Veileder Jobbsjansen
Nav Bergen sentrum, Bergen kommune
Nygårdsgaten 6, 5015 Bergen
Om jobben
- Stillingstittel
- Veileder Jobbsjansen
- Oppstart
- 1. januar 2026
- Type ansettelse
- Engasjement, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest onsdag 10. desember
Ny Sjanse, kvalifiseringssenter for innvandrere er lagt til Nav Bergen sentrum, men er et byomfattende tiltak.
Vi søker etter en faglig dyktig og engasjert veileder til Jobbsjanse-teamet. Jobbsjansen er en ordning finansiert av IMDI, se: https://www.imdi.no/tilskudd/jobbsjansen/
Jobbsjansen i Bergen er et byomfattende prosjekt tilknyttet kvalifiseringssenteret Ny sjanse. Ny sjanse er en stor avdeling med over 20 ansatte og har gjennom mange år bygget opp god kompetanse innenfor arbeidsrettet oppfølging spesielt tilpasset innvandrere. Jobbsjansen er en viktig del av fagmiljøet med sine 4 ansatte.
Som veileder i Jobbsjansen vil du arbeide i et sterkt faglig team med stort engasjement for å oppnå gode resultater. Prosjektstillingen er ledig fra 01.01.2026 - 31.12.26, med gode muligheter for forlengelse.
Arbeidsoppgaver
- Tett arbeidsrettet oppfølging og veiledning av deltakerne ut mot arbeidslivets og/eller utdanningsløp.
- Relasjonsbygging ut mot arbeidsgivere, frivillige organisasjoner og andre samarbeidspartnere.
- Undervisning
- Bidra til faglig utvikling av Jobbsjansenprosjektet og kvalifiseringsarbeidet på senteret
Kvalifikasjoner
- 3-årig bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant 3-årig høgskole/universitetsutdanning
- Erfaring med prosjektarbeid, formidling - og utviklingsarbeid
- Krav om inngående kjennskap til målgruppen innvandrerkvinner
- Krav om lang arbeidserfaring fra arbeidsrettet oppfølging
- Krav om god kunnskap om arbeidsmarkedet og utdanningssystemet
- God kjennskap til Navs virkemidler og fagsystem
- God kjennskap til SE-metodikk
- Erfaring med undervisning, veiledning og oppfølging av voksne
- God kjennskap til frivillige tiltak som målgruppen kan ha utbytte av
Personlige egenskaper
- Entusiastisk, initiativrik og modig
- Selvstendig, løsningsorientert og fleksibel
- God relasjons- og nettverksbygger
- Strukturert og resultatorientert
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver
- Engasjerte medarbeidere
- Et trivelig og travelt arbeidsmiljø med god faglig kompetanse
- God opplæring og veiledning til stillingen
- Lønn etter tariff
- God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes- og gruppelivsforsikring
- En arbeidsplass som er IA-bedrift (Inkluderende Arbeidsliv)
Kontaktinformasjon
Hilde Eliassen, Avdelingsleder, 945 02 513Cathrine Seglem, Teamkoordinator, 945 03 024
Arbeidssted
Nygårdsgaten 65015 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 5047921006
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Startdato: 01.01.2026
Sluttdato: 31.12.2026
Søknadsfrist: 10.12.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Cathrine Seglem
Teamkoordinator
945 03 024
Hilde Eliassen
Avdelingsleder
945 02 513
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
5b65ead0-9283-4a36-83c3-33f1ddd8017e
- Sist endret
1. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
be509aa8b14246689e06f4ed8c0b614b
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Nav Bergen nord, Bergen kommune
Sted
Ulset
Rådgjevar
Arbeidsgiver
Hjelpemiddel, Nav hjelpemiddelsentral Vestland, Bergen
Sted
Kokstad
Rådgiver i USHT
Arbeidsgiver
BEHO - Kommunaldirektørens stab, Bergen kommune
Sted
Bergen