Har du lyst å lede våre selgere og franchisetakere som selger løsninger som forbedrer innemiljøet?
N3
Rudsletta 60, 1351 Rud
Om jobben
- Stillingstittel
- Salgsdirektør
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Salgsdirektør Norge har det operative ansvaret for å lede og drive salgsarbeidet i det norske markedet. Markedet omfatter både offentlig og privat sektor. Salgsdirektør Norge har resultatansvaret for alt salg i Norge.
Til denne stillingen søker vi en operativ salgsdirektør som skal lede og følge opp KAM-ene og selgerne våre, i tillegg til våre franchisepartnere. Det er viktig at du trives "der ute" hvor kundene befinner seg, og du vil selv også ha ansvaret for noen av nøkkelkundene våre. Du vil ha ansvaret for å sikre at salgsprosessene våre følges opp i CRM-systemet (vi benytter SuperOffice), og at alle aktiviteter og pipeline er oppdatert og pålitelig. Sammen med KAM-ene vil du utarbeide og vedlikeholde go-to-market-planer, med definerte aktiviteter, ansvar og mål.
Du vil ha ansvaret for å følge opp salgsbudsjetter, marginer og aktivitetsnivå i samarbeid med teamet. Du har hovedansvaret for at alle kundene våre, og alle tilbudene vi har ute, følges opp tett, fra første kontakt til avtale og videre relasjon. Gjennom godt lederskap og god coaching vil du bidra til å utvikle en utpreget prestasjonskultur, preget av høy og riktig aktivitet, ansvarlighet og høy kundetilfredshet. I dette ligger det også å videreutvikle teamet med tanke på salgsmetodikk, kundeoppfølging, forhandlinger og bruk av CRM-systemet. Gjennomføring av faste 1:1-samtaler, pipeline-gjennomgang og salgsreviews vil også være en viktig oppgave, i tillegg til at du følger opp at salgsarbeidet skjer strukturert, effektivt og i tråd med vår salgsprosess.
Videre vil oppfølging av anbudsprosesser, rammeavtaler og prosjektleveranser være en viktig oppgave. Det samme gjelder oppfølging og utvikling av kundereisen, for å sikre at vi beholder og utvikler kundene våre, i tett samarbeid med drift- og leveranseteamet. Det handler om å sikre en optimal kvalitet i kundeleveransen. Vi ønsker å ha en tydelig flyt mellom salg, levering og oppfølging, som sikrer en sømløs kundereise.
Stillingen rapporterer til CEO, Marius Gareid.
Mål og resultatansvar:
Du vil ha ansvaret for at N3 når sine budsjettmål for salg, marginer og aktivitet for det norske markedet. Du har ansvaret for å sikre at vi har god kvalitet og synlighet i CRM-systemet vårt (herunder oppdaterte planer, pipeline og forecast), samt at vi har operative go-to-market-planer for hvert segment. Du har også hovedansvaret for at vi øker effektivitet i salgsprosessen, og at vi bedrer samhandlingen mellom salg og drift.
Kompetansekrav:
Du har erfaring fra operativ salgsledelse, og har også hatt ansvar for egne kunder, primært innenfor B2B. Du bør ideelt ha erfaring fra salg til både offentlige og private kunder. Du bør ha god kjennskap til offentlige og private anbudsprosesser, meget god CRM-kompetanse, og erfaring fra strukturert pipeline-styring. Vi forutsetter at du har erfaring fra og forståelse for kundereisen og verdikjeden mellom salg og leveranse. Vi forutsetter også at du har stor interesse for teknologi og at du er utpreget nysgjerrig på hvilke muligheter som ligger i bruk av ny teknologi (som f.eks. AI).
Personlige egenskaper:
Du er en operativ leder som er god til å få andre til å lykkes, og som også trives ute i felten selv. Du liker å være tett på både kundene og kollegaene dine, og du har en strukturert og systematisk måte å jobbe på. Relasjonsbygging, oppfølging og coaching ligger naturlig for deg. Du er forretningsorientert, nysgjerrig og interessert i andre mennesker. Du er målrettet, har høy gjennomføringsevne og evne til å holde fokus over tid. Ikke minst er du praktisk og løsningsorientert, og du vet hva som skal til for å skape resultater.
Vi kan tilby deg:
En sentral og spennende stilling i et selskap som opererer i en unik nisje, i et marked med et stort potensiale for videre vekst, med langsiktige eiere som ønsker å satse på oss, og med gode kolleger som står klare til å ta deg imot. Vi tilbyr konkurransedyktige betingelser med fastlønn, bonus, firmabil, gode pensjons- og forsikringsordninger, mulighet for å delta i vårt aksjonærprogram, dekning av treningssenter, mm.
Om bedriften
N3 er en norsk suksessbedrift som feirer 30-års jubileum neste år. Fra vi etablerte oss i 1996, har vi jobbet aktivt med å bedre inneklimaet for barn, unge og voksne i Norge og Sverige. I samarbeid med Norges astma- og allergiforbund, har vi utviklet bærekraftige løsninger for alle typer bygninger over hele Norge. N3 er i dag den markedsledende aktøren innen bærekraftige entreløsninger for inngangspartier og entreer i Norge og Sverige. Vi har utviklet og eier varemerkene Renholdssoner, N3zones & N3smart IoT Ecosystem, og vi har gjennomført over 31.000 installasjoner, med ett eneste mål for øye: Å stoppe mest mulig smuss og fuktighet.
Løsningene vi tilbyr, består av mange enkeltelementer, som til sammen gir kundene en helhetlig løsning, som holder det vi lover, dag ut og dag inn, i all slags vær. Vi er markeds-lederen innen fastmonterte entreløsninger for både private og offentlige bygg. Vi tilbyr også løsninger for automatisering av renholdet med vårt unike sensorsystem med renholdssoner. N3 har i dag rundt 40 ansatte, med hovedkontor på Rud i Bærum. I 2022 kom det norske investeringsselskapet Driv Kapitalforvaltning inn som majoritetseiere. I 2024 omsatte N3 for NOK 128 mill.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
3bdcae07-f6cf-42ba-b5b2-f832becfe7fc
- Sist endret
8. desember 2025
- Hentet fra
FINN
- Referanse
440325786
Lignende annonser
Country Sales Director
Arbeidsgiver
Nordomatic Norge AS
Sted
Oslo
Salgssjef Proff
Arbeidsgiver
ALIER AS
Sted
Frogner