Er du en av våre økonomirådgivere ?
Økonomi og virksomhetsstyring, Økonomi
Feyers gate 7, 3256 Larvik
Om jobben
- Stillingstittel
- Faglig rådgiver
- Oppstart
- 5. januar 2026
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 3
Søk på jobben
Søk senest søndag 14. desember
Larvik kommune har de siste årene vist en markant fremgang i nasjonale rangeringer, og ifølge Kommuneindeksen 2025 rangeres vi som landets 15. best styrte kommune. Dette viser at målrettet arbeid med kostnadskontroll og effektivitet gir resultater.
Nå trenger vi nye ansatte med på laget vårt som aktivt vil bidra til å løfte kommunen enda høyere!
Vi er en gjeng med grundig og analytisk tilnærming til økonomifaget, samtidig som vi trives godt med å gjøre hverandre gode. Vi er opptatt av å ha det bra sammen på jobb, selv om vi har travle dager.
Vi sier ikke at det er lett å være økonom i en kommune. Det er stort, komplekst og til tider krevende. Men, vi jobber sammen for å bidra til at kommunen, gjennom god økonomi- og virksomhetsstyring, kan fortsette å levere nødvendige tjenester til innbyggerne.
Det krever initiativ, pågangsmot, selvstendighet, gjennomføringsevne og kapasitet til å jobbe overordnet samtidig som du har blikk for detaljer og nøyaktighet.
Vil du være en del av det? Søk på en av våre to faste stillinger og/eller vikariat, som rådgiver i økonomiseksjonen. Det er leder for økonomiseksjonen som er vår nærmeste leder.
Skriv i søknaden om du også er interessert i vikariatet.
Arbeidsoppgaver
Du skal blant annet:
- Gi økonomisk rådgivning og veiledning til kommunalsjefer og ledere
- Jobbe med økonomirapportering, inkludert avviksanalyser og prognoser
- Budsjetteringsarbeid
- Fremstille og presentere økonomiske analyser
- Sikre god økonomistyring av prosjekter
- Løse varierte oppdrag alene eller i tett samarbeid med andre
- I tillegg kan vi legge oppgaver til stillingen ut fra din egen kompetanse og interesser. Forbered deg på å snakke om dette på intervjuet.
Kvalifikasjoner
- Du har minimum bachelor i økonomi. Lengre erfaring fra regnskaps-/ økonomiarbeid vil kunne erstatte kravet om formell utdanning.
- Du har solide kunnskaper om regneark
- Du er god til å formidle på norsk, både muntlig og skriftlig
- Det er en fordel om du har noen års erfaring fra økonomiarbeid og controlleroppgaver
- Det er en fordel om du har analytiske evner og kunnskap om KOSTRA og annen offentlig statistikk
Personlige egenskaper
- Du er god til å bygge relasjoner og samarbeide
- Du motiveres av å få ansvar og jobber selvstendig
- Du er strukturert, systematisk og proaktiv
- Du er analytisk, nysgjerrig og løsningsorientert
- Du er fleksibel og trår til i hektiske perioder
Vi legger stor vekt på personlig egnethet til stillingene.
Vi tilbyr
- Et sosialt, hyggelig og kompetent fag- og arbeidsmiljø
- En spennende og variert jobb med et stort internt nettverk
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning
- Fleksibel arbeidstid
- Gode velferdsordninger
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Kontaktinformasjon
Ketil Kvam, Virksomhetsleder, 98231996Arbeidssted
Feyers gate 73256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommuneReferansenr.: 5045974797
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Startdato: 05.01.2026
Sluttdato: 01.11.2026
Søknadsfrist: 14.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Ketil Kvam
Virksomhetsleder
98231996
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
763ba79e-484b-4170-9d9e-30fb681a05f6
- Sist endret
26. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6a6bc52d46ce4072b74ea37ae2545beb
Lignende annonser
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Nav Larvik
Sted
Larvik
Virksomhetsleder
Arbeidsgiver
Samfunn og miljø, Virksomhetsleder Eiendom
Sted
Larvik
Teamleder regnskap og lønn
Arbeidsgiver
Solve Forretningspartner AS (Larvik)
Sted
Larvik