Seniorrådgiver innen vare- og tjenestelogistikk
UDI
Innspurten 11D, 0663 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Seniorrådgiver innen vare- og tjenestelogistikk
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 10. desember
Seniorrådgiver innen vare- og tjenestelogistikk
Om du tror det er omstendelig og tregt i staten, glem det! I UDI, og ikke minst i Mottak og retur, er det tempo og mye aktivitet. Vi er en beredskapsorganisasjon, der det som skjer i verden påvirker oss i stor grad.
Det er vår jobb å sikre at flyktninger og asylsøkere får et sted å bo fra de kommer til landet og til de får svar på søknaden sin, og enten bosettes i en kommune eller returnerer til hjemlandet. Det innebærer blant annet at vi anskaffer og følger opp drift av mottak, og utbetaler økonomiske ytelser.
Som seniorrådgiver innen vare- og tjenestelogistikk blir du en del av Ankomst og transittenheten. Det er vi som har ansvaret for oppfølgingen av ankomst og transittmottakene i Norge. Vi har også ansvar for driften av Nasjonalt ankomstsenter som ligger i Råde kommune. Vi er 32 dyktige og engasjerte medarbeidere som brenner for samfunnsoppdraget. Vi er et tverrfaglig arbeidsmiljø og ser frem til å få deg med på laget.
En sentral oppgave i stillingen er å sikre at beboerne i mottakene får utstyr de har krav på, som klespakker, hygieneartikler, sengetøy og kjøkkenpakker. Du forvalter avtaler og sørger for god internkontroll. Du er også en del av et kategoriteam som utformer konkurransegrunnlag for anskaffelser av utstyr til beboerne.
I UDI satser vi på effektivisering og digitalisering. Du får handlingsrom og forventes å bidra aktivt til å forbedre arbeidsprosessene.
Arbeidsoppgaver
- Bidra inn i utviklingen av systemer for god vare- og tjenesteflyt, forvaltning av vare-, og tjenesteområdet tilknyttet beboerytelser
- Påse at lagerforvaltningen er i samsvar med SRS og UDIs retningslinjer og løpende behov
- Delta i anskaffelsesarbeid
- Veilede ansatte i asylmottak innenfor stillingens ansvarsområde
- Bidra i Mottak og retur sitt øvrige arbeid ved behov
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Utdanning på bachelor-nivå fra høgskole eller universitet, fortrinnsvis innen jus, økonomi og administrasjon. Annen relevant utdanning og/eller relevant erfaring kan kompensere for manglende bachelorgrad
- Erfaring med logistikkoppgaver relatert til varer og tjenester.
- Kunnskap om internkontroll og herunder erfaring med gjennomføring av risikoanalyser.
- Gode IKT-kunnskaper, herunder Office-365 og gode Excel-kunnskaper er nødvendig.
- Erfaring med økonomisystemer som Unit4 eller tilsvarende regnskaps- og fakturasystemer.
- Erfaring fra anskaffelser/innkjøp og bruk av KGV (kontraktsgjennomføringsverktøy, eksempelvis Mercell).
- Erfaring fra kontraktsforvaltning
- Erfaring fra saksbehandling i offentlig sektor
- Meget god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
Det er ønskelig med:
- Kjennskap til bruk av Qlik eller andre verktøy for dataanalyse
- Erfaring fra utlendingsforvaltningen
- Erfaring innen innovasjon og forbedringsarbeid
- Erfaring med undervisning
- Kjennskap til Statens regnskapsstandarder (SRS)
- Snarlig tiltredelse er sterkt ønskelig
Personlige egenskaper
- Du er analytisk, setter deg raskt inn i nye problemstillinger og evner å se ting i sammenheng
- Du er nøyaktig, strukturert og du leverer på tid
- Du har god rolleforståelse, er selvstendig og innovativ
- Du har gode samarbeidsevner og er god til å få til resultater sammen med andre
- Du er robust og holder roen i krevende situasjoner
- Du har god teknisk forståelse og er nytenkende
- Du kommuniserer faglige vurderinger enkelt og forståelig og er god på kompetansedeling
Vi søker personer som kan identifisere seg med våre kjerneverdier og vil legge vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
Hos oss får du spennende og varierte oppgaver i en virksomhet med et av Norges viktigste samfunnsoppdrag. Verdensbegivenheter påvirker jobben vår direkte, og vi er vant til å justere oss raskt etter svingningene i migrasjonen til landet. Profesjonalitet, menneskeverd og helhet er verdiene våre. De er viktige for oss, og skal påvirke hvordan vi løser oppgavene våre hver dag.
