Vil du utvikle og implementere lønnsomme inntekts- og kanalstrategier? Bli vår nye Manager RMGM!
COCA-COLA EUROPACIFIC PARTNERS NORGE AS
Robsrudskogen 5, 1470 Lørenskog, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Manager RMGM
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 23. juni
Manager RMGM (Revenue Margin Growth Management) spiller en sentral rolle i å forme og drive en lønnsom og bærekraftig vekststrategi på tvers av kanaler. Rollen er ansvarlig for å utvikle og implementere en helhetlig margin- og inntektsplan som balanserer lønnsomhet og vekst i ABP-planene for nøkkelkunder og underkanaler.
Som Manager RMGM er du en nøkkelaktør i å:
-
Overvåke og optimalisere kundemiks og kanalytelse
-
Finjustere vilkår og kampanjestrategier for maksimal effekt
-
Sikre at prisstrategier støtter både merkevarebygging og lønnsomhet
-
Identifisere forbedringsområder og iverksette korrigerende tiltak
Du jobber tett med Senior Manager RMGM, Operational Strategy-teamet og Customer Management-teamet, og fungerer som et strategisk bindeledd mellom forretningsmål og operasjonell gjennomføring. Rollen krever en sterk markedsforståelse, kundeorientert tankesett og evnen til å se hele verdikjeden -- fra innsikt til handling.
I tillegg har du eierskap til Customer Investment Tool, hvor du ikke bare opererer selvstendig, men også fungerer som en brobygger mellom Key Account Managers og systemet. Du sikrer at investeringene er målrettede, datadrevne og gir ønsket avkastning.
Dette er en rolle for deg som ønsker å gjøre en reell forskjell -- som evner å kombinere analyse og strategi med praktisk gjennomføring, og som trigges av å skape vekst gjennom innsikt og samarbeid.
Ansvarsområder-
Støtte utviklingen av kanalstrategi og planer for langtidsplanlegging (LRP), samt årlig forretningsplanlegging (ABP), inkludert bidrag til kundesegmentering og miks
-
Bistå RMGM-teamet i arbeidet med kundedirektører for dagligvare og Away from Home om investeringsstrategien for kundehandelsvilkår, retningslinjer, evaluering og ledelse av effektivitetsinitiativer for handelsinvesteringer
-
Kartlegge muligheter og krav til kommersielle emballasjer, hvorav porteføljeteamet er ansvarlig for utviklingen
-
Analysere endringer i kundemiks og bidra til etablering av beslutningsgrunnlag for handelsutgifter
-
Bistå i utviklingen av detaljert kanalprisøkningsplan og verdiskaping for handel basert på pris- og kampanjestrategien og innspill fra teamet (utvikle kundepresentasjoner)
-
Analysere og støtte utviklingen av en detaljert kampanje for kanal/kunde basert på pris- og kampanjestrategi
-
Bidra til kontinuerlig oppfølging og korrigering av samt anbefale forbedringer og endringer, bygge planer for eventualitet og forvaltning av kundeunntak til planen
-
Superbruker av Customer Investment Tool
-
Bistå i utvikling av anbefaling om volum og prisforhold (inkludert arbeid med Value Chain Analysis), kampanjeeffektivitet, og administrasjon av prisøkningsprosessen (inkludert oppdatering av kundeportaler)
-
Hjelp til å spore konkurransedyktige prispunkter og pakkeendringer og justere strategiene våre når det er aktuelt
-
Bachelor- eller mastergrad i bachelor/mastergrad innen et relevant fagfelt (bedriftsøkonomi, finans, markedsundersøkelser eller lignende felt er å foretrekke)
-
Ferdigheter i både skriftlig og muntlig norsk og engelsk
-
Anerkjent relevant arbeidserfaring kan vurderes i stedet for formelle kvalifikasjoner
-
Erfaring fra RMGM, Finance, KAM eller tilsvarende rolle. Vi oppfordrer også nyutdannede til å søke.
-
Dokumentert erfaring med kommersiell problemløsning
-
Sterke analytiske evner og erfaring: evne til å gjøre komplekse og tvetydige problemstillinger til en fokusert handlingsplan
-
Erfaring fra kundeforhandlinger og forståelse for hvordan kundene tenker er et pluss
-
Erfaring fra arbeid med vilkår og prisstrategier
-
Gode kommunikasjons- og presentasjonsevner: evne til å levere virkningsfull og kortfattet muntlig og skriftlig kommunikasjon
-
Identifiserer potensielle problemer og anbefaler effektive løsninger, drevet av innsikt
Bærekraft
Som en av verdens ledende merkevarer har Coca-Cola et stort ansvar for å bidra til en bærekraftig fremtid. Bærekraft er derfor en integrert del av vår strategi. Vår handlingsplan for bærekraft, This is Forward, handler om helse, emballasje, mangfold, vann, klimaavtrykk og samarbeid. Vi har satt ambisiøse mål og vil bruke styrken i merkevaren til å skape endring.
Inkludering og mangfold
Coca-Cola jobber kontinuerlig med å skape et arbeidsmiljø som utnytter de individuelle ulikhetene hos våre medarbeidere. Vi ønsker å tiltrekke oss, utvikle og beholde talenter av alle kjønn, aldre, funksjonsnivå, utdanningsbakgrunn, nasjonalitet, legning og personlighet med mer. Vi vet at mangfold driver innovasjon, endring, kreativitet og lønnsomhet. Derfor vil vi legge til rette for at alle våre medarbeidere kan være seg selv gjennom hele ansettelsesforholdet. Alle er velkommen til Coca-Cola!
Søknader vurderes fortløpende, så vi anbefaler å søke så snart som mulig.
Om bedriften
Coca-Cola Europacific Partners Norge består av 550 ansatte. Vi produserer, distribuerer og selger drikkevarer fra The Coca-Cola Company. Vi distribuerer også produkter for Costa & Monster Beverages.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
46079796-b83c-405c-bafc-af765d6c6d9a
- Hentet fra
FINN
- Referanse
410901324