Saksbehandler Stavanger kommune -innbyggerservice
Innbygger- og samfunnskontakt: Innbyggerservice, Stavanger kommune
Olav Kyrres Gate 23, 4005 Stavanger
Om jobben
- Stillingstittel
- Saksbehandler Stavanger kommune -innbyggerservice
- Oppstart
- 5. januar 2026
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 25. november
Innbyggerservice er kommunens førstelinje og ansikt utad når innbyggerne oppsøker kommunen, det være seg ved personlig oppmøte, via telefon eller via digitale kanaler. Seksjon innbyggerservice inngår i avdeling innbyggerdialog som også har ansvar for kommunens frivillighetsarbeid, bydelshus og innbyggertorgene i kommunedelene Finnøy og Rennesøy.
Vil du være med å gjøre en forskjell?
Vår viktigste oppgave er å sikre at innbyggerne som kontakter oss får den bistanden de trenger. Vårt mål er å skape gode innbyggermøter enten det er i digitale kanaler, ved oppmøte eller på telefon. Stavanger kommune har digitalt førstevalg som målsetting, og vårt arbeid skal støtte opp under dette målet gjennom å gjøre innbyggerne i stand til å finne og bruke de digitale løsningene.
Er du den rette?
Vi lyser ut en stilling som saksbehandler i seksjon innbyggerservice. Den som ansettes skal bidra til at Stavanger kommune oppleves som en åpen og imøtekommende kommune. I stillingen vil du få en variert hverdag med ulike oppgaver som strekker seg fra å møte våre innbyggere på telefon eller i skranke til å saksbehandle og videreutvikle måten vi jobber på. Vi søker etter en medarbeider som er strukturert, selvgående og som stoler på egne avgjørelser. Du evner å dele kunnskap med både innbyggerne og kollegaer, og ønsker å bidra i videreutvikling av seksjonen.
Arbeidsstedet er for tiden lokalisert i Stavanger sentrum, men du må også kunne ha arbeidsdager i Vikevåg og på Judaberg, eller andre kommunedeler ved behov.
Ansettelse etter avtale.
Arbeidsoppgaver
Arbeidsoppgaver som tilfaller seksjonen
Seksjonen har et vidt spekter av arbeidsoppgaver som inngår i sin portefølje. Det kan her mellom annet nevnes:
- Håndtere kommunens elektroniske postmottak
- Regelstyrt saksbehandling innen skjenkebevilling, nabovarsel, egenerklærin om konsesjonfrihet og innsyn
- Forvaltning av legater
- Oppfølging og utvikling av digitale verktøy fra MS Power Platform og KI-verktøy brukt i seksjonen
- Vedlikeholde og videreutvikle vår KI-agent
- Analyser og presentasjon av statistikk relatert til våre henvendelser
- I samarbeid med kommunikasjonsavdelingen, følge opp tilbakemeldinger på sosiale medier og nettsider og utføre eventuelle korrigeringer
- Informere og veilede innbyggerne om hele kommunens tjenestespekter i digitale kanaler, ved oppmøte eller på telefon
- Veilede innbyggerne i bruk av kommunens hjemmeside, sosiale medier og selvbetjeningsløsninger der dette er naturlig
Individuelle arbeidsoppgaver
- Du vil gå inn i et eller flere av våre fagteam som jobber opp mot ulike fagavdelinger i kommunen
- Du vil jobbe aktivt med saksbehandling og vårt arkivsystem
- Du vil jobbe med vedlikehold og oppfølging av Power BI rapporter
- Du vil jobbe med/bidra aktivt i arbeid med robotisering/automatisering og oppbygging og bruk av KI i ulike prosesser knytt til saksbehandling og effektiviseringsarbeid
Det forventes at alle i seksjonen
- bidrar til å legge til rette for smartere, mer målrettet og effektivt arbeid i seksjonen
- benytter tilbakemeldinger på alle fagområder til videreutviklingen av
- våre tjenester
- kommunens hjemmeside
- vår dialog med innbyggerne
Den som tilsettes vil måtte påregne ukentlige vakter i telefon og i skranke innenfor våre åpningstider.
