Prosjektleder/senior prosjektleder
divisjon IKT og entreprise, Sykehusinnkjøp HF
Grønland 34, 3045 Drammen, Abels gt. 5, 7030 Trondheim, Strandgata 5, 9008 Tromsø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder/senior prosjektleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
2
Hvem vi er
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt helseforetak med ansvar for å gjennomføre og forvalte anskaffelser på vegne av alle sykehus i Norge. Vi inngår avtaler på alt fra medisinsk utstyr og legemidler til bygg, IKT og tjenester – og følger dem tett opp i hele avtaleperioden. Dette gjør oss til en av Norges største innkjøpsorganisasjoner, med et sterkt fagmiljø innen offentlige anskaffelser, kontraktsforvaltning og leverandøroppfølging.
Divisjon IKT og entreprise har medarbeidere fordelt på flere lokasjoner over hele landet. Divisjonen består av to avdelinger; avtaleforvaltning og anskaffelser nasjonalt og vest og anskaffelser nord, Midt-Norge og sør-øst. Begge gjennomfører anskaffelser og utfører avtaleforvaltning for helseforetakene i Norge.
Avdeling anskaffelser nord, Midt-Norge og sør-øst søker to medarbeidere som skal jobbe med å gjennomføre anskaffelser innen kategorien IKT, blant annet kliniske og administrative løsninger, både programvare og skytjenester, samt andre IKT-tjenester. Vi har én fast stilling og ett vikariat ledig. Presiser gjerne om et eller begge alternativer er aktuelle for deg. Arbeidssted er Drammen, Trondheim eller i Tromsø.
Hos oss vil du planlegge og gjennomføre lokale og regionale anskaffelser innenfor området. Du vil ha ansvar for å lede prosessen fra utarbeidelse av konkurransedokumenter frem til avtale er signert.
Arbeidet gjøres i tett samarbeid med fagmiljøene i de regionale IKT-selskapene og helseforetakene i regionen for å komme fram til løsninger som er til det beste for pasientbehandlingen, samtidig som vi ivaretar vårt samfunns- og miljøansvar. Vi jobber tett sammen i avdelingen og har lav terskel for å stille spørsmål eller be om hjelp fra kolleger. Vi jobber også tett sammen med vår egen juridiske avdeling.
Om søknadsprosessenVi har vanligvis to intervjurunder, med sjekk av attester og referanser. Alle søkere får tilbakemelding på søknadene sine, uavhengig av om de blir kalt inn til intervju eller ikke. Sykehusinnkjøp HF er pliktig til å utarbeide offentlig søkerliste. Dersom du ønsker å reservere deg mot oppføring, må du oppgi og begrunne dette når du søker på stillingen. Du vil bli kontaktet dersom søknaden ikke blir innvilget og få anledning til å trekke søknaden, jf. offentlighetsloven § 25.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og gjennomføre lokale og regionale anskaffelser av ulike IKT-tjenester og -løsninger
- Utarbeide konkurransedokumenter, innstilling og tildelingsbrev
- Lede arbeidet med evaluering og dialog/forhandling med leverandørene
- Ferdigstille kontrakt
- Bidra til å sikre at anskaffelser skjer i tråd med regelverket for offentlige anskaffelser
- Rådgivning og bistand knyttet til anskaffelser og valg av kontrakt
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-5 års relevant utdanning innen f.eks. jus, økonomi, IT og/eller
- Minimum 1-3 års arbeidserfaring innen offentlig forvaltning, kontrakts forvaltning
- Erfaring fra gjennomføring av offentlige anskaffelser (prosjektleder eller deltaker), utarbeidelse av tilbud til offentlige oppdragsgivere og/eller god kjennskap til regelverk for offentlige anskaffelser
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og engelsk
Ønskede kvalifikasjoner: - Erfaring fra gjennomføring av anskaffelser innen IKT-området
- Erfaring fra gjennomføring av forhandlinger
- Kjennskap til statens standardavtaler
- Interesse for IKT-løsninger/-utstyr
- Erfaring fra prosjektledelse eller ledelse av større team
Personlige egenskaper
- Ansvarsbevisst og har god arbeidskapasitet
- Serviceinnstilt og kundeorientert
- Arbeider nøyaktig og selvstendig
- Pågangsmot, tar initiativ og tør å stille spørsmål
- Gode samarbeidsegenskaper og liker å jobbe i team
- Pålitelig og positiv
Vi tilbyr
- En utfordrende, og interessant stilling
- Varierte oppgaver med rom for videreutvikling
- Godt arbeidsmiljø og engasjerte kolleger
- Introduksjonsprogram for nyansatte
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Fleksibel arbeidstid, og muligheter for arbeid hjemmefra etter avtale
- Muligheter for trening i arbeidstiden
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Kate-Mari Hagen, +47 40863277Arbeidssted
Grønland 343045 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehusinnkjøp HFReferansenr.: 4991632362
Stillingsprosent: 100%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 17.08.2025
Om bedriften
Sykehusinnkjøp HF er et nasjonalt foretak som leverer anskaffelses- og innkjøpsrelaterte tjenester til norske sykehus. De fire regionale helseforetakene eier foretaket og er samtidig våre oppdragsgivere. Hovedkontoret vårt er i Vadsø, og vi har kontorer i hele landet. Sykehusinnkjøp HF har operativt ansvar for innkjøp i hele spesialisthelsetjenesten. Vi skal være profesjonell, spesialisert og tilgjengelig for brukerne. Vi skal også fremme innovasjon og være en pådriver for etisk handel og miljøvennlige innkjøp. Se www.sykehusinnkjop.no for mer informasjon om oss.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
a84bb005-f1f6-4ea8-8ab5-b0092e26dde1
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ceb4b127766a4b85a82886dccc82b8fb