Daglig leder for DIGGA Stiftelsen
DIGGA Stiftelsen (Digitalt audiovisuell akademi for barn og unge)
Nedrestrandgate 10, 6004 Ålesund, Møre og Romsdal, Viken, Rogaland, Trøndelag, Vestland, Vestfold og Telemark, Innlandet, Agder, Troms og Finnmark, Nordland, Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Daglig leder
Oppstart
1. august 2023
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Vi ser etter en daglig lederen som brenner for barn og unges rett til god utdanning, og på å gi dem tilgang til digital kunnskap. Vår daglig leder må ha et sterkt fokus på å finne måter å veilede DIGGAs målgruppe til å bruke sosiale medier på en trygg og fornuftig måte. Samtidig som å drive DIGGA på både nasjonalt og internasjonal nivå.
Vi har trua på barn og unges evne til å skape kreativ digital innhold. Vi har også trua på at man kan bruke sosiale medier og andre digitale plattformer, til å motivere positive sosiale endringer. DIGGA veileder barn og unge til å skape digitale prosjekter med fokus på samhold, likeverd, miljø og samfunn.
DIGGA tilbyr følgende aktiviteter:
DIGGA Fritid: en fritidsordning som varer i 24 uker i året (12 uker delt på 2 semestrer). Her får de oppleve en ordentlig produksjonsfase fra start til slutt. Elevene får utforske manusforfatting, visuell design, innspilling, redigering og publisering.
Målgruppe deltakere
- INTRO: 8-14
- SHIFT: 10-15
- EDGE: 16-19
- DIGGA intensiv er lik DIGGA fritid, men komprimert til en uke. Dette er et tilbud for kommuner, hoteller og andre i turistbransjen som ønsker å tilby. DIGGA Intensiv kan vare fra 1-3 uker, utifra ønsker fra oppdragsgiver.
Målgruppe deltakere - 8-14
- 15-19
- En aktivitet hvor elever får delta i demokratiet via journalistikk og media. Elevene her får drive med journalistisk research og refleksjon, presentere som reportere og intervjue mennekser, redigere og publisere. Elevene blir også betalt for arbeidet de gjør.
Her ønsker vi at barn og unge går fra å bli påvirket av media, til å ha mer kontroll over medieinnholdet som skal legges ut. - Målgruppe deltakere
- Mentor: 16-19 år
- Elever: 8-14 år
- En digital læringsportal med ressurser som skal veilede barn og unge, og vise hvordan de kan selvstendig lage et eget digitalt audiovisuell prosjekt fra start til slutt. Her har vi videoer som forklarer hvilke medium og sjangre vi har, hvordan forberede før et prosjekt og hvilke gratisapper de kan bruke på ulike enheter.
Appen går hånd i hånd med vårt pensum, og kan brukes som skoleressurs. Dette også en måte for oss å nå frem til barn og unge i kommuner hvor vi ikke har en DIGGA kontor.
Målgruppe brukere - 8+
Tidligere daglig ledere har vært bosatt i Kristiansund og Ålesund, men vi er åpne for arbeidssøkere fra byer i andre fylker også (utenfor Møre og Romsdal fylke).
Treff minst 10 av kvalifikasjonene i superrask søknad
Ansvarsområde• Ledelse, økonomi og administrasjon
• Planlegging av aktiviteter og gjennomføring
• Merkevarebygging og markedsføring
• Kommunikasjon og formidling
Ønskede kvalifikasjoner• Kulturfaglig forståelse
• Ønske for bærekraftig utvikling innen digitale fagfeltet for barn og unge
• Interesse for eksperimentering med digitale prosjekter
• Erfaring innen økonomi: budsjettering, søking om midler, rapportering
• Utvikling av forretningsmodell
Ønskede personlige egenskaper• God kommunikasjonsevne
• Kan planlegge og koordinere kreative prosjekter
• Kan delegere ansvarsoppgaver
• Glad i å jobbe med og for barn og ungdommer
• Kan jobbe under press
• Interesse for den digitale utviklingen
• Tilpasningsdyktig (ansatte og arbeidsplassen)
• Leder en god og sunn arbeidsplass
• Flytende norskkunnskaper både skriftlige og muntlige
Fordeler på arbeidsplassen• Teambuildingreiser
• Et mangfoldig arbeidmiljø, med aksept for alle uansett etnisitet, kjønn og seksualitet
Send CV og søknadstekst til:
highfive@grinnu.comOm bedriften
DIGGA Stiftelsen tilbyr barn og unge aktiviteter innen digitalt audiovisuell kunstformidling - som film, animasjon, podcast, serie, fotografi og også gaming og koding. Vi har trua på barn og unges evne til å produsere kreativ innhold på digitale plattformer. Vi har også trua på at sosiale medier kan være en perfekt plattform til å gjennomføre sosiale endringer.
DIGGA ønsker å formidle kunnskap om bruk av sosiale medier og bevisstgjøre sunne holdninger i møte med influencere og innholdsprodusenter med en agenda og hvordan man kan gå fra å bli påvirket til å bli en som påvirker selv. I tillegg til å skape kreativ innhold med fokus på likeverd, samhold, miljø og
DIGGAs mål er å etablere fritidsaktiviteter i de fem største byene i Norge innen 2025. Vår visjon er å tilgjengeliggjøre aktiviteter innen audiovisuell kunstformidling for barn og unge, med interesse for digitale plattformer.
Sektor
Ikke oppgitt
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2239653
- Hentet fra
Stillingsregistrering
- Referanse
8e57fcfc-55cd-4cd8-bfba-1c9f4a0362d2