Vil du være med å utvikle Nes kommune sitt bo- og dagtilbud til eldre i Nes kommune
Nes kommune Leirvegen bosenter og dagavdeling
Rådhusgata 2, 2150 Årnes
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder, fast 100%
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 8. september
Nes hjemmetjeneste er i utvikling, og vi skal tilpasse oss morgendagens tjenester, samtidig som vi drifter gode tjenester fortløpende. Vi satser på systematisk fagutvikling, turnus-/oppgaveutvikling, team og tillitsbasert ledelse, velferdsteknologi, samt styrket dialog og involvering med pasient og pårørende.
Virksomheten har tre avdelinger bestående av to hjemmesykepleieavdelinger fordelt på 8 team, avdeling dagtilbud og heldøgns omsorgsboliger, praktisk bistand, saksbehandlerteam og administrasjon. Virksomheten har også fag- og kvalitetsansvarlig.
Avdelingen du vil få ansvar for består av dagtilbudene til eldre, drift og videreutvikling av disse, samt driften av våre 17 heldøgns omsorgsboliger.
Avdelingen vil også bli ansvarlig for etablering, drift og utvikling av 30 nye omsorgsboliger for personer med kognitiv svikt, som står ferdig i juni 2026. Her vil samhandling med andre kommunale tjenester, frivillighet og samskaping stå sentralt.
Stillingen vil ha en viktig rolle i å drifte gode tjenester i dag, og samtidig utvikle et tilbud for morgendagens behov. Avdelingsleder vil også ha ansvar for virksomhetens bidrag til videreutviklingen av boliger knyttet til eldre og helse.
Du vil også være en viktig del av hjemmetjenesten sin ledergruppe, og forventes å bidra med helhetsblikket inn i ledelsen av virksomheten.
Vi er ute etter deg som ønsker å skape resultater gjennom tillitsbasert ledelse. Du liker å kombinere lederrollen med å være tett på ansatte, men samtidig gi ansvar og handlingsrom. Du er også tydelig, utviklingsorientert og motiveres av å lykkes med samfunnsoppdraget sammen med andre.
Oppstartsdato etter avtale.
Arbeidsoppgaver- Helhetlig fag, budsjett og personalansvar for avdelingen
- Utvikle virksomhetens sitt dagtilbud til eldre, herunder også til den økende gruppen med demens eller kognitiv svikt
- Sikre god kvalitet på tjenesteleveranser og god fagutvikling i avdelingen
- Ansvar for innovasjon og utvikling av egne tjenester
- Sørge for systematisk dialog med brukere, pårørende og frivillighet i driftshverdag og utviklingen av tjenestene
- Tilrettelegge for et godt arbeidsmiljø med myndiggjorte medarbeidere
- Prioritere nødvendig samhandling med andre tjenester/aktører for gode og effektive tjenester
- Ha oversikt over aktuelle lover og forskrifter
- Du vil være en sentral deltaker i virksomhetens ledergruppe
Du må ha:
- Norsk autorisasjon som sykepleier
- Ledererfaring innen helse, minimum 3 år, med dokumenterte resultater
- Gode IKT kunnskaper, og erfaring fra turnusplanlegging og håndtering i GAT eller tilsvarende
- Førerkort klasse B
- Gode norskkunnskaper, både muntlig og skriftlig
Det er ønskelig at du har:
- Lederutdanning
- Erfaring med å lede tilsvarende tjenester
- Erfaring og kompetanse fra demensomsorgen
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
- Den som tilsettes må før tiltredelse levere gyldig politiattest, som ikke er eldre enn 3 måneder
- Har et ønske om å bidra til gode tjenester innenfor de rammer som kommunen til enhver tid har
- Du trives med mennesker og relasjoner
- Motiveres av å jobbe i endring og utvikling
- Trives med å involvere brukere, pårørende og frivillighet i tjenesteutvikling
- Du lytter aktivt til andre, men står også stødig i prosess og beslutninger
- Er ryddig, strukturert og systematisk
- Du bidrar til arbeidsglede
- Våger å utfordre dine ansatte til å bruke sin kompetanse i utvikling
- Du kjenner deg igjen i Nes kommune sine verdier nærhet, engasjement og synlighet - NES
- Godt arbeidsmiljø med fokus på fag, tverrfaglig samarbeid, pågangsmot og åpenhet
- En spennende, selvstendig og utfordrende jobb, med muligheter til å påvirke egen arbeidshverdag
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter avtale
Ansettelsen skjer etter gjeldende lover, reglement og tariffavtaler.
Det er 6 mnd. prøvetid i faste stillinger. I midlertidige stillinger er prøvetid halvparten av ansettelsesperioden, maksimalt 6 mnd.
Praktisk informasjon om søkerprosessenDu søker på stillingen via rekrutteringsportalen vår. Her finner du viktig informasjon om hvordan du søker på stilling hos oss.
Vi vurderer søknaden din på bakgrunn av den informasjonen du har sendt oss når søknadsfristen har passert. Det er derfor viktig at du i søknaden din viser hvordan kompetansen din fyller de kvalifikasjonskrav som er beskrevet i annonsen.
Vitnemål og attester lastes opp som vedlegg til søknaden. Originale/bekreftet kopier av attester og vitnemål tas med til et eventuelt intervju.
Minst to referanser skal oppgis.
Etter søknadsfristens utløp, vil det bli satt opp en offentlig søkerliste inneholdende navn, alder, stilling eller yrkestittel og bosteds- eller arbeidskommune for hver søker. Opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har oppfordret om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom oppfordringen ikke blir tatt til følge, blir søkeren varslet om dette, jfr. Offentleglova § 25.
Velkommen som søker!Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3f76bfb9-8186-424e-80ea-c4cd458d9009
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3535371_246589_no