Fagleder mottak, undersøkelse og tiltak 100% fast stilling
Vestre Toten kommune Barn og familie
Sagvollvegen 1, 2833 Raufoss
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 2. januar
Har du ønsker om å jobbe i et godt fagmiljø? Trives du med varierte arbeidsoppgaver og et høyt arbeidstempo? Ønsker du å bidra til utformingen av fremtidens barnevern? Da kan det være nettopp deg vi ønsker som kollega i Vestre Toten barnevernstjeneste.
Tjenesten består av totalt 24 engasjerte og dyktige medarbeidere. Barnevernstjenestens hovedmandat er å sikre at utsatte barn og familier i kommunen får nødvendig omsorg, hjelp og beskyttelse til rett tid. Barnevernstjenesten skal møte familier med forståelse og respekt, og det skal jobbes i samarbeid med familiene for gode løsninger. Tjenesten jobber tverrfaglig for å sikre en helhetlig oppfølging av det enkelte barns og den enkelte families behov.
Barneverntjenesten består av to avdelinger; avdeling for mottak, undersøkelse og tiltak, og avdeling for omsorg- og veilederteam. Stillingen som er utlyst er knyttet til avdeling for mottak, undersøkelse og tiltak. Stillingens hovedoppgave er å lede avdeling mottak, undersøkelse og tiltak. Fagleder har ansvar for løpende oppfølging, kvalitetssikring, veiledning og utvikling av det faglige arbeidet i avdelingen. Det er ikke personalansvar tilknyttet stillingen.
Arbeidsoppgaver
- Faglig ansvar for avdelingen
- Lede avdelingsmøter
- Utvikle avdelingen faglig
- Veilede ansatte
- Saksbehandling etter Lov om barnevern
- Utstrakt oppfølging av barn, unge og deres familier i gjennomføring av undersøkelser og oppfølging av hjelpetiltak etter Lov om barnevern
- Barnevernfaglig kartleggings- og utredningsarbeid
- Delta i barnevernstjenestens utviklingsarbeid
- Bidra til samhandlingskultur som sikrer god tverrfaglig og tverrsektoriell medvirkning
- Aktivt bidra til et trygt og positivt arbeidsmiljø
- Aktivt bidra i internt og eksternt samarbeid
- Aktivt bidra med å forbedre tjenestene, blant annet gjennom LEAN kontinuerlig forbedring
- Være kommunens representant for Barneverns- og helsenemnda og øvrige rettsinstanser
- Det må av og til påregnes noe reising, samt noe arbeid på ettermiddag/kveld.
Tiltredelse
Oppstart etter avtale
Krav og ønsker til søker- Krav om minimum treårig sosialfaglig utdanning, primært barnevernspedagog eller sosionom
- Annen bachelor- eller masterutdanning med relevant praksiserfaring kan være interessant
- Krav til førerkort og må disponerer egen bil
- Erfaring fra barnevernsarbeid vil vektlegges
- Søker bør vise god forståelse og erfaring fra tverrfaglig samarbeid
- Erfaring fra arbeid med barn, ungdom og familier
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Erfaring fra veiledning
- Erfaring fra ledelse
Kvalifiserte personer oppfordres til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse eller kulturell bakgrunn.
Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse.
Personlige egenskaper
- Du viser engasjement, tar initiativ, evner å jobbe selvstendig og har god gjennomføringsevne
- Du har høy arbeidskapasitet og tåler en travel arbeidshverdag med raske endringer
- Du har evne til god og tillitsbyggende kommunikasjon med mennesker i vanskelige livssituasjoner
- Du er raus, har evne til å bruke varme i fagutøvelsen og har fokus på medvirkning
- Du ønsker å bidra til tverrfaglige løsninger
- Du er opptatt av å bidra aktivt til et godt arbeidsmiljø
- Gode evner til faglig og etisk refleksjon.
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby
Arbeid i en fremoverlent og utviklingssøkende tjeneste som:
- Et godt fagmiljø med høy faglig kompetanse
- Varierte og faglig utfordrende arbeidsoppgaver
- En utviklingsorientert og endringsrettet tjeneste som fokuserer på et trygt og godt arbeidsmiljø
- Fokus på utvikling av tjenestetilbudet
- Ekstern prosessveiledning
- Lønn i henhold til utdanning og erfaring
- En god offentlig pensjonsordning
- Fleksitidsordning med muligheter for arbeid dag/ettermiddag.
Arbeidstid og lønnsvilkår
Normal arbeidstid er fra 08.00-15.30. Tjenesten inngår imidlertid i en fleksitidsordning, hvor kjernetiden er i perioden 08.30-14.00. Det må påberegnes noe reising, samt arbeid på ettermiddag og kveld i denne stillingen.
Lønn fastsettes etter HTA og på bakgrunn av kvalifikasjoner og erfaring.
Vi oppfordrer deg til å bruke søke elektronisk.
Bekreftede kopier av vitnemål og attester fremlegges ved intervju.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkeren ber om å ikke bli oppført på offentlig søkerliste, jf. Offentleglova § 25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2805972
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3436749_225931_no