Kvalifikasjoner
Kvalifikasjoner- Relevant utdanning fra høyskole eller universitet, minimum på bachelor nivå innen for eksempel samfunnsvitenskapelige fag, administrasjon, kommunikasjon og informasjonsteknologi eller sosiologi. Solid relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- God systemforståelse og gode analytiske evner vil bli vektlagt
- Det kreves gode digitale ferdigheter og evne til å ta i bruk nye løsninger
- Erfaring med Dataverse, Power BI, Power Apps, Power Automate og Co-pilot studio vil bli vektlagt men er ikke et krav
- Erfaring med Elements Next arkivsystem er en fordel men ikke et krav
- Du er komfortabel med å jobbe med informasjon og veiledning
- Du må ha svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne. Dersom du har annet morsmål enn norsk, må du dokumentere at du har språknivå tilsvarende B2. Gjelder ikke søkere med et skandinavisk språk som morsmål.
- God kjennskap til og kunnskap om offentlig sektor, og kommunen spesielt, er en fordel.
- Du bør ha god evne til å løse både teoretiske og praktiske oppgaver.
- Kjennskap til eller interesse for kart, plan og byggesak for å kunne veilede innbyggere innenfor dette fagområdet er en fordel men ikke et krav
- Personlig egenhet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
Personlige egenskaper
- Vi søker deg som er blid og utadvendt og som er god til å bygge relasjoner
- Du evner å løfte blikket for å se helheten i arbeidet, prioriterer og gjennomfører
- Du er strukturert, systematisk og målrettet
- Du jobber godt i team
- Du har høy grad av toleranse ovenfor mennesker med ulik sosial, kulturell og religiøs bakgrunn, og har evne til å være 100 % til stede hver dag i hvert innbyggermøte
- Du trives med ulike oppgaver, og håndterer variasjon i arbeidshverdagen på en god måte
Vi tilbyr
Vi tilbyr
- Spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
- Et godt faglig arbeidsmiljø
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- HjemJobbHjem
- Den som ansettes vil, avhengig av kvalifikasjoner, ansettes i en av følgende stillingskoder:
655900 Konsulent (1)/655904 Saksbehandler (kr 452 500 – kr 528 300)
753100 Saksbehandler med høgskoleutdanning (kr 522 600 – kr 619 400)
Kontaktinformasjon
Rolf Sindre Ulfstein, seksjonssjef innbyggerservice, 51508422, rolf.sindre.ulfstein@stavanger.kommune.noArbeidssted
Olav Kyrres Gate 234005 Stavanger
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Stavanger kommuneReferansenr.: 5034352180
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 05.01.2026
Søknadsfrist: 25.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Stavanger kommune er, med sine 11 000 ansatte, en av regionens største arbeidsgivere.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke. Vi er opptatt av at arbeidsstyrken i størst mulig grad skal gjenspeile mangfoldet i samfunnet, og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn.
Vi jobber for heltidskultur med mål om å ansette i hele stillinger.
Som ansatt i Stavanger kommune får du utgjøre en forskjell for kommunen og innbyggerne og blir en del av en spennende storbyregion.
Vi bygger fellesskap ved å være nære, åpne og nyskapende
Offentlig søkerliste:
Stavanger kommune praktiserer prinsippet om meroffentlighet. Offentlig søkerliste vil normalt inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge tungtveiende grunner for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova §25.
Politiattest:
Gyldig politiattest må fremlegges før tiltredelse for stillinger der det er påkrevd iht. lovverk.
Vedlegg:
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å bruke Vitnemålsportalen. Utdanning utført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (eller NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
52120690-2c60-49a9-8961-f19969e40d5f
- Sist endret
11. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b9514660cc96453da86be1ab95a84520
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Innbygger- og samfunnskontakt: Innbyggerservice, Stavanger kommune
Sted
Stavanger
Arbeidsgiver
Barnevern, avd undersøkelse oppfølging, Sandnes kommune
Sted
Sandnes
Arbeidsgiver
Seksjon for henvisning- og pasientdokumentasjon, Helse Stavanger HF
Sted
Stavanger