Er du vår nye virksomhetsleder/barnehagestyrer for Ådalsbruk barnehage?
Løten kommune
Olarovegen 1, 2345 Ådalsbruk
Om jobben
Stillingstittel
Virksomhetsleder Ådalsbruk barnehage
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest lørdag 19. april
Vi søker etter deg som har et stort engasjement for barn, og som brenner for å videreutvikle barnehagen vår!
Løten kommune ser etter deg som er en trygg leder, skaper gode mellommenneskelige relasjoner, får ting til å skje, vektlegger gode samspill og får det beste ut av andre. Vi ønsker også at du er faglig sterk og er oppdatert på ny forskning innen barnehagefeltet. I denne stillingen skal du ivareta det overordnede ansvaret for det pedagogiske arbeidet, og sikre at barnehagen drives i henhold til Lov om barnehager og Rammeplan for barnehager. I tillegg vil du ha ansvar for budsjett, personal, faglig oppfølging og utvikling av barnehagen, samt utøve de øvrige økonomiske og administrative arbeidsoppgavene.
Hos oss skal barn og ansatte oppleve en hverdag preget av gode relasjoner, glede og mestring i lek, aktivitet og samspill. Vi ønsker å gi alle barn muligheten til å utvikle sitt potensiale, og vi skal vise hverandre respekt selv om vi er forskjellige. Alle hos oss skal få muligheten til bli den beste utgaven av seg selv!
Siden 2019 har alle barnehagene i Løten fokusert på å bygge en sunn livsstil hos barn og unge for å bidra til bedre læringsforhold, økt trivsel, forebygge livsstilssykdommer og inaktivitet gjennom HOPP-prosjektet (Helsefremmende oppvekst). Fra høsten 2024 innførte barneskolene i Løten kommune HOPP for 1. og 2. trinn.
Barnehagene i Løten kommune er med i flere lokale og regionale utviklingsprosjekter. En stor satsing framover er "Inkluderende barnehagemiljø", som er en felles satsing i hele regionen med faglig støtte fra høgskolemiljøet. I tillegg har vi en egen satsing på god språkutvikling, sammen med skolene. Barnehagene i Løten arbeider også med DUÅ (De utrolige årene).
Ådalsbruk barnehage er en av fire kommunale barnehager, og har store og gode uteområder i umiddelbar nærhet.
Arbeidsoppgaver
- Ledelse, pedagogisk utviklingsarbeid, personalansvar/-forvaltning og økonomistyring
- Mål- og resultatstyring, herunder arbeid med virksomhetsplanlegging, utvikling og rapportering
- Lede og motivere til lærings- og utviklingsarbeid innad i barnehagen og felles i kommunen
- Tverrfaglig samarbeid om barn og unges oppvekst, internt og eksternt
- Samarbeid med foreldre
Kvalifikasjoner
- Godkjent barnehagelærerutdanning
- Det er en stor fordel med tilleggsutdanning innen ledelse, gjerne styrerutdanning eller du må være villig til å ta dette.
- Det er en fordel med ledererfaring fra barnehage.
- Du har god framstillingsevne i norsk, både skriftlig og muntlig, minimum B2.
- Du har god forståelse for økonomi og rammebetingelser, og har gjerne erfaring i bruk av ulike regnskapsprogram.
- Du har god digital kompetanse og interesse for utviklingsarbeid.
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som
- er en tydelig, systematisk, lojal og utviklingsorientert leder
- er relasjons- og samarbeidsorientert
- har stå-på-vilje og godt humør
- legger til rette for og motiverer til et godt arbeidsmiljø
- har god system-, prosess- og rolleforståelse
- har evne til helhetstenkning
- tar initiativ til pedagogisk og administrativ nytenkning, og evner å gjennomføre nødvendige endringer og utvikling
- sørger for at ditt arbeid preges av målrettet struktur og helhet, og kan prioritere i en hektisk hverdag
Vi legger vekt på lojalitet til Løten kommunes etiske retningslinjer og verdier: respekt, ansvar og mot.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Iht. § 30 i barnehageloven må gyldig politiattest fremlegges før tiltredelse. Personer med utenlandske yrkeskvalifikasjoner må dokumentere norskferdigheter i trå med barnehageloven § 28. Skjemaer for taushetsplikt og tuberkulose besvares ved tilsetting.
Vi tilbyr
- En spennende jobb i et fagmiljø som er opptatt av læring og utvikling
- Dyktige og engasjerte medarbeidere
- Godt etablert styrernettverk
- Gode utviklingsmuligheter både individuelt og som del av ledergruppen i Løten
- Egen lederavtale
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtaler, med gunstige pensjons- og forsikringsordninger.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg til søknaden.
Vi ber søkere om å skrive søknadsbrev og CV direkte i søkeportalen og ikke legge disse som vedlegg.
Attester, vitnemål og vedlegg skal legges ved søknaden, og vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen for dokumentasjon på utdanning.
Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av NOKUT (før 1.1.2023) eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir), og godkjenningen må dokumenteres. Les mer på https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Henden, Aina Øyen, kommunalsjef Oppvekst, 488 91 938Arbeidssted
Olarovegen 12345 Ådalsbruk
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 4940456879
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 19.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Henden, Aina Øyen
kommunalsjef Oppvekst
488 91 938
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2899816
- Hentet fra
talentech
- Referanse
19582531a50f40548650bc2001df9e27