Er du jurist med hjerte for lokalsamfunnet? Knarvik trenger deg!
Skatteetaten, Brukerdialog
Kvassnesvegen 44, 5914 Isdalstø
Om jobben
- Stillingstittel
- Jurist
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 2
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 12. november
Er du en erfaren eller nyutdannet jurist som ønsker å jobbe med et stort og spennende rettsområde? Har du interesse for god offentlig forvaltning og godt språk? Vi har allerede et sterkt tverrfaglig miljø på skattekontoret i Knarvik, men ønsker nå å øke vår kompetanse og få flere med på laget. Vi ansetter derfor to jurister og håper du vil være en av dem!
Du vil bli en del av en gruppe som er tverrfaglig sammensatt, blant annet av økonomer, jurister, regnskapsførere og andre med lang erfaring. Vi har et stort fagmiljø innen eiendom, og jobber i dag i hovedsak med landsdekkende kontroller innenfor dette fagfeltet. Vi har blant annet ansvar for å sikre kvalitet på fastsetting av skatt og avgift, samt å følge opp spesielle områder med risiko for manglende etterlevelse av skatte- og avgiftsreglene. Samtidig lever vi i en verden som endrer seg stadig raskere, så endringsvillighet, kompetansebygging og samarbeid er viktig for oss.
Etter denne runden med rekruttering vil skattekontoret i Knarvik bestå av totalt 20 medarbeidere. I løpet av våren 2026 flytter vi inn i splitter nye og moderne lokaler i Knarvik. De nye lokalene er utformet for å støtte fleksible arbeidsformer, samarbeid og trivsel – og vi gleder oss til å ta dem i bruk! Som ny medarbeider vil du være med på å forme vår nye arbeidsplass fra starten av.
Er du usikker på om dette er jobben for deg? Ta gjerne kontakt med vår kontaktperson for en uforpliktende prat!
Hva går jobben ut på?
Hovedoppgavene dine vil i dag være saksbehandling, klagesaksbehandling og juridisk bistand til saksbehandlere. Du vil jobbe med tre andre jurister i et dyktig og engasjert fagmiljø. Du kommer til å jobbe i tverrfaglige team, både internt i gruppen og sammen med kollegaer over hele landet.
hoved oppgavene vil være:
- saksbehandling og klagebehandling
- intern rådgivning og kvalitetssikring
- delta i nettverk og team på tvers av lokasjoner
- bidra til regelverksutvikling innen gruppens fagområder
- andre oppgaver må regnes med
Hvilken kompetanse er viktig i denne rollen?
- du må ha norsk juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap. Nyutdannede som leverer master høsten 2025 oppfordres også til å søke, men eksamen må være bestått før oppstart i stillingen.
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk, gode ferdigheter i engelsk er en fordel
- godt utviklet juridisk metode som gjør at du raskt setter deg inn i nye problemstillinger, og evner å løse dem med godt skjønn
- digital kompetanse – du lærer deg raskt nye systemer, ser muligheter i nye digitale verktøy og forstår hvordan digitalisering kan påvirke rettsanvendelsen
Det er ikke nødvendig, men likevel en fordel om du også har
Hva ser vi etter hos deg?
For å lykkes og trives i denne stillingen, er det viktig at du er
- god kommunikator: du klarer å formidle et budskap på en enkel og lettfattelig måte, du lytter aktivt, gir konstruktive tilbakemeldinger og er løsningsorientert 
- initiativtaker: du tar initiativ når du ser muligheter for forbedring og handler selvstendig for få til endringer både alene og sammen med andre. Du trives med å bidra til utvikling.
- lærevillig: du liker å lære og utvikle deg – både faglig og personlig. Du evner å sette deg inn i nye problemstillinger raskt, og tar ansvar utover eget ansvarsområde.
- resultatorientert: du jobber målrettet og effektivt. Du er opptatt av å få ting gjort og levere gode resultater – selv når det dukker opp utfordringer 
- lagspiller: du trives med å jobbe selvstendig samtidig som du er en lagspiller som samarbeider godt med andre, deler kunnskap og bidrar til et positivt arbeidsmiljø. 
