Vil du være med å sikre Ruters inntekter som støttekontrollør?
Kommersiell, Ruter As
Dronningens gate 40, 0154 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Støttekontrollør
Type ansettelse
Engasjement, heltid 100%
Arbeidstid
Turnus
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
4
Søk på jobben
Søk senest mandag 23. juni
Kommersiell avdeling i Ruter jobber for å sikre at kollektivtrafikken er bærekraftig og rettferdig for alle. Nå søker vi deg som vil være med å styrke billettkontrollen på buss – og bidra til at flere reiser med gyldig billett. Som støttekontrollør blir du en viktig del av et nytt team som skal gjøre en forskjell i hverdagen til både reisende og kontrollører.
Stillingen er et ettårig engasjement med mulighet for forlengelse.
Som støttekontrollør vil du være en viktig brikke i arbeidet med å sikre Ruters inntekter og styrke kontroll-lagenes arbeid på buss. Din tilstedeværelse vil bidra til å heve terskelen for å reise uten gyldig billett og øke betalingsandelen. Dette er en unik mulighet til å være med på et viktig tiltak som skal sikre at kollektivtrafikken forblir et bærekraftig tilbud for alle, samtidig som du får bruke din erfaring til å skape en tryggere og bedre kontrollopplevelse for både kontrollører og reisende.
Arbeidsoppgaver
- Være synlig i kollektivtrafikken og bidra til trygghet, rettferdighet og høyere betalingsandel blant de reisende gjennom å bistå kontroll-lag på buss innenfor Ruters område (90% av tiden)
- Delta på koordinerings- og samarbeidsmøter i forbindelse med billettkontroll
- Bidra til opplæring og scenariotrening innen billettkontroll
- Dele innsikt og erfaringer med Ruter for å forbedre kontrollarbeidet
- Vil innebære arbeid på kveldstid/skiftarbeid
Kvalifikasjoner
- Erfaring som billettkontrollør (minimum 2 år)
- God på konflikthåndtering
- Forståelse for inntektssikring og dens betydning for kollektivtrafikken
- Gode språkkunnskaper i norsk og engelsk
Personlige egenskaper
- Systematisk og strukturert
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Kundeorientert
- God på praktisk problemløsning
- Initiativrik og motiveres av å nå resultater sammen med andre
- Selvgående med høy gjennomføringsevne
- Har god rolleforståelse
Vi tilbyr
- Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt innenfor én eller flere soner i Oslo og Akershus iht. skatteregler
- Mulighet til å bidra til bærekraftig mobilitet til alle innbyggere i Oslo og Akershus
- Et godt arbeidsmiljø med dyktige og engasjerte kollegaer
- Spennende faglige utfordringer og utviklingsmuligheter
- Konkurransedyktig lønn og gode pensjons- og forsikringsordninger
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten (dette skjer svært sjeldent). Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Dersom du har spørsmål til stillingen - ta kontakt med Forretningsutvikler inntektssikring og billettkontroll, Hege Thorkildsen, og lurer du på noe rundt selve prosessen, kan Senior HR-rådgiver, Kirsti Skogen, kontaktes.
Kontaktinformasjon
Hege Thorkildsen, Forretningsutvikler inntektssikring og billettkontroll, 907 90 458, hege.thorkildsen@ruter.noKirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 93006750, kirsti.skogen@ruter.no
Arbeidssted
Dronningens gate 400154 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ruter AsReferansenr.: 4978321677
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 23.06.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Hege Thorkildsen
Forretningsutvikler inntektssikring og billettkontroll
907 90 458
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Vi er over 500 faste ansatte som jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning på ca 14 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
4fba6101-b52b-4583-89e6-4b78548ae89e
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e2293e53b7ad4d8fa9610bd8eccdfb9f