Seksjonssjef Rådgivning og veiledning
Nav Hjelpemiddelsentral Oslo
0580 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonssjef Rådgivning og veiledning
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 26. oktober
NAV Hjelpemiddelsentral Oslo har ledig en fast stilling som seksjonssjef (stillingskode 1211) for seksjon Rådgivning og veiledning.
NAV Hjelpemiddelsentral Oslo har overordnet og koordinerende ansvar for formidling og forvaltning av tekniske hjelpemidler. NAV Hjelpemiddelsentral Oslo er et ressurs- og kompetansesenter med spisskompetanse på alle arenaer: skole, arbeid, hjem og fritid. Vi har 305 medarbeidere og formidler hjelpemidler, både teknisk og andre hjelpemidler som tolk for døve og døvblinde. Hjelpemiddelsentralen er lokalisert i moderne lokaler på Økern i Oslo og organisasjonen er inndelt i fire hovedområder; Rådgivning og Veiledning, Service og logistikk, Bilsenter Østlandet og Tolk.
Vi er organisert under Nav hjelpemidler og tilrettelegging som består av ca 1300 ansatte og 14 hjelpemiddelsentraler på landsbasis. Vi er et ressurs- og kompetansesenter med bred kunnskap om ulike funksjonsnedsettelser og hvordan tilrettelegging, hjelpemidler og teknologi kan fremme funksjon, aktivitet og samfunnsdeltagelse for alle. Ansatte ved hjelpemiddelsentralen har bred faglig bakgrunn og vi løser oppgavene gjennom tett tverrfaglig samarbeid. Vi bistår brukere, kommuner, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere gjennom rådgivning, opplæring og tilrettelegging
Seksjonssjefen rapporterer til avdelingsdirektør og er fast deltaker i avdelingsdirektørens ledergruppe. Seksjonssjef har budsjett- og resultatansvar for seksjonen Rådgivning og veiledning, og har personalansvar for tre avdelingsledere fordelt på seks fagavdelinger; Hørsel, Bolig, Bevegelse, Syn, Ask og Kognisjon og Nasjonal nevropsykologisk tjeneste. Seksjonen har 45 medarbeidere med høy kompetanse innen hjelpemiddelområdene syn, hørsel, kognisjon/kommunikasjon, bolig, bevegelse og arbeid.
Arbeidsoppgaver
Seksjonssjef skal bidra til å videreutvikle seksjonen og sikre gode tjenester av høy kvalitet til våre brukere og samarbeidspartnere. Til stillingen ligger et overordnet budsjett- og resultatansvar for seksjonen og personalansvar for tre avdelingsledere.
- Lede og utvikle fagmiljø, og bidra til at seksjonens mål nås på en måte som også skaper godt arbeidsmiljø
- Lede medarbeidere med høyere utdanning innenfor ulike fagområder
- Personal-, resultat- og fagansvar
- Informasjons- og kursvirksomhet
- Samarbeid med ulike fagmiljø, internt og eksternt
Kvalifikasjoner
Du må ha:- Fullført høyere relevant utdanning, minimum bachelor, fortrinnsvis innenfor ledelse, helse eller pedagogiske fag.
Utdannelseskravet kan fravikes, hvis du har lang og relevant ledererfaring - Ledererfaring fra en kompetanseenhet med evne til prioritering og gjennomføring, med dokumenterte resultater
- Erfaring med å drifte komplekse organisasjoner
- Erfaring med systematisk tjenesteutvikling og endrings- og utviklingsprosesser
- Gode kommunikasjonsferdigheter, og evne til å motivere medarbeidere
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne, samt gode norskkunnskaper
- God digital kompetanse
Det er ønskelig at du har: - Erfaring med å utvikle og lede ledere
- Økonomisk forståelse og trives med resultatstyring
- Erfaring fra offentlig forvaltning
Personlige egenskaper
- Gode samarbeidsevner, med evne til å dra godt sammen i lederteam
- Har omstillingsevne og er endringsvillig
- Har evne til å se seksjonen som en del av en større organisasjon
- Evne til å skape resultater sammen med ledere og medarbeidere
- Trives med å stå i endringsprosesser, evner å se forbedringspotensialer og å oversette styringsprinsipper
Vi søker en strukturert og organisert person som kan håndtere flere oppgaver samtidig, og sikre at oppgaver og prosjekter fullføres innen tidsfristene
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Stillingen lønnes etter Statens lønnsregulativ som seksjonssjef (kode 1211) lønnsspenn fra kr 759 100 til kr 996 000 brutto pr. år.
Lønnsplassering etter kvalifikasjoner. For spesielt godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes. - Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et kompetent, aktivt og engasjert fag- og arbeidsmiljø
- Hybrid arbeidshverdag med både tilstedeværelse på kontoret og mulighet til av og til å jobbe hjemmefra
- Fleksitidsordning
- Mulighet for trening i arbeidstiden
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Lars Åge Sjølie-Rambek, Avdelingsdirektør, 92 80 82 86 , lars.age.sjolie-rambek@nav.noArbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5008916086
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 26.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
8a0b2bc3-43b3-464c-be98-93528815c21a
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1f7fd183c0a447b9a31f5704dc50acb8