Rådgiver - administrativ koordinator/lederstøtte
Sør-Vest politidistrikt
Lagårdsveien 6, 4010 Stavanger
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver - administrativ koordinator/lederstøtte
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 14. januar
Om stillingen
Felles enhet for utlending og forvaltning (FUF) i Sør-Vest politidistrikt søker en engasjert og strukturert rådgiver - administrativ koordinator/lederstøtte (SKO 1434).
FUF sin ledergruppe består av driftsenhetsleder og fire seksjonsledere. Den som ansettes vil ha en sentral rolle som lederstøtte, og blir en del av gruppen som er organisert under driftsenhetsleder FUF, og stedsplassert i Stavanger. Vedkommende vil således ha et fellesskap i ledergruppen ved FUF.
Administrativ koordinator/lederstøtte er avhengig av å holde seg oppdatert og informert om nye formelle retningslinjer/instrukser. Den som ansettes samarbeider primært med egen leder. I tillegg vil vedkommende være et naturlig bindeledd mellom driftsenhetsleder og seksjonslederne, og medvirke til god kommunikasjon med andre enheter. Særlig viktige samarbeidsparter er Stab for HR/HMS og Stab for virksomhetsstyring.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Arbeidsoppgaver
Administrativ koordinator/lederstøtte skal bidra til at administrative rutiner og oppgaver ved avdelingen utføres i henhold til pålegg, avtaler, og instrukser, herunder;
- Medvirke til at alminnelige driftsresultater og mål for enheten og distriktet nås
- Bidra til struktur og målrettet arbeid i enhetens ledergruppe, herunder møtefasilitering
- Fakturabehandling, bidra i økonomi- og budsjettstyring
- Utføre oppgaver i samarbeid med HR innen oppgaver som f. eks. ansettelser, personellendringer og bemanningsoversikt
- Tjenesteplanlegging og ressursdisponering i samarbeid med ledere og øvrige ansatte
- Oppfølging av enhetens internkontroll og HMS-arbeid
- Bistå med materiellkontroll på operativt utstyr i samarbeid med andre enheter
- Støtte ledere på enheten med administrative oppgaver ved behov
- Utføre forefallende oppgaver etter anmodning fra enhetsleder
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå. Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av manglende formalkompetanse
- Relevant erfaring fra saksbehandling
- Gode kommunikasjonsevner på norsk, muntlig og skriftlig. Beherskelse av engelsk er nødvendig.
For å bli vurdert som søker til stillingen, må du oppfylle alle kravene over.
Det er også ønskelig med:
- Erfaring fra personalrelaterte arbeidsoppgaver
- Erfaring fra økonomi og administrasjon, ressursdisponering og planlegging
- Kunnskap om arbeidsmiljøloven og hovedtariffavtalene i staten
- Kjennskap til politiets IT-systemer
- Kjennskap til bruk av Excel og arbeidstidsstyringssystemer, herunder TTA (turnus, tjenestelister og arbeidstidsbestemmelser) og SAP
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- God evne til å samarbeide og bygge relasjoner
- Mål- og resultatorientert med evne til kreativ problemløsning
- Evne til å jobbe selvstendig, strukturert og systematisk
- God beslutnings- og gjennomføringsevne
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her:
https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-ipolitiet/medarbeiderplattform/
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som SKO 1434 rådgiver, fra kr. 640.000,- brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser
Mangfold i politiet
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i
disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter. Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Slik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sør-Vest politidistrikt har ca. 530.000 innbyggere fordelt i 29 kommuner. 23 av kommunene ligger i Rogaland, mens 5 kommuner er i Vestland og 1 i Agder fylke. Politidistriktet strekker seg fra Moi og Lund kommune i sør, til Bømlo og Fitjar i nord, og med kommunene Suldal og Sirdal i øst. Sør-Vest politidistrikt er et mangfoldig distrikt med byer, bygder og tettsteder i alle størrelser. Næringslivet er variert. Olje- og gassindustrien står sentralt sammen med jordbruk, fiske, sjøfart og industri av ulike slag. Politidistriktet preges av svært variert natur som gir gode muligheter for rekreasjon, både ved fjord og fjell. Distriktet har et rikt kulturliv.
Politidistriktet har ca. 1250 ansatte og har i tillegg til de ordinære politioppgavene, et særskilt ansvar for politioppgaver knyttet til kontinentalsokkelen og et spesielt ansvar for behandling av sjøfartssaker. Politimesteren er i tillegg operativ leder for Hovedredningssentralen for Sør-Norge.
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du som modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på.
Hovedmålsettingen for distriktet er å møte publikums behov for trygghet, lov og orden.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
6e6fd89a-3bad-43d9-8f38-9bc261aeea8c
- Sist endret
23. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10275503
Lignende annonser
Politiførstebetjent
Arbeidsgiver
Sør-Vest politidistrikt
Sted
Bryne
Avdelingsleder
Arbeidsgiver
Sør-Vest politidistrikt
Sted
Stavanger
Arbeidsgiver
Sør-Vest politidistrikt
Sted
Sandnes, Stavanger, Haugesund