Rådgiver kompetanseutvikling
Domstoladministrasjonen
Dronningens gate 2, 7011 Trondheim
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver kompetanseutvikling
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. desember
Om stillingen
Vi i Domstoladministrasjonen bidrar til Norges domstolers oppdrag som samfunnets viktigste konfliktløser. Det gjør vi gjennom å utvikle fellesløsninger, slik at domstolene kan konsentrere seg om sine hovedoppgaver i dag og i fremtiden.
I Avdeling for HR og kommunikasjon (HRK) er vi 25 medarbeidere. Vi er i dag organisert i seksjoner for kommunikasjon, kompetanse og sekretariatet for innstillingsrådet. Disse er ledet av seksjonssjefer, mens ansvarsområdene innen HR er underlagt avdelingsdirektør.
Kompetanseseksjonen søker nå etter en engasjert og løsningsorientert rådgiver. Vi har ansvar for å utvikle relevante kompetansetiltak i tett samarbeid med de som jobber i domstolene. Oppgavene i seksjonen inkluderer blant annet å lage introduksjonsprogram for de ulike medarbeidergruppene, læringsløp for rettsmeklere og dommerseminarer, samt en rekke digitale tiltak. Vi består i dag av 7 medarbeidere.
Vi ser etter deg som liker å lære nye ting. Du er uredd og nysgjerrig, og god til å omsette teoretisk kunnskap for å utvikle praktiske og nyttige aktiviteter som bidrar til at alle medarbeidere i Norges domstoler har den nødvendige kompetansen for å løse vårt samfunnsoppdrag. Du må i tillegg være en pådriver innen bruk av relevant teknologi og verktøy.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge, koordinere og gjennomføre kompetansetiltak som for eksempel webinar, digitale informasjonsmøter, utarbeidelse av e-læring og opplæringsvideoer
- Utvikling og vedlikehold av den digitale læringsportalen til Norges domstoler
- Samarbeid med domstolene om å utvikle nye kompetansetiltak
Oppgaver og ansvarsområde vil kunne endre seg basert på domstolenes og DA sine strategiske behov.
Hvem er du?
Vi ser etter deg som har:
- relevant utdanning på masternivå innen organisasjon og ledelse, pedagogiske eller psykologiske fag. Særlig relevant erfaring kan kompensere for krav til formell utdanning
- fordel med kjennskap til Norges domstoler
- erfaring fra kompetansearbeid i komplekse virksomheter
- god erfaring med relevant teknologi og verktøy
Personlige egenskaper:
- Du er god til å samarbeide på tvers av fagfelt og profesjoner.
- Du er flink til å dele din egen kompetanse, men også støtter andre i å dele sin.
- Du er løsningsorientert og har sterk gjennomføringsevne.
Personlige egenskaper er særlig viktig for å trives og lykkes i denne rollen. Det vil derfor bli særlig vektlagt.
Vi tilbyr
I tillegg til en jobb som er viktig for både enkeltpersoner og samfunnet får du:
- muligheten til å utvikle både domstolene og deg selv
- et godt tverrfaglig miljø
- varierte og utfordrende arbeidsoppgaver
- fleksibel arbeidshverdag med fleksitid, mulighet for hjemmekontor og trening i arbeidstid
- kontor i sentrum med gode offentlige kommunikasjonsmidler
- gunstige vilkår i Statens pensjonskasse
Stillingen lønnes som rådgiver (1434) etter Hovedtariffavtalen, avhengig av din kompetanse.
Mangfold
Det er viktig at de ansatte i Norges domstoler representerer et godt mangfold med ulik bakgrunn og livserfaring. Vi har i dag et rikt og flerkulturelt samfunn. Vi ønsker derfor å rekruttere flere medarbeidere som har en flerkulturell bakgrunn, ulik arbeids- og livserfaring, funksjonsnedsettelse og hull i CV. Dette vil gi oss viktig kunnskap i utførelsen av samfunnsoppdraget.
Mangfold er en styrke, og vi vil tilrettelegge for ansatte med ulike behov. Les mer om muligheten for positiv særbehandling på www.dfo.no.
Kontaktperson for stillingen
Helga Johnsen Meisfjord
Seksjonssjef kompetanse og ledelse
+4799226627
Om bedriften
Domstolene er samfunnets viktigste konfliktløser. Norge har 55 domstoler med om lag 2000 medarbeidere. Domstolene er den tredje statsmakt. Som samfunnets viktigste konfliktløser, er domstolene avhengig av tillit. Det innebærer at virksomheten må innfri samfunnets krav og forventninger.
Domstoladministrasjonen skal medvirke til at domstolene blir best mulig i stand til å løse oppgavene sine. Det betyr blant annet å legge til rette for en forsvarlig og effektiv gjennomføring av rettssaker.
Domstoladministrasjonen har en styrings- og støttefunksjon, en rettspolitisk og en utviklingsrolle overfor domstolene.
Domstoladministrasjonen holder til i Trondheim, og arbeidsspråket vårt er norsk. Virksomheten er organisert i fem avdelinger.
Se www.domstol.no for mer informasjon.
Personopplysninger i søknad og CV til stillingen blir håndtert i samsvar med lov om behandling av personopplysninger. Du kan lese mer om personvern på www.domstol.no.
Vi utarbeider offentlig søkerliste og viser til offentlighetsloven § 25, andre ledd, for mulighet til å bli unntatt fra denne.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
9f48590b-7cd9-4fdc-8dbe-10db6f50dcb2
- Sist endret
1. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10271784
Lignende annonser
Jurist
Arbeidsgiver
Byrådsavdeling for Helse- og omsorg og Sosiale tjenester, Trondheim kommune
Sted
Trondheim
Arbeidsgiver
Eierskapsenheten, Trondheim kommune
Sted
Trondheim
Arbeidsgiver
Bedriftskonsulent CH AS
Sted
Trondheim