Erfaren designer innen merkevare og identitet
Politiets IT-enhet
Fridtjof Nansens vei 14, 0369 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Grafiskdesigner (Merkevare)
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 7. januar
Om stillingen
Politiet er til for innbyggerne og samfunnet og vi må jobbe for å beholde innbyggernes tillit hver dag, og i hvert eneste møte. Nettopp derfor, og fordi politiet er så synlige, er det ekstra viktig for oss å jobbe bevisst og systematisk med hvordan vi uttrykker oss og hvordan vi oppfattes.
Politiet er synlige gjennom uniformer, kjøretøy og utstyr, bygninger, og digitale flater. Dette må henge sammen og møte folk på en måte som gir mening og styrker politiets funksjon, rolle og omdømme. Politiet har flere roller i samfunnet. Vi skal hjelpe og forebygge, men også bruke makt når det er nødvendig. Dette gjør arbeidet med identitet utfordrende og meningsfylt.
Nå jobber vi frem en overordnet retning for utviklingen av politiets identitet. Identiteten skal bidra til å bygge forutsigbarhet, skape sammenheng mellom det fysiske og digitale, og gjøre det lett å kjenne igjen politiet. Det skal også bli enklere for ansatte å ta i bruk og jobbe i tråd med identiteten.
For å gå fra retning til realisering, trenger vi en designer med kompetanse og erfaring fra arbeid med visuell identitet. Vi ser etter deg som liker komplekse oppgaver, og som evner å omsette strategi til konkrete tiltak og resultater. Du vil være med å bygge og lede et helt nytt team, som skal skape en identitet som speiler det politiet skal være, for samfunnet, for folket, og for etaten.
Du vil jobbe i et tverrfaglig team, men ha ditt faglige hjem og ansettelsesforhold i seksjonen for design og brukeropplevelse i Politiets IT-enhet. Vi er omkring 50 designere, med kompetanse innen tjenestedesign, produktdesign/UX, UI-design, og innholdsdesign.
Arbeidsoppgaver
- lede arbeidet med å gjøre retning om til konkrete uttak og tiltak
- måle og hente innsikt for å jobbe kunnskapsbasert
- jobbe tverrfaglig og samarbeide tett med andre fagmiljøer i politiet
- sikre en tett kobling til politiets designsystem, Sheriff
- forankre og involvere ledelse og nøkkelpersoner gjennom god kommunikasjon, historiefortelling og bruk av andre verktøy
- tett samarbeid med toppledelsen, kartlegging av behov og utprøving i strategiske produkter
- forene det historiske og nåværende med behovet for utvikling av politiets visuelle identitet
- utarbeide konsept, etablere føringer, prinsipper, og praktiske verktøy
- være med på å sette arbeidet med identitet i system
- bidra til at det er enkelt å fremstå slik vi ønsker, i alle flater og kanaler
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- relevant utdanning på bachelor- eller masternivå (relevant erfaring og sterk portefølje kan kompensere)
- minimum 4 års relevant arbeidserfaring
- erfaring fra arbeid med merkevarestrategi og visuell identitet
- erfaring med å omsette strategi til praktiske løsninger
- erfaring med å jobbe aktivt med innsikt og analyse, testing og måling - sjekke at vi treffer
- gode kommunikasjonsevner på både norsk og engelsk (arbeidsspråket er norsk)
- søknad som inneholder en portefølje som viser tidligere arbeid - enten som en lenke eller en PDF. Søknader uten portefølje vil ikke bli vurdert.
For å bli vurdert til stillingen, må du oppfylle alle kravene over og legge ved vitnemål fra høyere utdanning.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved eventuell ansettelse jamfør politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. I tillegg samtykker du til at det gjøres en skikkethetsvurdering av deg. Les mer på politiet.no/jobbipit.
Personlige egenskaper
- du har trygghet i å jobbe selvstendig, men liker også godt å samarbeide med andre
- du liker å finne løsninger gjennom dialog, samarbeid, og gode relasjoner
- du har gode kommunikasjonsevner, både skriftlig og muntlig
- du liker å fortelle historier og evner å få folk med
- du er en kulturbygger og er glad i å dele kunnskap
- du er organisert og strukturert med evne til å fokusere, men du er også pragmatisk når det gjelder prioritering
- du evner å gå fra konsept til praktisk gjennomføring
du er gira på å forstå hvordan du bruker faget ditt for å løse politiets oppgaver
Vi legger vekt på personlige egenskaper i rekrutteringen.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- fast avsatt tid til kompetanseheving
- fleksibel arbeidstid, sommertid og kortere arbeidsdag fra mai til september
- fleksibilitet og mulighet til å jobbe hjemmefra noen dager i uken
- mulighet for å trene i arbeidstiden
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode forsikringsordninger og mulighet for boliglån
- arbeidssted sentralt på Majorstua
Les mer om godene du får som ansatt og bli bedre kjent med oss på politiet.no/jobbipit.
Stillingen lønnes som 1364 seniorrådgiver i lønnsspenn fra kr. 650 000 til 950 000, avhengig av kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkere kan noe høyere lønn vurderes.
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling. Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å fylle ut CV i Jobbnorges CV-skjema og skrive et kort søknadsbrev. I tillegg må du legge ved relevante vitnemål og attester. Relevante kandidater vil bli kalt inn til intervju.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Vi er på vei mot å bli et produktorientert politi. Det handler ikke bare om teknologi, men også om hvordan vi jobber. Vi bruker tid på problemforståelse og lærer raskt. For å få fart, flyt og kvalitet jobber vi i tverrfaglige team, tett med brukerne våre og mot felles mål.
Sammen skal vi i politiet ivareta vår felles trygghet. For å klare det, trenger vi engasjerte, motiverte og modige medarbeidere som vil være med på å skape et mer digitalt og tilgjengelig politi.
Vi bidrar til å løse politiets samfunnsoppdrag med teknologi som virkemiddel.
I Politiets IT-enhet har vi fire retninger, som sammen skal bidra til at vi når målene våre og løser samfunnsoppdraget vårt: retning for brukeropplevelse, teknologi, team og folk.
Vi jobber for å se hverandres perspektiver, bruke tid på problemforståelse og være tett på brukerne våre. Ikke minst vil vi hverandre vel.
Bli bedre kjent med retningene våre på politiet.github.io.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
83db2ad3-5c39-4c4e-b5fb-89399105b7bb
- Sist endret
15. desember 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10273573
Lignende annonser
Virksomhetscontroller med analyseansvar
Arbeidsgiver
Politiets IT-enhet
Sted
Oslo
Informasjonsforvaltere (Data Managere)
Arbeidsgiver
Politiets IT-enhet
Sted
Oslo
Applikasjonstekniker NAM
Arbeidsgiver
Politiets IT-enhet
Sted
Oslo