IT-konsulent
Digital utvikling og styring, Randaberg kommune
Randabergveien 370, 4070 Randaberg
Om jobben
- Stillingstittel
- IT-konsulent
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest søndag 16. november
Digital utvikling og styring er en nyopprettet virksomhet under tjenesteområdet Organisasjon og innbyggerdialog. Virksomheten har ansvar for IT-drift, digital prosessutvikling, dokument- og datahåndtering, informasjonssikkerhet og personvern, og har per nå 5 årsverk.
Organisasjon og innbyggerdialog omfatter også kommunikasjon/servicetorg, HR, HMS, beredskap og politisk sekretariat. Sammen skal vi legge til rette for gode interne og
demokratiske prosesser, og se til at alle informasjonssystemer og kommunikasjonskanaler virker. Vi er opptatt av å finne gode, digitale løsninger for innbyggere og ansatte.
Randaberg kommune står overfor spennende utfordringer i tiden fremover. Som resten av arbeidslivet, må vi også gjennom omstilling for å møte en fremtid med større krav til effektivitet. IT har en sentral rolle i dette arbeidet, med store forventninger til digitaliserte og automatiserte løsninger. Randaberg kommune har som mål å modernisere IT-infrastrukturen for å imøtekomme høye krav til funksjonalitet og sikkerhet. I den forbindelse søker vi nå en IT-konsulent, som kan bistå med å gi støtte til,
og videreutvikle kommunens løsninger.
Arbeidsoppgaver
- Drift, utvikling og support av alt innen infrastruktur, fellesløsninger, fagsystemer og administrative systemer.
- Bidra til vedlikehold og implementering av tekniske løsninger og integrasjoner.
- Bidra med rådgivning inn mot tjenesteområdene.
- Bidra til at IT-sikkerhet ivaretas.
- Være en pådriver for effektivisering og innovative IT-løsninger.
- Stillingen vil også kunne bli tillagt andre oppgaver.
Kvalifikasjoner
- Det viktigste for oss er at du har evne til å sette deg inn i ny teknologi, oppgaver og komplekse problemstillinger, samt tilegne deg kunnskap på en selvstendig måte. Personlig egnethet vil derfor bli tillagt stor vekt.
- Det er ønskelig med relevant utdanning innen IT, minimum bachelor. Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Det er ønskelig med kompetanse og erfaring innen noe av følgende: Windows server, Windows klient, AD, EntraID, Microsoft 365, inTune (mobile enheter og PC), Citrix.
- Du bør ha erfaring fra applikasjonsdrift og med integrasjon av systemer.
- Du vil hjelpe dine kollegaer på drift og brukerstøtte til å trives på jobb og lykkes i sine oppgaver.
- Det stilles krav om gode norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
Vi ønsker at du bidrar til at vi leverer en sikker og stabil drift, god service og at du har følgende personlige egenskaper:
- Serviceinnstilt, omgjengelig og gode kommunikasjonsevner
- Du må ha evne til å kommunisere problemstillinger innen IT med forskjellige brukere.
- Fleksibel
- Strukturert og nøyaktig
- Stor arbeidskapasitet
- Initiativrik og positiv
- Løsningsorientert
- God gjennomføringsevne
- Du må ha førerkort klasse B
Vi tilbyr
- Godt og nært tverrfaglig samarbeid.
- Gode muligheter for påvirkning.
- Vi er en HjemJobbHjem-bedrift og har tilbud om el-bysykkel.
- Kort reisetid fra Stavanger sentrum.
- Nærhet til Randaberg sentrum med alt det har å tilby.
- Randaberg kommune er IA-bedrift.
- Gode fleksitidsordninger og muligheter for hjemmekontor i perioder.
Kontaktinformasjon
Odd Rune Lande, IT-sjef, 91674514, odd.rune.lande@randaberg.kommune.noLene S. Tamburstuen, Virksomhetsleder, +47 95851575, lene.s.tamburstuen@randaberg.kommune.no
Arbeidssted
Randabergveien 3704070 Randaberg
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Randaberg kommuneReferansenr.: 5032495104
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.11.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Randaberg kommune ligger på Nord-Jæren med Stavanger som nærmeste nabo, og som et grønt pusterom like inntil storbyen. Randaberg kommune har rundt 11.800 innbyggere som er sammen om visjonen «Sammen skaper vi den grønne landsbyen".
* Randaberg kommune ønsker å være en arbeidsgiver som gjenspeiler mangfoldet i samfunnet. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn. Randaberg kommune benytter elektronisk søknadsprosess. Det betyr at vi kun tar imot søknader gjennom Webcruiter. I samsvar med offentlighetslovens bestemmelser gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort selv om søkeren har anmodet om unntak. Vi tar kontakt i forkant med søkere som har bedt om dette. Aktuelle kandidater blir innkalt til intervju.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
16f6aa21-1c02-4baa-9597-54b6e1e0ae16
- Sist endret
28. oktober 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6432e4cb66f94c62990dd90da1b718bb
Lignende annonser
Har du erfaring med ERP-systemer og ønsker å bidra til utvikling og forbedring? Da ser vi etter deg.
ERP-konsulent
Arbeidsgiver
BDO AS
Sted
Sandnes
Nyutdannet teknologi 2026 - Stavanger
Arbeidsgiver
Sopra Steria
Sted
Stavanger
Senior konsulent
Arbeidsgiver
BDO AS
Sted
Sandnes