Konsulent/spesialkonsulent i politisk sekretariat
Digitalisering og dokumentforvaltning, Bamble kommune
Kirkeveien 12, 3970 Langesund
Om jobben
Stillingstittel
Konsulent/spesialkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i dag
Politisk sekretariat består av to årsverk som arbeider tett på politisk ledelse. Stillingen rapporterer til virksomhetsleder. Stillingen vil måtte påregne arbeid på ettermiddag og kveld når det gjennomføres politiske møter. I tillegg vil stillingen også ha oppgaver knyttet til saksbehandling og noe utredningsoppgaver. En sentral del av jobben er arbeidet med valg annethvert år. Til stillingen ligger spesielt ansvar for vielser i samarbeid med ordfører.
Vi er i etableringsfase for ny stab og det kan medføre endringer knyttet til ansvar - og arbeidsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Støttefunksjon for ordfører og folkevalgte
- Sørge for god service til kommunens folkevalgte og innbyggerne
- Møtesekretær i politiske møter, for- og etterarbeid i forbindelse med møtene
- Saksbehandling og utredningsoppgaver
- Fakturakontroll og attestasjon
- Arbeid med stortingsvalg og kommunestyre- og fylkestingsvalg
- Arbeid med valg av meddommere og løpende saksbehandling i forbindelse med dette
- Saksbehandling i forbindelse med vielser, tilrettelegge for vielser i samarbeid med ordfører
- Drift og utvikling av digitale systemer til folkevalgtes bruk
- Bistå med øvrige oppgaver i virksomheten og staben ved behov
Krav til kompetanse
- Relevant høgskoleutdanning
- Relevant arbeidserfaring kan kompensere for deler av utdanningskravet
Øvrige kvalifikasjoner
- Du må ha erfaring og kompetanse innen offentlig virksomhet, fortrinnsvis fra kommunal forvaltning
- Du må ha kjennskap til lov- og avtaleverk
- Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne
- Du må ha digital kompetanse i funksjonen for å tilrettelegge for folkevalgte og for å gjennomføre politiske møter
- Kjennskap til politiske prosesser og forståelse for dette er ønskelig
- Kjennskap til kommuneloven, offentlighetsloven, forvaltningsloven, arkivloven og valgloven er en fordel
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt og med gode samarbeidsevner
- Du har evne til god kommunikasjon med mennesker
- Nøyaktig og strukturert
- Evne til å arbeide selvstendig og til å prioritere arbeidsoppgaver
- Trives med høyt arbeidstempo
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi tilbyr
- Lønn etter gjeldende avtaleverk
- Meget gode forsikrings- og pensjonsordninger. Sjekk her! KLP
- Spennende oppgaver hvor du arbeider tett på politisk og administrativ ledelse
- Til tider hektisk arbeidshverdag
- Hyggelige kollegaer i en virksomhet med engasjerte og positive medarbeidere
- Det må påregnes noe kveldsarbeid i forbindelse med politiske møter og gjennomføring av valg
Kontaktinformasjon
Anne Marie Eliassen, Virksomhetsleder, +47 97058570Cathrine Sævik Krätzel, Rådgiver, 90577214
Arbeidssted
Kirkeveien 123970 Langesund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bamble kommuneReferansenr.: 4948586445
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 27.04.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Cathrine Sævik Krätzel
Rådgiver
90577214
Anne Marie Eliassen
Virksomhetsleder
+47 97058570
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2916818
- Hentet fra
talentech
- Referanse
48926afeb5fd4327a2fc77e26ec4a467