Prosjektleder digitalisering og tjenesteutvikling
Enhet HR, digitalisering og organisasjonsutvikling, Nittedal kommune, Fellestjenester
Rådhusveien 1, 1482 Nittedal
Om jobben
- Stillingstittel
- Prosjektleder digitalisering og tjenesteutvikling
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest fredag 9. januar
Nittedal kommune søker en engasjert og selvstendig prosjektleder og tjenesteutvikler som evner å se «hele bildet» og bidra til å utvikle tjenestene våre. Du vil ha en utadvendt rolle i organisasjonen, der du jobber tett med ulike fagområder, fanger opp behov og oversetter dem til konkrete prosjekter og utviklingsløp.
Kommunen står i en spennende omstillingsprosess, hvor vi har fokus på å løse kommunens oppdrag på en smartere og mer effektiv måte gjennom blant annet ny teknologi. For oss handler digitalisering ikke bare om å «sette strøm på papir», men om å videreutvikle arbeidsprosesser, tjenester og måten vi jobber på – altså reell endring i måten vi leverer tjenester til innbyggere og ansatte.
Prosjektveiviseren, Prosjektportalen og KS sin Innovasjonguide ligger til grunn for vår prosjekt- og porteføljestyring.
Avdeling Innovasjon og digitalisering består av 6 årsverk. Avdelingen er en del av enhet HR, digitalisering og organisasjonsutvikling i sektor fellestjenester. Avdelingen samhandler tett med kommunalområdenes digitaliseringsrådgivere og kommunens IT-drift. Stillingen rapporterer til avdelingsleder for innovasjon og digitalisering.
Ansvar og arbeidsoppgaver
Som prosjektleder hos oss, vil du blant annet få ansvar for å...
- Lede digitaliseringsprosjekter og tjenesteutviklingsprosesser på tvers av kommunen som prosjekt- og prosessleder
- Planlegge, lede og følge opp digitaliseringsprosjekter og forbedringsarbeid
- Gjennomføre og fasilitere innsiktsarbeid
- Lede tverrfaglige arbeidsgrupper og sikre involvering av brukere og ansatte
- Bidra i anskaffelse og innføring av digitale løsninger i tett samarbeid med fag og IT.
- Kartlegge, dokumentere og formidle resultater på en forståelig og konkret måte til ledelse og organisasjon
- Følge utvikling regionalt og nasjonalt, og delta i aktuelle fora i KS og andre digitaliseringsnettverk.
Kvalifikasjoner
- Evne til å se helheten og drive strategiske prosesser.
- Erfaring med å lede og fasilitere tjenesteutviklingsprosesser, på tvers av fagområder
- Prosjektledelederkompetanse - kan planlegge, strukturere og følge opp prosjekter og legge til rette for effektiv realisering av gevinster.
- Flere års erfaring med bruk av prosjektmetodikk som f.eks. Prosjektveiviseren eller Prince2.
- God forståelse for hvordan teknologi kan skape verdi, men du trenger ikke ha en formell IT-utdannelse.
- Relevant utdannelse på bachelor eller master- nivå. Dokumenterbar erfaring kan kompensere for manglende formell utdannelse.
- Meget god formidlingsevne på norsk, både skriftlig og muntlig
- Erfaring fra kommunal sektor er en fordel, men ikke et krav.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi ser etter deg som:
- snakker enkelt og forståelig om digitalisering, tjenesteutvikling og innovasjon – uten å drukne folk i fagspråk
- klarer å oversette «teknologi- og prosjektprat» til et praktisk språk som ledere og medarbeidere kjenner seg igjen i
- er dyktig på å skape engasjement og motivasjon i team og prosjekter, og på å få folk med deg gjennom endringer
- er strukturert, systematisk og har høy gjennomføringsevne
Vi tilbyr
- En spennende og viktig rolle i en fremoverlent kommune.
- Store muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Lønn etter avtale og kvalifikasjoner.
- Gode arbeidsbetingelser og fleksibilitet.
Kontaktinformasjon
Ane Hennie, Avdelingsleder inovasjon og digitalisering, 95075321, ane.hennie@nittedal.kommune.noArbeidssted
Rådhusveien 11482 Nittedal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Nittedal kommuneReferansenr.: 5048071575
Søknadsfrist: 09.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nittedal kommune har ca. 26.000 innbyggere og ligger 15 minutter fra Sinsenkrysset i grønne og landlige omgivelser. Vi har et rikt kulturliv innen idrett, friluftsliv, musikk, dans og teater, kunst og håndverk. Mer enn 150 ulike lag og foreninger gjør at de fleste vil føle seg hjemme her også i fritiden. Vi er et populært utfartsmål for friluftsinteresserte både sommer og vinter.
Kommunens overordnede styringsmål er at vi skal være klima- og miljøvennlige, ha fokus på livskvalitet hele livet og jobbe med engasjement og samskaping. Det skal være godt å leve i Nittedal!
Våre organisasjonsmål er framtidsrettet og attraktiv. Målene bygger på kommunens verdier som er raushet, redelighet og respekt. Dette gjenspeiler måten vi organiserer tjenestene våre, hvordan vi jobber sammen og hvordan vi møter innbyggerne våre.
Bli litt mer kjent med Nittedal kommune ved å høre på vår podcast!
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a9c957e3-952c-4482-ba23-da419d5da6a3
- Sist endret
7. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
284d8dde15af43b585e4e1ea0d6cfd58
Lignende annonser
Prosjektleder digitalisering
Arbeidsgiver
Prosjektleder digitalisering
Sted
Oslo, Hesseng, Harstad, Bardu, Hamar, Stjørdal
Arbeidsgiver
Norconsult
Sted
Sandvika
Leder Fritid og frivilighet - vikariat
Arbeidsgiver
Enhet for kultur, Nittedal kommune
Sted
Nittedal