Rådgiver – administrativ støtte til ledelse og medarbeidere
Sør-Øst politidistrikt
Drammen politistasjon, Grønland 36, 3045 Drammen
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 11. desember
Om stillingen
I Sør-Øst politidistrikt søker vi nå en engasjert og serviceorientert rådgiver som vil få en sentral rolle som administrativ støtte i vår organisasjon. Stillingen er fast og for tiden plassert ved Geografisk driftsenhet Buskerud, med arbeidssted på politihuset i Drammen.
Som rådgiver hos oss vil du være en sentral støttespiller for både ledere og medarbeidere, og bidra til at driftsenhetens hverdag fungerer effektivt og profesjonelt. I tett samarbeid med enhetens ledelse og ansatte sikrer du god styring, struktur og kvalitet i både økonomi- og personalforvaltningen.
Du vil være en nøkkelperson i driftsenheten, med en variert og meningsfull arbeidshverdag hvor du får brukt både din faglige kompetanse og evne til å skape gode samarbeidsflater. Hos oss får du muligheten til å bidra aktivt til videreutvikling av enhetens kultur, arbeidsprosesser og kvalitet.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
- Utarbeide og følge opp driftsenhetens budsjett, prognoser og økonomiske statusrapporter i samråd med driftsenhetsleder
- Ivareta delegerte oppgaver innen økonomiforvaltning og ressursfordeling.
- Gi faglig støtte og rådgivning til enhetens ledere innen økonomi og personalforvaltning
- Bidra i arbeidet med utarbeidelse av driftsenhetenes virksomhetsplan (VP), samt oppfølging og rapportering på denne.
- Oppfølging og saksbehandling innen HR- og HMS-feltet, herunder utarbeide arbeidskontrakter, oppdatere personelloversikt mm.
- Medvirke til god samhandling og effektiv oppgaveløsning mellom geografisk driftsenhet og stabene for HR/virksomhetsstyring
- Sørge for strukturert oppfølging/opplæring av ledere innenfor økonomi og HR-området
- Bistå i forbindelse med arrangering av samlinger for driftsenheten mm.
- Bidra i arbeidet med å utvikle godt medarbeiderskap, ønsket kultur og god medarbeidertilfredshet
- Bidra med andre daglige oppgaver etter føringer fra driftsenhetsleder i tett dialog med den andre rådgiveren i GDE
Arbeidsoppgaver
- Utarbeide og følge opp driftsenhetens budsjett, prognoser og økonomiske statusrapporter i samråd med driftsenhetsleder
- Ivareta delegerte oppgaver innen økonomiforvaltning og ressursfordeling.
- Gi faglig støtte og rådgivning til enhetens ledere innen økonomi og personalforvaltning
- Bidra i arbeidet med utarbeidelse av driftsenhetenes virksomhetsplan (VP), samt oppfølging og rapportering på denne.
- Oppfølging og saksbehandling innen HR- og HMS-feltet, herunder utarbeide arbeidskontrakter, oppdatere personelloversikt mm.
- Medvirke til god samhandling og effektiv oppgaveløsning mellom geografisk driftsenhet og stabene for HR/virksomhetsstyring
- Sørge for strukturert oppfølging/opplæring av ledere innenfor økonomi og HR-området
- Bistå i forbindelse med arrangering av samlinger for driftsenheten mm.
- Bidra i arbeidet med å utvikle godt medarbeiderskap, ønsket kultur og god medarbeidertilfredshet
- Bidra med andre daglige oppgaver etter føringer fra driftsenhetsleder i tett dialog med den andre rådgiveren i GDE
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Bestått relevant utdanning innen økonomi fra høgskolenivå på minimum bachelornivå
- Dersom ingen søkere oppfyller dette utdanningskravet, kan søkere med lang og relevant praksis, og som kan dokumentere evne til selvstendig og resultatorientert arbeid, vurderes
- Relevant erfaring fra økonomi og administrasjon
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Gode IKT-kunnskaper og evne til å lære seg nye systemer
Det er også ønskelig med:
- God innsikt i politiets oppgaver og organisasjon
- God kunnskap og erfaring med relevante saksbehandlingsverktøy
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Ved å søke jobb i Sør-Øst politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering av deg. En skikkethetsvurdering er en kontroll som retter seg mot andre forhold enn de som undersøkes for utstedelse av politiattest.
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt, fleksibel og initiativrik
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og med god gjennomføringsevne
- Evne til å skape resultater med kvalitet i samhandling med andre
- Positivitet, engasjement og evne til å ta "oppdukkende oppgaver"
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som rådgiver (sko. 1434), fra kr 630 000,- brutto per år.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sør-Øst politidistrikt er et Norge i miniatyr med mange små og store byer, betydelige fjellområder, langstrakt kyst og turisme både vinter og sommer. Politidistriktet dekker fylkene Vestfold, Telemark og Buskerud, i tillegg til Jevnaker kommune i Akershus – til sammen 42 kommuner - som strekker seg fra Kragerø i sør til Hemsedal i nord. Det bor noe over 700.000 innbyggere i distriktet.
Politiets oppgaver er sammensatte og mangfoldig. Den sentrale beliggenheten, med mange knutepunkter for både nasjonal og internasjonal transport, gjør distriktet til et pulserende og attraktivt område.
Administrasjonsstedet for Sør-Øst politidistrikt ligger i Tønsberg. Våre medarbeidere jobber etter prinsippene i medarbeiderplattformen for politiet som innebærer å være modig, helhetsorientert, vise respekt og være tett på.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
126844a4-653b-4d93-844a-73287b10d614
- Sist endret
26. november 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10271378
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Sør-Øst politidistrikt
Sted
Drammen
Arbeidsgiver
Politidirektoratet
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Politidirektoratet
Sted
Oslo