- relasjonsbygger: du skaper gode forbindelser med kollegaer og samarbeidspartnere. Du er tillitsskapende, kommuniserer godt og bidrar til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss! Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon som høster stor tillit i befolkningen. Du får jobbe tverrfaglig med kollegaer fra andre fagområder, og med store muligheter til å planlegge egen arbeidsdag.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid: du får fleksitid og betalt overtid, sommertid, samt mulighet for å trene litt i arbeidstiden. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet til å søke om boliglån med gunstige betingelser. Les mer på spk.no.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom å jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi selvsagt tilrettelegge for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmearbeid når arbeidsoppgavene tilsier at det lar seg gjøre.
Du blir ansatt som skattejurist eller seniorskattejurist, med en årslønn mellom 600 000,- og 850 000,- kr, avhengig av kvalifikasjonene dine. For spesielt kvalifiserte kandidater kan vi vurdere å gi noe høyere lønn enn dette. De første seks månedene regnes som prøvetid.
Vi ber om at vitnemål og attester legges inn som vedlegg til søknaden.Verdt å merke seg før du søker
Omvendt referansesjekk er noe vi tilbyr hvis du er aktuell for stillingen. Det betyr at du får ringe noen av våre medarbeidere og stille de spørsmålene du måtte ønske for å finne bedre ut om vi er en god match. Vi vil at du skal føle deg trygg på valget når du takker ja til å jobbe hos oss. 
Likeverd, likestilling og mangfold er en del av kulturen vår, og vi har nulltoleranse for diskriminerende praksis og oppførsel. Vi er på jobb for alle, og Skatteetaten skal være et godt sted å jobbe for alle. Har du hull i CV-en din, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn vil vi oppfordre deg til å krysse av for dette når du søker stillingen hos oss. Det gir deg mulighet for å få positiv særbehandling. Vi kaller alltid inn minst én kvalifisert kandidat fra hver av disse gruppene til intervju. 
Når du søker jobb hos oss vil navnet ditt vises på offentlig søkerliste. Vi vil vurdere om du kan unntas fra denne listen hvis du legger ved en begrunnelse for dette. 
Bakgrunnssjekk gjennomføres av aktuelle kandidater, og verifiserer utdanning og arbeidserfaring, samt ID-sjekk.
Kontaktinformasjon
Gunnar Soldal, underdirektør, 986 25 928Arbeidssted
Kvassnesvegen 445914 Isdalstø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: SkatteetatenReferansenr.: 5029405879
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 12.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Gunnar Soldal
underdirektør
986 25 928
Om bedriften
Velg en jobb der du får utfordret deg selv ved å løse utfordringer for andre. Vi sikrer finansiering av velferdssamfunnet ved å sørge for at alle bidrar med det de skal. Vi gjør det på vegne av fellesskapet, fordi velferden er noe som kommer alle til gode. Tilliten folk har til oss er høy, og den jobber vi hver dag for å fortjene. Vi består av et direktorat, fem divisjoner som har landsdekkende ansvar, og viktigst av alt: litt over 7000 engasjerte medarbeidere som er stolte av arbeidsplassen sin. Vil du bli enda bedre kjent med oss og alt vi holder på med? Les mer på skatteetaten.no
- Sektor 
- Offentlig 
- Nettsted 
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
- dd9d2f8b-9c4d-4acd-b09a-e31f9bd6175d 
- Sist endret
- 24. oktober 2025 
- Hentet fra
- talentech 
- Referanse
- 384dc01b485549c7b16b54976a4df714 
Lignende annonser
Seniorskattejurist personvern
Arbeidsgiver
Skatteetaten, Brukerdialog
Sted
Bergen
Jurist eller rådgiver til fokusområder i Bergen
Arbeidsgiver
Innsats, fokusområder
Sted
Bergen
Rådgjevar/seniorrådgjevar – jurist på sosialfeltet
Arbeidsgiver
Statsforvaltaren i Vestland
Sted
Leikanger, Bergen