Rådgiver for politisk saksflyt og lederstøtte
BEHO - Kommunaldirektørens stab, Bergen kommune
Rådhusgaten 10, 5014 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver for politisk saksflyt og lederstøtte
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg i Bergen kommune søker en dyktig og engasjert rådgiver som skal støtte avdelingens ledelse, tilrettelegge for gode arbeidsmåter og bidra inn i prosesser, prosjekter og oppgaver.
Byrådsavdeling for eldre, helse og omsorg har ansvaret for kommunens samfunnsoppgaver innen folkehelse, tjenester til eldre og særlig omsorgstrengende, helsetjenester og legevakt. Avdelingen er politisk sekretariat for helsebyråden og har det overordnete administrative og faglige ansvaret for tjenestene. Byrådsavdelingen er inndelt i fire etater, samt en overordnet byrådsavdelingsstab. Stillingen er plassert i kommunaldirektørens stab i Seksjon for HR og organisasjon.
Byrådsavdelingen har vel 8000 ansatte innen et bredt spekter av fag og spesialiseringer, noe som gjør oss til en stor og kompleks kunnskapsorganisasjon.
Arbeidsoppgaver
- Administrativ lederstøtte for kommunaldirektøren og seksjonssjefene i avdelingen
- Koordinering og kvalitetssikring av saker som skal til politisk behandling
- Innkalling til møter, referatskriving og oppfølging av aksjonspunkter
- Utarbeidelse av rutiner og veiledere knyttet til ansvarsområdet
- Postfordeling i samarbeid med ledelsen
- Saksbehandling
- Arkivansvar og opplæring og veiledning i kommunens saks- og arkivsystem
- Noe personal- og lønnsarbeid
- Annet relevant arbeid knyttet til avdelingen
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på minimum bachelornivå
- Minimum to års dokumentert erfaring fra tilsvarende oppgaver
- God digital kompetanse og kunnskap om saks- og arkivsystem
- Meget god norsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Interesse for og kunnskap om prosesser i offentlig forvaltning og forholdet mellom politikk og administrasjon
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Tar initiativ og ansvar utover eget ansvarsområde
- God arbeidskapasitet og evne til å holde i flere oppgaver samtidig
- Strukturert, selvstendig og dyktig til å prioritere oppgaver
- Imøtekommende, leveranse- og serviceorientert
Vi tilbyr
- Muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker
- Et faglig stimulerende arbeidsmiljø med gode utviklingsmuligheter
- Fleksitid
- Lønn etter avtale avhengig av kvalifikasjoner
- De første seks månedene regnes som prøvetid.
Kontaktinformasjon
Ingelin Søraas, Seksjonssjef HR og organisasjon, 90578140, Ingelin.Soraas@bergen.kommune.noArbeidssted
Rådhusgaten 105014 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4970939018
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.06.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
79125a6e-2ff1-4346-bc06-45ab3617fd82
- Hentet fra
talentech
- Referanse
af3c651cd34949c9a961922ca63da2c8