Engasjerte veiledere til prosjektet Familien i fokus
Nav, Drammen kommune
Grønland 70, 3045 Drammen
Om jobben
- Stillingstittel
- Veiledere til prosjektet Familien i fokus
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
Søk på jobben
Søk senest søndag 23. november
Nav Drammen er et av landets største NAV-kontorer med 240 ansatte. Vi er kunnskapsrike medarbeidere og er opptatt av å utvikle en kultur for kunnskapsdeling og åpenhet. Vi jobber kontinuerlig med utvikling av våre tjenester og har stort fokus på tverrfaglig samarbeid for å gi god service og kvalitet i tjenesten til bruker.
Drammen kommune har et stort antall barnefamilier som lever i utenforskap, som følge av dårlig økonomi. Mange av familiene har sosialhjelp som primær inntektskilde eller som supplerende økonomisk støtte. Sentrale deler av Navs samfunnsoppdrag er å bidra til et inkluderende samfunn og at mottakere av ytelser blir økonomisk selvhjulpne.
Nav Drammen har ledig to spennende stillinger rettet mot arbeid med helhetlig oppfølging av familier med levekårsutfordringer. Stillingene vil være knyttet til områdesatsningen Strømsø 2030 sitt prosjekt «Familien i fokus 2030» og Nav Drammen sitt prosjekt «Familien i fokus».
«Familien i fokus» er et prosjekt, hvor veilederne følger opp utsatte barnefamilier med mål om å støtte dem til økonomisk selvhjulpenhet og sikre barna en trygg og god oppvekst. Prosjektet har vært i drift i tre år med midler fra Statsforvalteren, og videreføres med faste stillinger som et av kontorets satsningsområder.
«Familien i fokus 2030» er et prosjekt i den tiårige områdesatsingen Strømsø 2030, hvor Nav Drammen samarbeider med Drammen kommune om å styrke levekårene i kommunedelen Strømsø.
I det videre arbeidet har vi som mål å ta med oss det beste fra det foregående arbeidet med hensyn til metodikk, erfaringer og samarbeidsformer for å videreutvikle dette til det beste for de utsatte barnefamiliene. Du vil bli en del av et engasjert fagmiljø som jobber helhetlig og målrettet for å gjøre en forskjell, både i enkeltfamiliers liv og på samfunnsnivå. Et tett og koordinert samarbeid mellom tjenester er avgjørende for å møte levekårsutfordringer, og kan bidra til å redusere de negative konsekvensene fattigdom har for barn og unge.
Vi søker to engasjerte veiledere til teamet, som skal bidra til å skape varige endringer for barn, unge og deres familier i tett samarbeid med Drammen kommune og områdesatsningen Strømsø 2030.
Arbeidsoppgaver
- Sikre helhetlig og god oppfølging av barnefamiliene sammen med oppfølgings- og økonomiveileder. Det blir ca. 30 familier fordelt på fem koordinatorer. Alle porteføljer vil inneholde en gitt andel familier bosatt i bydel Strømsø.
- Koordinere bistandsmulighetene innad i Nav, samt gi råd og veiledning ut mot aktuelle kommunale tjenester (eks. boligtjenesten) og andre relevante samarbeidspartnere.
- Samarbeid med oppfølgingsveileder for å sikre arbeidsretting og økt overgang til varig arbeid.
- Bidra til å videreutvikle et kartleggingsverktøy, som ser på barnefamilien som en 24-timersfamilie.
- Bidra til å videreutvikle en oppfølgingsmetodikk, som ivaretar både foreldre og barn.
- Råd og veiledning.
- Planlegge og gjennomføre hjemmebesøk for å kartlegge familiens hjemmesituasjon. Dette innebærer arbeid enkelte ettermiddager, når familien er samlet hjemme etter jobb/barnehage/skole.
- Delta i møter med andre kommunale tjenester, fastlege, behandler, tiltaksbedrifter, opplæringsinstitusjoner, arbeidsgivere mv.
Nav er i stadig utvikling og det tas forbehold om endringer i arbeids- og ansvarsområdet. Du må påregne å utføre de oppgaver som til enhver tid er nødvendig for at vi skal kunne nå de målene som er satt for virksomheten.
Kvalifikasjoner
- Bachelorgrad helst innenfor sosialt arbeid, helse, pedagogikk eller sosiologi
- Solid veiledningserfaring
- Erfaring med å jobbe i tett relasjon til mennesker og ha dialog med mennesker i vanskelige livssituasjoner
- Erfaring med å jobbe med familier og barn
- Kunnskap om Navs arbeidsmetodikk, kommunale tjenester og utdanningsmuligheter er en stor fordel
- Erfaring med oppstart og gjennomføring av prosjekter er ønskelig
- Kunnskap om personlig økonomi
- Gjerne erfaring fra saksbehandling
- God kompetanse på IKT-verktøy samt evne og vilje til å sette deg raskt inn i nye digitale verktøy
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Førerkort klasse B for å kunne benytte tjenestebil til møter
- Det er en fordel om du har kompetanse om arbeidsmarkedet generelt og for Drammensregionen spesielt
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Evne til å skape gode relasjoner til mennesker med ulike utfordringer og behov - også i et langt tidsperspektiv
- Evne til å arbeide selvstendig, målrettet, nøyaktig og effektivt i en ofte hektisk arbeidshverdag
- Evne til å være fleksibel, løsningsorientert og trives med allsidige oppgaver
- Stor arbeidskapasitet
- Godt humør og positiv bidragsyter i et helsefremmende arbeidsmiljø
Personlig egnethet, engasjement for Nav's samfunnsoppdrag og motivasjon for stillingen vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
- Varierte arbeidsdager og arbeidsoppgaver i et arbeidsmiljø, hvor samarbeid, mangfold og engasjement for samfunnsoppdraget er viktig
- En arbeidsplass som avspeiler et mangfoldig, inkluderende og godt arbeidsmiljø med aktive, engasjerte og kunnskapsrike kolleger
- Mulighet til å påvirke utviklingen av Nav Drammen og partnerskapet på jakt etter gode løsninger for brukerne
- Ledere som gir deg utviklingsmuligheter
- Nødvendig opplæring vil bli gitt
- Lønnsspenn kr. 522 600 - kr. 614 400 i samsvar med kommunal tariffavtale (kode 655901 Førstekonsulent NAV)
- God pensjonsordning gjennom Drammen kommunale pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
- Aktivitetsbasert arbeidsplass i flotte lokaler
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Indira Rizvanovic, avdelingsleder Oppfølging 3, 93855759Arbeidssted
Grønland 703045 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 5013215101
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Indira Rizvanovic
avdelingsleder Oppfølging 3
93855759
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c2dea003-c4e6-49d7-8d2b-ee55a8c740bb
- Sist endret
6. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
a24d9d5c96cf4045ac41461b3df4c4b7
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Nav Grünerløkka, avdeling Kartlegging
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Gamle Oslo, Nav
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Helse- og velferdsforvaltningen, Drammen kommune
Sted
Drammen