Du blir en del av Mottak og returprosessen. Vi har høy faglig kompetanse, stort engasjement og dyktige medarbeidere. Vi er fortiden om lag 150 medarbeidere fordelt på enheter og ulike team på tvers i Oslo og de fem regionskontorene i Bergen, Gjøvik, Kristiansand, Narvik og Trondheim. I tillegg til at vi har styring av driften av mottak for asylsøkere som hovedoppgave, har avdelingen også fagansvaret for retur og ansvar for bosettingsforberedende arbeid.
Vi holder til i nye og flotte lokaler på Helsfyr, med en kjempegod kantine. Vi tilbyr goder som sommertid, trening i arbeidstiden, fleksitid, fleksibel arbeidsplass, og ikke minst landets aller beste kolleger (mener vi).
Stillingen er lønnet som seniorrådgiver (kode 1364) i lønnsspennet 650 000 - 800 000. For spesielt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. Et lønnstrekk på to prosent gir deg gode ordninger for pensjon, lån og forsikringer i Statens pensjonskasse.
Praktisk informasjon:
Vi ønsker har som mål å kjøre en effektiv rekrutteringsprosess og har satt av tid til intervjuer i uke 50 og 51.
Du søker på stillingen via søknadssystemet WebCruiter. Du må fylle ut WebCruiters CV og søknadsfelt selv om du velger å legge ved søknad/CV i eget format i tillegg. Du må også legge ved vitnemål. Du skal laste opp vitnemålet fra Vitnemålsportalen i Webcruiter når du søker på stillingen. Dersom du har utdanning fra utlandet, må den være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (hkdir.no).
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. Aktuell tilrettelegging kan for eksempel være tekniske hjelpemidler, tilpasning av møbler eller endring av rutiner, arbeidsoppgaver og arbeidstid. Har du hull i CV-en din, funksjonell nedsettelse eller innvandringsbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stilling hos oss. Vi kaller alltid inn minst en kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppen til intervju.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Det er mulig å be om å bli utelatt fra denne listen. I så fall må du begrunne hvorfor du ønsker det. Hvis ønsket ditt ikke kan innvilges, tar vi kontakt med deg i forkant
I samarbeid med ekstern leverandør benytter UDI seg av bakgrunnssjekk. Bakgrunnssjekken utføres etter samtykke fra deg som søker og innebærer at vi verifiserer CV og annen søknadsdokumentasjon i forbindelse med ansettelsen.
Kontaktinformasjon
Vivian Ellingsen Gotaas, Regionsdirektør Ankomst og Transit enh, 91387856Kristin Klaseie, Kompetanseleder , 92841063
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: UDIReferansenr.: 5047151551
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.12.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Kristin Klaseie
Kompetanseleder
92841063
Vivian Ellingsen Gotaas
Regionsdirektør Ankomst og Transit enh
91387856
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
b609c970-c762-49e7-8a4c-e76feccfe80e
- Sist endret
26. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6760783e514a4ddaa19d036a40b72464
Lignende annonser
Rådgiver spedisjon
Arbeidsgiver
FLO Stab, Forsvaret
Sted
Gardermoen
Logistikk medarbeider
Arbeidsgiver
Add Persona AS
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Logistikk Drammen Sykehus, Vestre Viken
Sted
Drammen