Systemforvalter
IT-Systemforvaltning, Lillestrøm kommune
Jonas Lies gate 18, 2000 Lillestrøm
Om jobben
- Stillingstittel
- IT-Rådgiver - Systemforvalter
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 23. november
Vil du være med og sikre at barnevernet i Lillestrøm kommune har digitale verktøy som fungerer optimalt – til beste for barn og familier?
Vi søker en engasjert og strukturert systemforvalter som vil ha ansvar for systemforvaltning og videreutviklingen av fagsystemet for barnevern, Modulus Barn.
Du vil være et viktig bindeledd mellom fagmiljøet, IT og systemleverandøren. Som Systemforvalter har du god oversikt over fagsystemet og alle integrasjoner med eksterne og interne systemer. Du er en viktig bidragsyter til at ledere og saksbehandlere får jobbe strukturert og målrettet – med barnets beste i sentrum.
Vi ser gjerne at du har relevant og dokumenterbar erfaring fra arbeid med fagsystemer og evne å forstå både tekniske og faglige behov – og koble dem sammen på en god måte. Kombinasjonen av forståelse for fagfeltet barnevern og IT betyr mye.
I det daglige vil du samarbeide tett med en annen systemforvalter i barnevernet, som jobber operativt med Modulus Barn
IT i Lillestrøm kommune er organisert som et eget kommunalområde og består av tre avdelinger: IT-brukerstøtte, IT-drift og IT-systemforvaltning. Stillingen er plassert i IT-Systemforvaltning, hvor vi har ansvar for fagsystemene innen Oppvekst og Helse og Mestring, samt flere av de store administrative fellesløsningene.
I avdelingen jobber det totalt 15 dyktige systemforvaltere, som vil være dine nærmeste kolleger. Her får du et faglig sterkt miljø med god støtte, samarbeid og mulighet til å utvikle deg videre i rollen.
Lillestrøm kommune har ambisjoner om å levere digitale tjenester som begeistrer, som understøtter kommunens arbeid med bærekraftsmålene og som skaper en effektiv og friksjonsfri kommune. Innbyggerne skal i størst mulig grad kunne benytte selvbetjeningsløsninger for å løse sine behov, og oppleve at kommunen er åpen og tilgjengelig med digitale løsninger som er lette å bruke. Kommunen skal utfordre leverandørmarkedet på gode løsninger og være en pådriver for stadig bedre fellesløsninger i offentlig sektor. Digitalisering handler også om å utforske nye muligheter, arbeide med innovasjon, lære og være nytenkende.
Vårt mål er å sikre at brukerne får god hjelp, og at vi alltid har løsninger med høy tilgjengelighet og ytelse. Vi jobber etter kommunens tre grunnverdier som setter standard for vårt arbeid: Tillit, inkludering og nyskaping.
Arbeidsoppgaver
- Systemadministrasjon, utvikling, opplæring, rapportering, support og rådgivning
- Brukerstøtte og rutineoppgaver tilknyttet den daglige driften
- Koordinere og hjelpe superbrukere med opplæring og holder opplæring ved behov
- Sammen med fagmiljø kartlegger du hvordan de jobber, slik at systemet støtter dem best mulig
- Bistår med at fagsystemene våre oppfyller krav til lover, vedtak og frister.
- Du jobber med å sikre at dataene og rutinene er riktige og oppdaterte.
- Du lager og vedlikeholder brukerveiledninger, dokumentasjon og rutiner.
- Tett samarbeid med leverandører, IT og fagmiljø
- Er med i relevante prosjekter og hjelper til med å ta i bruk nye funksjoner i fagsystemet
- Deltagelse i diverse leverandører sine samarbeidsforum
- Du bidrar aktivt med i arbeidet med risikovurderinger (ROS) og personvernvurderinger (DPIA)
- Stillingen vil også få ansvar for andre fagsystemer
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig utdannelse fra høyskole eller universitet innen barnevern, sosiale tjenester, IKT eller annet relevant fagområde. Relevant dokumenterbar erfaring kan kompensere for krav til utdanning
- Eventuelt videreutdannelse innenfor digitalisering eller IKT er en fordel
- God kjennskap til personvern og informasjonssikkerhet
- Gode digitale ferdigheter og evne til å sette seg raskt inn i nye systemer
- God teknisk forståelse for komplekse systemer
- Fordel med erfaring fra barnevern eller offentlig forvaltning
- Fordel med god forståelse for saksbehandlingsprinsipper og arbeidsprosesser i barnevernet
- Fordel med kjennskap til forvaltningsloven og relevant lovverk innen barnevern og sosiale tjenester
- Fordel med prosjekterfaring
- Erfaring som superbruker eller systemforvaltning for digitale fagsystemer er ønskelig
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Personlige egenskaper
- Strukturert og løsningsorientert
- Gode samarbeidsevner og relasjonskompetanse
- Evne til å jobbe selvstendig og ta initiativ
- Interesse for teknologi og forbedringsarbeid
- Evne til å forstå og formidle komplekse sammenhenger mellom fag og system
- Serviceinnstilt og fleksibel
- Pedagogisk
Vi tilbyr
- Fri mobil avtale ihht kommunens retningslinjer
- Opplæring og kurs
- Et spennende, utviklende og sterkt fagmiljø
- En svært spennende stilling med utfordrende arbeidsoppgaver
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen med stillingstittel IT-rådgiver
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Fleksibel arbeidstid
- Hjemmekontor inntil to dager pr uke kan avtales
- En stilling i Norges niende største kommune - en kommune med store ambisjoner
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Morten Andreas Dahl Jensen, +4792642036Arbeidssted
Jonas Lies gate 182000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 5029370350
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Morten Andreas Dahl Jensen
+4792642036
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3fa3589a-48cf-41ce-a89c-f40f7e5d68ee
- Sist endret
5. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c7cc0d5e49a54eb4a550134e84e442e9
Lignende annonser
Arbeidsgiver
30010 - FOU, Asker kommune
Sted
Asker
Førstekonsulent
Arbeidsgiver
Stovnerskoghjemmet, Oslo kommune, Sykehjemsetaten
Sted
Oslo
Saksbehandler barnevern i oppdragsbasert stilling
Arbeidsgiver
PlanB AS
Sted
Oslo