Vil du jobbe med samfunnsnyttige anskaffelser og byutviklingskontrakter?
Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten
Brynsengfaret 6, 0667 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver anskaffelser
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Fagområdet anskaffelser og kontraktsforvaltning har behov for en dyktig medarbeider som blant annet vil få ansvar for å etablere avtaler med andre offentlige aktører i samarbeidsprosjekter og inngå avtaler med private utbyggere. En annen arbeidsoppgave vil være å gjennomføre en del av etatens anskaffelser. Stillingen rapporterer til fagleder anskaffelser.
Innen fagområdet anskaffelser arbeider vi med anskaffelser av både varer, tjenester og bygge- og anleggskontrakter, inngår avtaler knyttet til byutviklingsprosjekter samt yter bistand til oppfølging av kontrakter og rammeavtaler. Hos oss vil du få muligheten til å arbeide i tverrfaglige team. Du vil bidra til å sikre gode avtaler til støtte for virksomhetens samfunnsoppdrag, i tråd med myndighetskrav og Oslo kommunes føringer. Stillingen vil gi mulighet for spennende arbeidsoppgaver og faglige utfordringer innen anskaffelsesfaget, kontraktsrett og entrepriserett.
Her kan du lese mer om våre anskaffelser.
Høsten 2025 flytter vi til moderne lokaler på Brynseng med gode kollektivforbindelser.
Arbeidsoppgaver
Stillingsinnehaver skal sikre profesjonell etablering av kontrakter i byutviklingsprosjekter, gjennomføring av anskaffelser og ved behov yte bistand til oppfølging i kontraktsfasen. Arbeidsoppgavene vil blant annet være følgende:
- Inngåelse av kontrakter i etatens byutviklingsportefølje
- Lede anskaffelsesprosesser i samarbeid med interne behovseiere, dette innebærer blant annet å
- gjennomføre anskaffelser, herunder anskaffelser av varer og tjenester samt IKT-anskaffelser hvor det må foretas personvernvurderinger og etablering av databehandleravtaler
- foreta markedsundersøkelser
- utarbeide kontraktstrategi i samarbeid med øvrige deltakere i anskaffelsen
- utarbeide konkurransedokumenter
- evaluere leverandører og tilbud, forhandle med leverandører og utarbeide kontraktsdokumenter
- håndtere innsynsbegjæringer og klager
- legge til rette for godt samarbeid med fagavdelingene med fokus på å sørge for god behovsdekning
- Bistå kontraktsansvarlig ved behov i gjennomføringsfasen for løpende kontrakter og rammeavtaler samt i byutviklingsprosjekter
- Bidra i arbeidet med å videreutvikle rutiner og prosedyrer
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på masternivå gjerne innen økonomi, jus, eller innkjøpsfag.
- Gode digitale ferdigheter
- Det er ønskelig med erfaring fra arbeid med kontrakter og anskaffelsesprosesser
- Det er ønskelig med kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser og kontraktsrett
- Det er ønskelig med kunnskap innen offentleglova og Statens standardavtaler ( SSA)
- Det er ønskelig med kunnskap om personvern og etablering av databehandleravtaler
- God kommersiell forståelse er en fordel
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Det er ønskelig at søker har førerkort klasse B
- Søker må kunne autoriseres til nivå BEGRENSET i henhold til sikkerhetslovens bestemmelser
Personlige egenskaper
- Har evne til tverrfaglig samarbeid og å raskt sette seg inn i nye fagområder som er relevante for våre anskaffelser
- Er strukturert og liker å jobbe både selvstendig og i team
- Bidrar til positivt arbeidsmiljø og viser initiativ til læring og utvikling i egen stilling og for fagområdet
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Meget interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i en virksomhet som betyr mye for mange
- Tverrfaglig og profesjonelt miljø med hyggelige kolleger
- Nye lokaler på Brynseng fra høsten 2025, nær kollektivknutepunkt
- Gunstig pensjonsordning
- Fleksibel arbeidstid
- Trening i arbeidstiden og hytter til utlån i marka
- Stillingen lønnes innen ltr. 46-56, for tiden kr. 722 700 - 913 400. Endelig vurdering av lønnstrinn og stillingskode avhenger av utdanning og erfaring.
Kontaktinformasjon
Marlene Pregl, Jurist II, 45728814, marlene.pregl@vav.oslo.kommune.noTina Kjelgaard-Petersen, Fagleder, 90785749, tina.petersen@vav.oslo.kommune.no
Arbeidssted
Brynsengfaret 60667 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 5025229985
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Vann- og avløpsetaten (VAV) forvalter samfunnskritisk infrastruktur til en verdi av nærmere 100 milliarder kroner. Hver eneste dag benytter mer enn 700 000 innbyggere seg av våre tjenester. VAV har 650 ansatte som er avgjørende for å sikre innbyggerne nok drikkevann av høy kvalitet, og for å håndtere avløpsvannet slik at byens miljø, vassdrag og fjord blir ivaretatt på en god måte.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
76dab39b-2c5d-4928-823d-c5835d453ffd
- Sist endret
23. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d5502ded83e744abb444182cedbce5bb
Lignende annonser
Anskaffelsesrådgiver
Arbeidsgiver
Oslo kommune, Boligbygg Oslo KF
Sted
Oslo
Prosjektleder gjennomføring av VA-prosjekter
Arbeidsgiver
Seksjon prosjektgjennomføring, Oslo kommune, Vann- og avløpsetaten
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Oslo kommune, Oslobygg KF
Sted
Oslo