Leder med ambisjoner for fremtidens dokumentasjons-forvaltning
Data og informasjonsforvaltning, NAV
Fyrstikkalléen 1, 0661 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Seksjonsleder Informasjonsstyring og etterlevelse
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 27. oktober
Data- og informasjonsforvaltningsmiljøet i Nav skal være Navs veiviser og partner innen smart og ansvarlig bruk av data, og vi ser nå etter en strategisk og faglig sterk leder for enhet Informasjonsstyring og etterlevelse – en nyopprettet enhet i Teknologiavdelingen. Hos oss får du muligheten til å lede en enhet i front av teknologisk utvikling, og forme hvordan informasjon skaper verdi – ikke bare i dag, men i morgen.
Nav ønsker å være ledestjernen for digitalisering i offentlig sektor, og det gjelder også våre interne løsninger og hvordan vi forvalter de enorme mengdene med informasjon vi besitter. Vi har et av Norges største og sterkeste miljøer innen dokumentasjonsforvaltning, arkiv og informasjonsstyring, og vi er i front på digitale løsninger for dokumentasjon og støtte til etterlevelse. Men vi har høye ambisjoner for hvordan informasjon og dokumentasjon kan fanges, tilrettelegges og gjøres tilgjengelig for effektiv bruk i saksbehandling og beslutningsstøtte, og derfor trenger vi deg på laget!
Ditt og enhetens viktige oppdrag blir å gjøre det enkelt for medarbeidere i Nav å innhente, samle, behandle, dele og bruke informasjon på en trygg og ansvarlig måte. Dere skal «gjøre det lett å gjøre rett» ved å sette tydelig faglig retning og gi føringer, veilede og gi råd, samt å levere fellesfunksjoner for arkiv, dokumentforvaltning, intern samhandling, støtte til etterlevelse mv. Fellesfunksjonene skal være sikre, robuste og brukervennlige, de skal kunne tilpasses endringer og ikke minst skal de bidra til at vi løser Navs samfunnsoppdrag på en god måte. Enheten har også lovtolkningsansvar og internkontrollansvar for arkivloven.
Arbeidsoppgaver
Som seksjonsleder skal du sette retning for teamene i enheten. Du skal skape kraft og bevegelse gjennom strategisk ledelse og utvikling av enheten og dens tjenester, og ved å initiere og følge opp relevante initiativ og satsinger. Du skal utvikle og følge opp enhetens team og medarbeidere gjennom god ledelse og hensiktsmessig mål- og resultatstyring, og du har ansvar for å sikre et godt arbeidsmiljø i enhetens team (pt. 10 team).
Blant ansvarsområdene som er særlig aktuelle for enheten i tiden fremover er:
- Synliggjøre verdien fra enhetens fagområder og leveranser
- Styrke rådgivningstjenestene knyttet til våre fagområder
- Drift og videreutvikling av systemene for dokumenthåndtering og informasjonsforvaltning, inkludert utforsking av mulighetene med ny teknologi som kunstig intelligens
- Videreutvikle vårt unike støtteverktøy for etterlevelse av regelverk - som allerede gir stor verdi til kravstillere og team som vi ønsker å hente mer innsikt fra
- Følge opp digitaliseringen av gjenværende papirarkiv
- Gjøre tilpasninger i lys av ny arkivlov
Vi ser etter deg som har:
- Fullført relevant utdanning tilsvarende minimum bachelor. Relevant ledererfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring med ledelse i et teknologimiljø, svært god teknologiforståelse og evne til å følge med på og utnytte teknologiutviklingen
- God forståelse for moderne produktutvikling og metoder som dekker ulike faser av utviklingsløpet
- Erfaring med informasjons- og dokumentforvaltning, inkludert kjennskap til relevante lover og forskrifter og erfaring med å utvikle rammeverk, metodikk, strategier eller lignende innen fagområdet
Det er en fordel om du har kjennskap til systemer og rammeverk for internkontroll, kvalitet og compliance
Du må kunne autoriseres til nivå BEGRENSET i henhold til sikkerhetsloven
Som person har du:
- Gjennomslagskraft og sterke kommunikasjonsferdigheter, skriftlig og muntlig
- En evne til å være en strategisk leder som skaper resultater selv og gjennom andre, og en evne til å se helhet og balansere ulike perspektiver
- Evne til å utvikle, formidle og realisere retning, samt å avklare ansvar og rammer
- Evne til å lede tillitsbasert og skape et arbeidsmiljø preget av samarbeid, psykologisk trygghet og kontinuerlig utvikling
- Sterke relasjonelle egenskaper og stor troverdighet i samarbeid med andre, inkludert evne til å samarbeide på tvers av miljøer og nivåer
- ...og ikke minst engasjement for fremtidsrettet og ansvarlig forvaltning og bruk av informasjon!
Vi tilbyr
Vi kan tilby deg en spennende og meningsfull lederstilling hvor du har ansvar for løsninger som sikrer god bruk og forvaltning av Navs enorme informasjonsmengder. Du får jobbe i et av Norges mest fremoverlent teknologimiljø, i en ledergruppe kjennetegnet av samarbeid og kontinuerlig utvikling, og med dyktige kollegaer som brenner for faget og samfunnsoppdraget.
Vi kan også by på:
- Trening i arbeidstiden (en time per uke)
- Mulighet for boliglån, samt gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Nye flotte lokaler på Helsfyr i Oslo med god lunsj, treningsrom, takterrasse og skikkelig hyggelige kollegaer
- Lønn fra kr 1.000.000 – 1.200.000 som seksjonssjef i stillingskode 1211. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Kontaktinformasjon
Cathrine Pihl Lyngstad, Avdelingsdirektør, 924 56 014Arbeidssted
Fyrstikkalléen 10661 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5026670919
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.10.2025
Kontaktperson for stillingen
Cathrine Pihl Lyngstad
Avdelingsdirektør
924 56 014
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
Hverdagen hos oss i Arbeids- og velferdsdirektoratet er hybrid. Som mange andre organisasjoner utforsker vi hva det kan bety i praksis, noe vi håper du vil være med å forme. Vi tror at du som sitter nærmest oppgavene vet best hvordan de skal løses. Både fra et hjemmekontor i Norge og fra våre nye lokaler på Helsfyr. Vi håper du vil vokse og utvikle deg med oss på kontoret, men har også tillit til at du jobber like bra hjemmefra.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
c71afd2f-2152-4fff-ae48-040986de9460
- Hentet fra
talentech
- Referanse
fd494e6484de498c818a55246f85945a