Konsulent/spesialkonsulent i politisk sekretariat
Digitalisering og dokumentforvaltning, Bamble kommune
Kirkeveien 12, 3970 Langesund
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent/spesialkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Politisk sekretariat består av to årsverk som arbeider tett på politisk ledelse. Stillingen rapporterer til virksomhetsleder. Stillingen vil måtte påregne arbeid på ettermiddag og kveld når det gjennomføres politiske møter. I tillegg vil stillingen også ha oppgaver knyttet til saksbehandling og noe utredningsoppgaver. En sentral del av jobben er arbeidet med valg annethvert år. Til stillingen ligger spesielt ansvar for vielser i samarbeid med ordfører.
Vi er i etableringsfase for ny stab og det kan medføre endringer knyttet til ansvar - og arbeidsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Støttefunksjon for ordfører og folkevalgte
- Sørge for god service til kommunens folkevalgte og innbyggerne
- Møtesekretær i politiske møter, for- og etterarbeid i forbindelse med møtene
- Saksbehandling og utredningsoppgaver
- Fakturakontroll og attestasjon
- Arbeid med stortingsvalg og kommunestyre- og fylkestingsvalg
- Arbeid med valg av meddommere og løpende saksbehandling i forbindelse med dette
- Saksbehandling i forbindelse med vielser, tilrettelegge for vielser i samarbeid med ordfører
- Drift og utvikling av digitale systemer til folkevalgtes bruk
- Bistå med øvrige oppgaver i virksomheten og staben ved behov
Krav til kompetanse
- Relevant høgskoleutdanning
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
Øvrige kvalifikasjoner
- Du må ha erfaring og kompetanse innen offentlig virksomhet, fortrinnsvis fra kommunal forvaltning
- Du må ha kjennskap til lov- og avtaleverk
- Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Du må ha digital kompetanse i funksjonen for å tilrettelegge for folkevalgte og for å gjennomføre politiske møter
- Kjennskap til politiske prosesser og forståelse for dette er ønskelig
- Kjennskap til kommuneloven, offentlighetsloven, forvaltningsloven, arkivloven og valgloven er en fordel
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt og med gode samarbeidsevner
- Du har evne til god kommunikasjon med mennesker
- Nøyaktig og strukturert
- Evne til å arbeide selvstendig og til å prioritere arbeidsoppgaver
- Trives med høyt arbeidstempo
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
- Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger. Sjekk her! KLP
- Spennende oppgaver hvor du arbeider tett på politisk og administrativ ledelse
- Til tider hektisk arbeidshverdag
- Hyggelige kollegaer i en virksomhet med engasjerte og positive medarbeidere
- Det må påregnes noe kveldsarbeid i forbindelse med politiske møter og gjennomføring av valg
Kontaktinformasjon
Anne Marie Eliassen, Virksomhetsleder, +47 97058570Cathrine Sævik Krätzel, Rådgiver, 90577214
Arbeidssted
Kirkeveien 123970 Langesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bamble kommuneReferansenr.: 4948586445
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1b2ce1e4-3195-496a-8bbf-1ec3d95b0a95
- Hentet fra
talentech
- Referanse
48926afeb5fd4327a2fc77e26ec4a467