Heim kommune søker PP-rådgiver
Heim kommune Pedagogisk psykologisk tjeneste (PPT)
Trondheimsveien 7, 7200 Kyrksæterøra
Om jobben
Stillingstittel
PP-rådgiver - 60 % fast stilling
Type ansettelse
Fast, deltid 60%
Antall stillinger
1
PP-tjenesten er kommunens sakkyndige instans i forhold til spesialpedagogisk hjelp og spesialundervisning. Vår oppgave er å bistå barnehager og skoler i arbeidet med kompetanse- og organisasjonsutvikling, slik at opplæringen blir bedre tilrettelagt for barn med særlige behov. Vi har fokus på tidlig innsats, og mål om at flest mulig barn skal få tilrettelegging slik at de kan delta i sine ordinære grupper.
PP-tjenesten har nylig flyttet inn i nye flotte lokaler i sentrum av Kyrksæterøra, hvor vi er en del av familiens hus sammen med helsestasjon og barnevern.
Stillingsbeskrivelse
- Organisasjonsutvikling og kompetanseheving i grunnskole og barnehage, med vekt på tilpasset opplæring og inkludering
- Sakkyndighetsarbeid, rådgivning, forebygging og tidlig innsats, hovedsakelig opp imot elever og foreldre i grunnskolen
- Tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
Kvalifikasjoner
- Utdanning på masternivå i spesialpedagogikk/pedagogikk eller psykologi, eller pedagogisk utdanning på høyskolenivå med videreutdanning i spesialpedagogikk/psykologi
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i PP-tjeneste
- Ønskelig med erfaring fra arbeid i grunnskolen
- Ønskelig med kompetanse på kartlegging av elever
- Gode IKT-kunnskaper
- Gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig
- Førerkort kl. B
Personlige egenskaper
- Selvstendig
- Fleksibel
- God relasjonskompetanse
- Gode samarbeids- og refleksjonsevner
- Kunne fokusere på tverrfaglig samarbeid like mye som individ og fag
- Kunne arbeide selvstendig mot definerte mål og ha gjennomføringsevne
- Positiv til utvikling og endring
- Godt humør og stå-på vilje
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Selvstendig arbeid med faglige utfordringer
- Varierte og utfordrende oppgaver
- Fremtidsrettet arbeidsgiver
- Meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Bedriftshelsetjeneste
- Fleksitid
Tilsettingsvilkår
Lønn iht. hovedtariffavtale.
Arbeidstid: Normal arbeidstid er fra kl. 07:30 - 15:00.
Det må framvises politiattest av ny dato før tiltredelse.
Det er viktig at alle opplysninger det bes om i søknadsskjemaet blir utfylt. Dette gjelder også for faste ansatte som søker på internt utlyste stillinger. Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Det kan gjøres unntak fra innsyn for opplysninger om en søker dersom vedkommende selv ber om det. Iht. Offentlighetsloven § 25 kan opplysninger om søker bli offentlige selv om søkeren har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge vil søkeren bli varslet om dette.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Attesterte kopier av vitnemål og attester tas med til eventuelt intervju.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2439978
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3231859_239423_no