Vil du lede et viktig team som sikrer inntekter til kollektivtrafikken i Oslo og Akershus?
Ruter As
Dronningens gate 40, 0154 Oslo, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Teamleder for støttekontrollører
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidstid
Turnus
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 23. juni
Kommersiell avdeling i Ruter har en nøkkelrolle i å sikre bærekraftig finansiering av kollektivtrafikken. Vi har ansvar for blant annet billettinntekter, priser og kontroll. Nå søker vi en engasjert teamleder til vårt nye team av støttekontrollører – et viktig tiltak for å øke betalingsandelen og sikre rettferdig bruk av kollektivtilbudet.
Stillingen er et ettårig engasjement med mulighet for forlengelse.
Som teamleder for støttekontrollørene vil du spille en viktig rolle i å sikre Ruters inntekter og styrke kontroll-lagenes arbeid på buss. Du vil lede et dedikert team som skal heve terskelen for å reise uten gyldig billett og bidra til økt betalingsandel. Dette er en unik mulighet til å være med på et viktig tiltak som skal sikre at kollektivtrafikken forblir et bærekraftig tilbud for alle.
Arbeidsoppgaver
- Lede et team på 3-4 støttekontrollører med ansvar for turnus og personaloppfølging
- Være synlig i kollektivtrafikken og bidra til trygghet, rettferdighet og høyere betalingsandel blant de reisende gjennom å bistå kontroll-lag på buss innenfor Ruters område
- Koordinere teamets deltakelse i kontrollaktiviteter for å sikre optimal dekning
- Delta på koordinerings- og samarbeidsmøter i forbindelse med billettkontroll
- Bidra til opplæring og scenariotrening innen billettkontroll
- Rapportere resultater og innsikt til Ruter
- Vil innebære arbeid på kveldstid/skiftarbeid
Kvalifikasjoner
- Erfaring som billettkontrollør (minimum 2 år)
- Dokumentert erfaring med personalansvar/har jobbet som teamleder eller skiftleder
- God på konflikthåndtering
- Solide språkkunnskaper i norsk og engelsk
- Forståelse for inntektssikring og dens betydning for kollektivtrafikken
Personlige egenskaper
- Systematisk og strukturert med gode lederegenskaper
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Kundeorientert
- God på praktisk problemløsning
- Initiativrik og motiveres av å nå resultater sammen med andre
- Selvgående med høy gjennomføringsevne
- Har god rolleforståelse
Vi tilbyr
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt innenfor én eller flere soner i Oslo og Akershus iht. skatteregler
- Mulighet til å bidra til bærekraftig mobilitet til alle innbyggere i Oslo og Akershus
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
- Spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
- Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten (dette skjer svært sjeldent). Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Dersom du har spørsmål til stillingen - ta kontakt med Forretningsutvikler inntektssikring og billettkontroll, og lurer du på noe rundt selve prosessen, kan Senior HR-rådgiver, Kirsti Skogen, kontaktes.
Kontaktinformasjon
Hege Thorkildsen, Forretningsutvikler inntektssikring og billettkontroll, 907 90 458, hege.thorkildsen@ruter.noKirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 93006750, kirsti.skogen@ruter.no
Arbeidssted
Dronningens gate 400154 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ruter AsReferansenr.: 4977628324
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 23.06.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Hege Thorkildsen
Forretningsutvikler inntektssikring og billettkontroll
907 90 458
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Vi er over 500 faste ansatte som jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning på ca 14 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d1adb25c-68e1-469b-842c-c3600609e9ca
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fb146b71e43c4ce0afa8b5cb9ae19e1e