Kristiansund kommune
Kristiansund kommune Sentrum legesenter
Konsul Knudtzons gate 8, 6508 Kristiansund N
Om jobben
- Stillingstittel
- Ledig fastlegehjemmel
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 29. desember
Kristiansund kommune har ledig fastlegehjemmel ved Sentrum legesenter med tiltredelse i juni 2026, eller etter avtale.
Den ledige fastlegehjemmelen drives som selvstendig næringsvirksomhet. Listestørrelsen er for tiden på 1000 pasienter, men kan justeres i dialog med ny lege og etter kommunens behov.
Sentrum legesenter
Sentrum legesenter er sentralt plassert i Kristiansund sentrum, med kort vei til offentlig kommunikasjon. Legesenteret holder til i lyse og trivelige lokaler og har god tilgjengelighet for personer med nedsatt funksjonsevne. Senteret har moderne og velutstyrte arbeidsfasiliteter, inkludert eget laboratorium og oppdatert journalsystem.
I tillegg til utlyst fastlegehjemmel består legesenteret av fem allmennleger og én privatpraktiserende gynekolog. Det er ansatt fire helsesekretærer ved senteret. Sentrum legesenter er veldrevet, med solide økonomiske rammer, et godt arbeidsmiljø og et sterkt lærings- og veiledningsmiljø.
Kommunen vil i sine vurderinger vektlegge tildeling av hjemmel til lege som vil være med å ta et kollektivt ansvar for å videreutvikle den totale legetjenesten i Kristiansund kommune med vekt på høy kvalitet i pasientbehandling og tilfredse leger, samt ha motivasjon og interesse for utvikling av legesenteret.
Kommunale legeoppgaver
Hjemmelen er for tiden ikke tillagt offentlig legearbeid, men det vil kunne bli stilt krav om inntil 7,5 timers offentlig legearbeid per uke. Da behovet for kommunale legeoppgaver endres over tid, stilles det krav om fleksibilitet ut fra kommunens skiftende behov.
Det stilles krav om deltakelse i det interkommunale legevaktsamarbeidet som dekker kommunene Averøy, Gjemnes, Tingvoll og Kristiansund. Legevakten er lokalisert på Løkkemyra.
Vi tilbyr
- ALIS-avtale
- tilrettelegging for spesialisering
- offentlig tjenestepensjon i KLP for kommunal bistilling. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som lege med godkjent turnustjeneste, LIS1 eller tilsvarende
- søkere som ikke er spesialist i allmennmedisin må forplikte seg til å gjennomføre spesialisering etter egen avtale med kommunen
- god norsk fremstillingsevne, skriftlig og muntlig
Personlige egenskaper
Legekontorets preferanser til personlig egnethet vil bli vektlagt, herunder:
- sterke kommunikasjons- og samarbeidsevner, med evne til å bygge gode relasjoner til pasienter, pårørende og kollegaer
- stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne, med evne til å håndtere en variert og til tider krevende arbeidshverdag på en strukturert måte
Øvrige vilkår
For den del av den kommunale bistillingen skjer ansettelse etter kommunalt avtaleverk og på vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Det tas forbehold om endring av kommunalt tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov. Vi vil derfor kreve høy fleksibilitet av våre ansatte.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Gunn Anita Gjøvik
Enhetsleder - Legetjenester
+47 92 48 51 33
Om bedriften
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c0e6a818-8f26-49be-86f4-50a94904dfa3
- Sist endret
8. desember 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3572271_251313_no
Lignende annonser
Ledig fastlegehjemmel
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Frei Legesenter DA
Sted
Frei
Ledig fastlegehjemmel
Arbeidsgiver
Kristiansund kommune Bryggen medisinske senter
Sted
Kristiansund N
Arbeidsgiver
AVDELING FOR PSYKISK HELSEVERN BARN OG UNGEHelse Møre og Romsdal HF
Sted
Kristiansund N, Volda, Molde, Ålesund