Rådgiver virksomhetsstyring
Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF
Hans Mustads gate 31, 2821 Gjøvik
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver virksomhetsstyring
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 4. desember
Om selskapet
HDO eier, drifter og forvalter dagens primære kommunikasjonsløsninger for telefoni- og radiokommunikasjon med tilhørende materiell for alle landets AMK-sentraler, legevaktsentraler og akuttmottak. Løsningen kjennetegnes ved at helsetjenesten settes i stand til å kommunisere med publikum på 113 og 116 117, samt kommunisere via nødnett internt i helsetjenesten og med de øvrige nød- og beredskapsetatene. Denne sammenhengende kommunikasjonskjeden mellom spesialist- og kommunehelsetjenesten betegnes som den akuttmedisinske kjede.
Gode tekniske løsninger er helt avgjørende for å redde liv og helse, og HDOs tjenester er derfor et viktig bidrag for å sikre en velfungerende og effektiv medisinsk nødmeldetjeneste i Norge. HDO er organisert som en del av spesialisthelsetjenesten og er eid av de fire regionale helseforetakene Helse Sør-Øst, Helse Midt, Helse Nord og Helse Vest. Du kan lese mer om HDO på www.hdo.no.
Vi i Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HF (HDO) søker en analytisk og fremoverlent rådgiver som vil bidra til helhetlig styring, risikohåndtering og forbedring på tvers av organisasjonen. I denne rollen får du en viktig rolle i å utvikle og sikre kvalitet i rapportering, prosesser og beslutningsgrunnlag – slik at HDO kan levere stabile og sikre tjenester når det virkelig gjelder.
Stillingen inngår i teamet Organisasjonsstøtte, som omfatter funksjonene økonomi, virksomhetsstyring, innkjøp og informasjonssikkerhet.
Du blir en del av et tverrfaglig miljø med høy kompetanse, korte beslutningsveier og en kultur preget av samarbeid, deling og utvikling.
Arbeidsoppgaver
Som rådgiver vil du bidra til å styrke virksomhetsstyringen i HDO gjennom å:
- Utarbeide og videreutvikle styre- og eierrapportering
- Risikostyring på foretaksnivå, og støtte teamene innenfor å identifisere og vurdere risikoer
- Samle inn og kvalitetssikre styringsinformasjon i tett samarbeid med teamene i organisasjonen
- Holde i og støtte ledere og team i arbeidet med å identifisere og håndtere risiko på et foretaksnivå
- Bidra til målstyring og synliggjøring av gevinstrealisering på tvers av organisasjonen
- Effektivisere rapportering og styringsprosesser
- Videreutvikle systemer for virksomhetsstyring og risikostyring
- Koordinere og fasilitere prosesser på tvers av organisasjonen
- Utarbeide saker og analyser til ledelse, styre og eiere
- Bidra i miljø- og bærekraftsrapportering
Vi ser for oss at du har:
- Utdanning på bachelor- eller masternivå innen økonomi, administrasjon, samfunnsfag eller annen relevant utdanning
- 3–5 års erfaring fra virksomhetsrapportering, analyse og/eller risikostyring
- Gode digitale ferdigheter og erfaring med Microsoft 365 og analyseverktøy som eksempelvis Power BI
- Interesse for teknologi, effektivisering og bruk av data i styringsarbeid
- Gode norsk- og engelskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
Hvem er du?
Du er analytisk, strukturert og ser helheten i komplekse sammenhenger. Du trives med å samarbeide tett med ledere og medarbeidere på tvers av organisasjonen, og du kombinerer helhetlig forståelse med praktisk gjennomføringsevne.
Du har evne og vilje til å bygge solid virksomhetsforståelse, og bruker denne innsikten til å utvikle gode prosesser, relevante analyser og rapportering som gir reell verdi. Videre liker du å drive prosesser fremover og fremme løsninger som gjør virksomheten mer effektiv og innsiktsdrevet. Nysgjerrigheten din på teknologi og forbedring gjør deg til en viktig bidragsyter i HDOs videre utvikling.
Vi ser ikke etter den som kan alt- men den som vil lære!
Hos oss tror vi ikke på ferdige fasitsvar. Vi vet at morgendagen krever nytenkning, og derfor ser vi etter deg som er nysgjerrig, fleksibel og trives med endring.
Vi tilbyr
En spennende rolle i en organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag og stor faglig bredde. Hos oss får du:
- En sentral rolle i utviklingen av HDOs virksomhetsstyring
- Faglig sterke og engasjerte kollegaer
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for hjemmekontor
- Konkurransedyktige betingelser, samt gode pensjons- og forsikringsordninger
- Tilgang til trening i arbeidstiden og et aktivt bedriftsidrettslag
- Stor påvirkningskraft og muligheten til å forme hvordan virksomhetsstyring og rapportering utvikles i HDO de kommende årene.
Er dette noe for deg?
Send oss din CV og noen ord om din motivasjon og hva du har gjort som er mest relevant innen søknadsfristen.
Har du spørsmål om stillingen?
Ta kontakt med Fredrik Boldt (974 03 134) – rådgiver i The Assessment Company, eller Marius Elvedal (411 21 064) – CFO i HDO, for mer informasjon.
HDO ønsker mangfold og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, etnisitet og funksjonsnedsettelser. Etter søknadsfristens utløp blir det utarbeidet offentlig søkerliste. Søkere som anmoder om å bli unntatt fra denne, bes begrunne dette i søknaden. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriterene for å bli unntatt offentlighet jf offentlighetloven § 25, annet ledd, er oppfylt. En søker kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om å ikke bli ført opp på søkerlisten. Søkeren vil i så tilfelle bli varslet om dette.
HDO benytter personlighets- og evnetester og utfører Semac bakgrunnssjekk i denne rekrutteringsprosessen.
Det er per tidspunkt ikke krav om sikkerhetsklarering for stillingen, men et slikt krav kan bli aktuelt senere.
Kontaktinformasjon
Fredrik Boldt, Rådgiver i The Assessment Company, 97403134, fredrik.boldt@theac.noMarius Elvedal, CFO i HDO, 41121064, marius.elvedal@hdo.no
Arbeidssted
Hans Mustads gate 312821 GJØVIK
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Helsetjenestens driftsorganisasjon for nødnett HFReferansenr.: 5041036188
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.12.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
df6bb86b-8538-45f1-a41f-dc3498cdc7df
- Sist endret
11. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d0b9e62959284ff4a77f79a8ff20d870
Lignende annonser
Rådgiver økonomi og digital utvikling i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik
Arbeidsgiver
Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Sted
Gjøvik
Arbeidsgiver
Gjøvik kommune PPT
Sted
Gjøvik
Avdelingsleder drift og økonomi i 100 % fast stilling ved Nav Gjøvik
Arbeidsgiver
Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Sted
Gjøvik