Fagleder, 100 % stilling på avdeling undersøkelse og oppfølging
Gjøvik kommune Gjøvik og Land barnevern
Kauffeldts plass, 2815 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 7. april
Vil du jobbe i innlandets største barnevernstjeneste?
Gjøvik og land barnevernstjeneste trenger flere dyktige fagfolk for å bygge laget rundt barn og familier. Vi er en interkommunal barnevernstjeneste med Gjøvik som vertskommune for Gjøvik, Nordre og Søndre land kommune. Vi har kontorsted på Gjøvik, men disponerer møteromslokaler i Nordre og Søndre Land kommuner.
Tjenesten består i dag av ca 60 medarbeidere, og er med det Innlandets største barnevernstjeneste. Vår størrelse og struktur gir oss en unik mulighet til å tilby spesialisering/faglig fordypning innenfor ulike områder av saksbehandlingen og gode støttefunksjoner.
Vi er en engasjert og dedikert barnevernstjeneste som jobber for å sikre barn og unges rett til en trygg og omsorgsfull oppvekst. Hos oss vil du bli en del av et kompetent og tverrfaglig team som brenner for å gjøre en forskjell i barns liv. Hvor vi i samarbeid skaper endring som varer, gjennom fokus på kvalitet og åpenhet.
Arbeidsoppgaver- Fagleder er delegert ansvar for oppgaver knyttet til faglig vurderinger, veiledning og fagutvikling i ett av tre team i avdelingen undersøkelse og oppfølging.
- Individuell veiledning til kontaktpersoner i eget team. Denne veiledningen innebærer både prosessveilending og saksveiledning.
- Lede interne møter eksempelvis saksveiledning/avdelingsmøter i eget team/avdeling.
- Tett samarbeid med de faglederne og virksomhetsleder i avdelingen.
- Samarbeid med ledelsen i tjenesten.
- Kvalitetssikre arbeidet og kontrollere at faglig standard og lovkrav overholdes. Herunder særlig fokus på å sikre at vi arbeider i tråd med oppvekstreformen og nye faglige krav som følge av endring i rettspraksis.
- Bidra til at kontaktpersonene har nødvendig støtte, kunnskap og kompetanse til å gjennomføre sine oppgaver.
- Kvalitetssikre dokumentasjon i sakene innenfor eget team.
- Fagutvikling og framdrift i egen team/avdeling.
- Være en pådriver for internt og eksternt samarbeid, slik at man sikrer at avdelingen bidrar med kompetanseheving og sikrer rett inntak av saker jamfør reformens krav.
- Legge til rette for god medvirkning og medbestemmelse både for brukere og ansatte
- Legge til rette for kontinuerlig læring og kompetanseutvikling i teamet/avdelingen
- Bidra til å utvikle et godt arbeidsmiljø
- Stedfortreder for virksomhetsleder etter avtale
- Det er krav om minimum treårig sosialfaglig høgskoleutdanning
- Ønskelig med relevant videreutdanning min 30 stp eller master utdanning
- Erfaring fra 1.linje barnevern er ønskelig
- Villig til å ta relevant videreutdanning
- Annen bachelor kan være interessant
- Erfaring og god kjennskap til arbeid med undersøkelse og hjelpetiltak i kommunal barneverntjeneste
- Kompetanse og/eller erfaring i bruk av digitale verktøy og arbeidsprosesser
- Førerkort på bil
- Godkjent politiattest
- Personlig egnethet vil bli vektlagt når det kommer til vekting av kvalifikasjon og personlige egenskaper. Ansiennitet vil ikke bli vektlagt i stor grad
Personlige egenskaper:
- Du har god relasjonell og kommunikasjonskompetanse, dette sammen med personlig egnethet vil vektlegges
- Du er strukturert, opptatt av samskaping, nytenking og har evnen til å finne kreative løsninger i en hektisk hverdag.
- Du er fleksibel, trives med å motivere og lede medarbeidere med en krevende og intensiv arbeidshverdag
- Du har en lederstil/personlig stil som fremmer selvstendighet og ansvar hos dine medarbeidere
- Du trives med å jobbe med fagutvikling, både individuelt og for avdelingen
- Du har stor arbeidskapasitet og trives med innholdsrik og travel arbeidshverdag
- Du kommuniserer klart og tydelig, både muntlig og skriftlig.
- Du er positiv, engasjert samt liker å arbeide/samarbeide med komplekse problemstillinger både internt og eksternt
- Personlig egnethet vil bli vektlagt når det kommer til vekting av kvalifikasjon og personlige egenskaper. Ansiennitet vil ikke bli vektlagt i stor grad
- Vi tror på å gi våre medarbeidere frihet, ansvar og muligheten til å påvirke sin egen arbeidshverdag. Dette skaper et miljø hvor kreativitet og engasjement blomstrer, og hvor våre ansatte kan utgjøre en betydelig forskjell i barns liv.
- Støttende og engasjert arbeidsmiljø med fokus på faglig utvikling
- God onboarding for nyansatte
- Stor tjeneste, som gir et bredt spekter av ressurser, støtte fra et mangfoldig team, samt muligheter for spesialisering innenfor ulike fagområder.
- Innholdsrik arbeidshverdag med høy grad av autonomi
- Store, moderne lokaler
- Gratis parkering for ansatte
- Tjenestebiler som benyttes for tjenestereiser
- Konkurransedyktig lønn med lønnsspenn bachelor: 507 400-596 400, for master: 614100-745 000. Funksjonstillegg for fagleder: 40 000 kr
- Egen avtale med økonomisk kompensasjon for ugunstig arbeidstid.
- Prøveprosjekt med trening i arbeidstiden
- Ukentlig veiledning og mentorordning for nyansatte
- Fleksitid, med mulighet for å forskyve arbeidsdagen- da vi vet at livet er mer enn jobb
- Mulighet for hjemmekontor minimum 1 dag i uken
- Stort fokus på faglig og personlig utvikling, med fleksible muligheter for videreutdanning
- Gode forsikrings og pensjonsordninger
- Et godt partssamarbeid mellom arbeidsgiver, tillitsvalgte og verneombudet
Nærmere informasjon om stillingen ved Inger Ellen Ulsaker, virksomhetsleder, tlf. 994 67 320
Unntatt offentlighet må begrunnes!Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. Offentleglova § 11. Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste.
Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. Offentleglova § 25.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2895989
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3480053_187275_no