Asker kommune søker prosjektleder til spennende utviklingsarbeid i oppvekstsektoren
21500 - Inkludering og mangfold, Asker kommune
Drammensveien 915, 1383 Asker
Om jobben
Stillingstittel
Asker kommune søker prosjektleder til spennende utviklingsarbeid i oppvekstsektoren
Oppstart
1. august 2025
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 21. april
Vi ser etter deg som har barne- og familieperspektivet og som i tillegg kjenner godt til migrasjonsfeltet. Stillingens hovedmål er å utvikle en helhetlig og koordinert oppfølging av barn og familier med flyktningbakgrunn. Det betyr konkret å utvikle både samhandling, praksis og rutiner, slik at organisasjonen har en helhetlig tilnærming til oppfølging av barn og familier fra de bosettes i kommunen og på veien mot å bli aktive samfunnsborgere. Stillingen er et 100 % engasjement i et år med mulig forlengelse i inntil 2 år. Stillingen vil være organisert i virksomheten Inkludering og mangfold og rapporterer til virksomhetsleder. Inkludering og mangfold har ansvar for bosetting og oppfølging av flyktninger i Asker kommune. Dette inkluderer i tillegg til bosetting og introduksjonsordningen voksenopplæring, særskilt tilrettelagt og migrasjonshelse.
Prosjektlederen vil jobbe på tvers i oppvekstsektoren i samarbeid med alle relevante tjenester, som for eksempel skole, barnehage, PPT, helsetjenester. Den første fasen av prosjektet vil bestå av kartlegging av dagens praksis og rutiner. Dette vil legge grunnlaget for prosjektets hoveddel som handler om å videreutvikle gode og koordinerte tjenester. En forutsetning for å lykkes er forankring på alle nivåer i organisasjonen, slik at kartleggingsfasen og videreutvikling av ny praksis er gjenkjennbar for ansatte og ledere innenfor de ulike tjenestene.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegge "dagens praksis" i arbeidet med flyktningfamilier i Asker kommune
- Styrke samarbeidet på tvers i oppvekstsektoren for å utvikle et helhetlig tjenestetilbud for målgruppen
- Identifisere hva som er beste praksis og områder der kommunen må videreutvikle sin praksis
- Utvikle hensiktsmessige rutiner og samhandlingspraksis
- Koordinere de ulike arbeidsprosessene i utviklingsprosjektet
- Fasilitere møteplasser og workskops på tvers i oppvekstsektoren
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning, minimum på bachelornivå, innen eksempelvis pedagogikk eller samfunnsfag
- Erfaring med prosjektledelse og utviklingsarbeid
- Utdanning eller erfaring fra migrasjonsfeltet og oppvekstsektoren
- Gode muntlige og skriftlige ferdigheter i norsk
Personlige egenskaper
- Har god organisasjonsforståelse og kunnskap om kommunal forvaltning
- Er selvstendig og tar initiativ
- Har gode samarbeidsevner
- Liker koordinering og å drive prosesser fremover
- Har en rik verktøykasse for prosessledelse og kan bruke den i praksis
- Er kreativ og kan finne nye løsninger i komplekse situasjoner
- Er kjent med tjenestedesign og brukerorienterte prosesser
- Liker å stå i og drive prosesser der det ikke er klart svar fra start
- Forstår betydningen av forankring i linjen og hos kommunens ledelse
- Kan lede komplekse samarbeidsprosesser med mange ulike aktører fra både kommunal og privat/frivillig sektor og forstår å koble på eksterne aktører der det er hensiktsmessig
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- En spennende arbeidsplass med høy grad av trivsel og motivasjon
- Varierte og interessante arbeidsoppgaver
- Motiverte, løsningsorienterte og engasjerte kollegaer
- Stor tillit til deg som arbeidstaker
- Lønn etter kommunens gjeldende betingelser og ut fra kvalifikasjoner
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
Kontaktinformasjon
Hilde Lyngroth Selsing, 41200827Arbeidssted
Drammensveien 9151383 Asker
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4940504033
Stillingsprosent: 100%
Midlertidig
Startdato: 01.08.2025
Søknadsfrist: 21.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Hilde Lyngroth Selsing
41200827
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2899745
- Hentet fra
talentech
- Referanse
004de28f053040829d21ef41748df77f