HR-medarbeider
Nav Møre og Romsdal
Birger Hatlebakks veg 17, 6416 Molde
Om jobben
- Stillingstittel
- HR-medarbeider
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Vil du bidra i et viktig samfunnsoppdrag? Nav Møre og Romsdal styrker laget og søker engasjerte og dyktige medarbeidere til fem faste stillinger innen ulike fagområder.
Hos Nav Møre og Romsdal vil du få en meningsfull jobb med stor samfunnsverdi, i et fagmiljø som satser på samarbeid, utvikling og kvalitet. Vi er en statlig enhet underlagt Arbeids- og velferdsdirektoratet og følger Navs nasjonale mandat, tilpasset lokale behov. Vi har har det overordnede ansvaret for drift og utvikling av Nav i vårt fylke og skal gi god fag- og lederstøtte til Nav-kontorene. Vårt felles mål er å bidra til at flest mulig kommer ut i arbeid eller arbeidsrettet aktivitet.
Vi er en arbeidsplass med 66 dyktige og engasjerte ansatte fordelt på fire avdelinger. Vi holder til i moderne aktivitetsbaserte lokaler sentralt i Molde, som legger til rette for samarbeid og kunnskapsdeling. Arbeidsgiver tilbyr fleksibel arbeidshverdag med mulighet for hjemmekontor eller arbeid fra andre enheter. Stillingenes virkeområde er Møre og Romsdal og noe reisevirksomhet må påregnes.
Til stillingen som HR-medarbeider søker vi deg som kan bidra til god personalforvaltning og etterlevelse av regelverk. Du vil være en del av et team på fem HR-rådgivere med hver sine fagansvar, i tillegg til å overlappe og bistå hverandre.
Nav er i stadig endring og utvikling, noe som kan medføre endring i ansvarsområde og arbeidsoppgaver.
Arbeidsoppgaver
- Lederstøtte gjennom hele rekrutteringsprosessen (fra kunngjøring til ansettelse)
- Lønns- og personalarbeid
- Faglig bistand, veiledning og rådgivning til våre ledere innen personalforvaltning, i tråd med gjeldende lover og avtaleverk i staten
- Lederopplæring innen HR-området, med hovedvekt på rekruttering
- Andre oppgaver kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor eller master, gjerne innen HR, juridiske fag, administrasjon, organisasjon og/eller ledelse. Lang og særlig relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- Erfaring personalarbeid, gjerne fra statlig virksomhet
- Erfaring fra arbeid med rekruttering
- God kjennskap til lov- og avtaleverk som gjelder det statlige arbeidsgiverområdet
- Kommuniserer godt i norsk muntlig og skriftlig
- God digital kompetanse. Du setter deg raskt inn i nye system
Ønskede kvalifikasjoner:
- Erfaring fra bruk av saksbehandlings- og arkivsystem, personal og lønnssystem. Vi benytter Unit4, Webcruiter og P360
- Gode ferdigheter i Excel
Personlige egenskaper
- Du har evne til å skape tillit og gode relasjoner
- Du er nøyaktig, effektiv, systematisk og innehar gode evner til å prioritere
- Du har gode analytiske evner
- Du har integritet, god rolleforståelse og samarbeider godt med andre
- Du er fleksibel og løsningsorientert
- Du har godt humør og bidrar til godt arbeidsmiljø
Vi legger stor vekt på personlig egnethet.
Vi tilbyr
- Hos oss får du en meningsfull jobb med stor samfunnsverdi, i et fagmiljø som satser på samarbeid, utvikling og kvalitet
- Aktivitetsbasert arbeidsplass (ABK) i nye flotte lokaler med godt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid, hybrid arbeidshverdag og trening i arbeidstiden
- Mulighet for boliglån, samt gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens pensjonskasse
- Ansettelse i stillingskode 1364 seniorrådgiver med årslønn kr 709.000- 750.000 avhengig av kvalifikasjoner og erfaring. For spesielt kvalifiserte kandidater kan høyere lønn vurderes
- Vi oppfordrer våre ansatte til miljøvennlig transport og har egen garasje hvor din sykkel kan stå tørt og trygt. Det er også mulighet for parkering av bil
Les mer om Nav som arbeidsgiver på nav.no.
Vitnemål og attester må legges ved søknaden elektronisk. Utenlandske grader må være godkjent av HK-dir (Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse) eller NOKUT.
Vi vil at du skal føle deg trygg på valget ditt og tilbyr derfor omvendt referansesjekk for deg som er aktuell for stillingen. Du kan ringe noen av våre medarbeidere og stille spørsmål for å finne ut om vi er en god match for deg.
Vi ser frem til å høre fra deg!
Kontaktinformasjon
Kjetil Vassbotn, Avdelingsdirektør, 415 63 696Arbeidssted
Birger Hatlebakks veg 176416 Molde
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NavReferansenr.: 5055160111
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Kjetil Vassbotn
Avdelingsdirektør
415 63 696
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
1945cf8d-02f9-4421-9b94-299f892c3a08
- Sist endret
22. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
154988a9866a492bbc3fa3d7ad8c7bdc
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Nav Møre og Romsdal
Sted
Molde
Arbeidsgiver
Nav Møre og Romsdal
Sted
Molde, Kristiansund N
Arbeidsgiver
Nav Møre og Romsdal
Sted
Molde