelig
- Erfaring fra offentlig sektor, helse- og velferdsfeltet
- Krav om ledererfaring
- Ønskelig med erfaring fra prosjekt/prosessledelse
- Strategisk og strukturert med god gjennomføringsevne
- Stor arbeidskapasitet og evne til å jobbe selvstendig
- Gode samarbeidsevner og evne til å bygge tillit
- Tydelig og klar kommunikasjon, både skriftlig og muntlig
- En spennende og meningsfull lederrolle i en sektor i utvikling
- Mulighet til å påvirke og utforme fremtidens tjenester
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kolleger
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for kompetanseutvikling
- Internt lederutviklingsprogram
- Gratis parkering
Du søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester må lastes opp som vedlegg til søknaden.
Minst to referanser skal oppgis, hvor minst en må være leder.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ab9db313-95c4-4a49-b93d-db36b5015197
- Sist endret
4. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3568825_245949_no
Lignende annonser
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Ringebu Kommune Terapeutisk Enhet
Sted
Ringebu, Innlandet
Arbeidsgiver
Eidsvoll kommune Institusjon og legevakt
Sted
Eidsvoll
Arbeidsgiver
Nannestad kommune Vikka 1 øst
Sted
Nannestad