Avdeling for koordinering og tildeling søker
Harstad kommune Samhandling og tildeling
Verkstedveien 1, 9406 Harstad
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler/rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 28. september
Vil du bidra til å sikre rettferdige, trygge og helhetlige helse- og omsorgstjenester for innbyggerne i Harstad kommune? Vi søker deg som ønsker å bruke din faglige bakgrunn i en spennende saksbehandlerstilling med stor betydning for enkeltmennesker og lokalsamfunnet.
Avdeling for koordinering og tildeling har ansvar for å behandle søknader og fatte vedtak om kommunens helse- og omsorgstjenester, og vi er ute etter deg som kan tilføre tverrfaglig kompetanse. Vi har nylig vært gjennom en organisasjonsendring, og teller nå 20 ansatte bestående av saksbehandlere, ansatte i hukommelsesteam, kreftkoordinator, nettverk- og fritidskoordinator, IP-koordinator og merkantil ressurs. Fra høsten 2025 flytter vi inn i det nye helsehuset, der samhandling med andre fagmiljøer blir en enda viktigere del av hverdagen vår.
Vi har fra snarest ledig 100 % fast stilling som saksbehandler/rådgiver.
Arbeidsoppgaver:- Kartlegging, utredning og vurdering av søknader om helse- og omsorgstjenester.
- Ivareta hele saksbehandlingsprosessen i henhold til gjeldende lovverk. (helse- og omsorgstjenesteloven, pasient- og brukerrettighetsloven m.fl.)
- Veiledning og informasjon til søkere, brukere og pårørende – i alle aldre.
- Samarbeid i tverrfaglige team med andre avdelinger/enheter i kommunen, fastleger, spesialisthelsetjenesten og eksterne samarbeidspartnere.
- Hjemmebesøk og møtevirksomhet som ledd i saksbehandling og oppfølging.
- Bidra til rettssikkerhet, likebehandling og forsvarlig forvaltning av kommunens ressurser.
- Delta i utviklingsarbeid knyttet til hverdagsmestring, aktiv bruk velferdsteknologi og nye arbeidsmetoder - det er viktig at tjenester tildeles ut fra en helhetlig tenkning hvor tjenestemottakers ressurser vektlegges.
- Treårig helse-, sosialfaglig eller juridisk utdanning med erfaring fra helse og omsorg. For å styrke det tverrfaglige perspektivet i avdelingen, ser vi spesielt etter søkere med annen fagbakgrunn enn sykepleie. Vi har allerede en solid sykepleiefaglig kompetanse, og ønsker derfor å supplere laget vårt med andre profesjoner som kan bidra med nye perspektiver og styrke bredden i vår saksbehandling.
- Dersom du har utdanning fra utlandet, må denne være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse/NOKUT.
- Erfaring med saksbehandling og kjennskap til relevant lovverk er en fordel.
- God evne til å kommunisere både skriftlig og muntlig, tilpasset mennesker i ulike livssituasjoner.
- Gode norskkunnskaper – muntlig og skriftlig.
- Førerkort klasse B.
- Gode digitale ferdigheter – tilpasningsdyktighet i nye systemer, ivareta sikkerhet og samarbeid i digitale flater.
- Fordel med erfaring fra kommunal helse og omsorgstjeneste.
- Du har et sterkt engasjement for tverrfaglig samarbeid og ønsker å bidra med din fagkompetanse i et mangfoldig miljø.
- Evne til å se helhet, være analytisk og foreta faglige vurderinger.
- Løsningsorientert, strukturert og selvstendig, samtidig som du trives med samarbeid på tvers av fagmiljø.
- God relasjonskompetanse og evne til å skape trygghet og tillit.
- Evne til å stå i krevende prosesser og håndtere et høyt arbeidstempo – håndtere stor arbeidsmengde og gjør nødvendige prioriteringer.
- Engasjert og motivert for utvikling av helse- og omsorgstjenestene i kommunen.
- Et trivelig og engasjert arbeidsmiljø med dyktige kollegaer og bred faglig kompetanse.
- Mulighet til å bidra aktivt i utviklingen av fremtidens helse- og omsorgstjenester i Harstad.
- Arbeidssted i det nye helsehuset fra høsten 2025 – et moderne bygg tilrettelagt for innovasjon, samarbeid og utvikling – og en helt annen måte å tenke på i fremtidens helse og omsorgstjenester.
- Fleksibel arbeidstid.
- Tariffestede lønns, pensjons- og forsikringsordninger.
- Garanti om barnehageplass innen en måned for de som flytter til Harstad etter at søknadsfrist for hovedopptak er gått ut, og de som har lovfestet rett til barnehageplass.
- Harstad kommune satser hardt på startlån da vi ønsker at flest mulig får mulighet til å eie egen bolig i kommunen. Dersom man ikke får lån i privat bank kan man være aktuell for startlån.
https://www.husbanken.no/person/startlaan/
https://www.harstad.kommune.no/startlaan.469087.no.html
- For tilsetting innenfor oppvekst, barnevern eller helse- og omsorg må godkjent politiattest fremvises før tilsetting.
- For tilsetting i helse- og omsorgssektoren, lærerstillinger eller stillinger som omhandler barneomsorg, skal "Forhåndsundersøkelser tuberkulose og MRSA - spørreskjema for arbeidstakere" leveres.
- Harstad kommune er underlagt sikkerhetsloven. Dette betyr at enkelte stillinger vil kunne kreve sikkerhetsklarering.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Opplysninger om en søker kan bli offentlig selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5fb7ae5c-caa8-4ceb-9bef-8da84a28ccd8
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3541209_240501_no