HR/Personalkonsulent, vikariat 1 år
Hjemmebaserte tjenester i Fyllingsdalen og Laksevåg, Bergen kommune
Krokatjønnveien 11C, 5147 Fyllingsdalen, Krokatjønnveien 11C, 5147 Fyllingsdalen
Om jobben
Stillingstittel
HR/Personalkonsulent
Oppstart
1. september 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 20. juli
Vi søker deg som trives i en selvstendig og variert HR-stilling, og som har et genuint engasjement for HR faget.
Du vil i enheten, Hjemmebaserte tjenester Fyllingsdalen og Laksevåg, ha fagansvar innen personal og jobbe både operasjonelt og strategisk. Å forstå de forhold som påvirker drift vil være viktig for å lykkes i oppdraget. Vi har et særlig fokus på arbeidsmiljø, og de forhold som skaper helsefremmende arbeid som igjen vil påvirke sykefraværet.
Den rette kandidaten for vikariatet er trygg i faget, særlig det juridiske rundt lov og avtaleverk, samt er oppdatert på aktuelle tiltak via NAV eller Arbeidslivssenteret. Du motiveres av å profesjonalisere og effektivisere ulike HR prosesser lokalt. Stillingen er organisert i en tverrfaglig administrasjon, der det jobber kollegaer med ansvar innen økonomi, lønn, drift, personal, fag og kvalitet. Stillingen deltar i ledergruppen og rapporterer til Enhetsleder.
Hjemmebaserte tjenester Fyllingsdalen og Laksevåg har 10 ulike avdelinger og 2 OmsorgPluss boliger med spesifiserte oppgaver knyttet til
nødvendig helsehjelp i hjemmet, samt en egen avdeling som yter praktisk bistand hushold.
Brukermedvirkning samt hjelp til selvhjelp er noen av våre fokusområder. Vi jobber etter prinsippene i
tillits- og faglighetsreformen, og er med det bevisst på å bygge tillit mellom ledere, medarbeidere og
pasienter. Vi har fokus på, og fremmer et aktivt medarbeiderskap.
Det arbeider ca 500 ansatte i enheten, med ulik utdanning og bakgrunn, de fleste med en autorisasjon
innen helse.
Oppstart 01 september 2025. Du er velkommen til å ringe oss med eventuelle spørsmål.
Gode buss og bybane forbindelser. Mulighet for parkering.
Arbeidsoppgaver som vil ligge til stillingen
- Bistå enhetsleder og avdelingsledere i personalfaglige spørsmål og personalsaker
- Være enhetens bindeledd inn mot etaten i vanskelige personalsaker
- Være kjent med lov- og avtaleverk og drive aktivt partssamarbeid
- Saksbehandle og kvalitetssikre dokumentasjon og referat i personalsaker
- Bistå enhetsleder og avdelingsledere i saker vedrørende rekruttering, omstilling - eller omorganiseringsprosesse
- Være pådriver i nærværsarbeid og bistå ledere i sykefraværsoppfølging
- Bistå avdelingslederne i arbeidet med aktivt medarbeiderskap
- Håndtere og implementere retningslinjer og reglement på personalområdet
- Bidra til utvikling, implementering og oppfølging av kvalitetsstyringssystemet innenfor sitt ansvarsområde
- Ha særlig fokus på arbeidsmiljø og veilede/undervise innen HMS feltet
- Medvirke til gjennomføring av enhetens kompetanseplan i tråd med behov
- Sikre godt samarbeid med NAV, Bedriftshelsetjenesten, tillitsvalgte, verneombud og andre aktuelle samarbeidspartnere
- Bidra til faglig forankret rekrutteringsprosesser, i tråd med regelverk og strategisk rekrutteringsplan
- Bidra i planlegging, legge til rette for og gjennomføre; nyansattdager, fagdager, ledersamlinger mm.
- Følge opp ansatte etter maksdato for sykepenger, med et særlig fokus på dokumentasjon av arbeidshelse
- Ansvar sammen med avdelingens øvrige personalet til å utvikle et godt arbeidsmiljø og å bidra til at enhetens ressurser utnyttes best mulig
Kvalifikasjoner vi søker etter
- Høyskole- eller universitetsutdanning på bachelornivå innen personal og administrasjon.
- Må ha oppdatert kunnskap om gjeldende lov og avtaleverk.
- Relevant erfaring fra lignende arbeid innen personal.
- Lang og bred erfaring innen fagfeltet kan kompensere for høyskole- eller universitetsutdanning.
- Gode formidlingsferdigheter, både skriftlig og muntlig
- Ønskelig med erfaring fra veiledning og/eller undervisning
- Kunnskaper i bruk av data og kontorstøttefunksjoner
- Beherske norsk skriftlig og muntlig på nivå med Bergenstesten 2.
Personlige egenskaper som du gjerne kjenner deg igjen i
- Du er pålitelig og grundig i ditt arbeid
- Du evner å prioritere når det er forventninger om å utføre ulike oppgaver parallelt
- Du må både kunne jobbe selvstendig og ha gode samarbeidsevner
- Du må ha god skriftlig formidlingsevne, som ivaretar gjeldende lovverk.
- Stillingen krever i perioder høy arbeidskapasitet
- Vi ser for oss at du er nysgjerrig, og søker etter svar og ikke gir opp dersom det tar litt tid
- Du ser nytten av å arbeide i team, der man har høy grad av tilstedeværelse.
Vi tilbyr som arbeidsgiver og arbeidsfellesskap
- Lønn ut fra kvalifikasjoner etter Bergen kommunes lønnsregulativ
- Et godt tverrfaglig arbeidsmiljø, med spennende oppgaver innen et viktig samfunnsoppdrag
- Opplæring i relevante fagsystemer. Tilgang til et stort antall interne kurs digitale/fysisk
- Mulighet til å påvirke utvikling av egen stilling
- Fleksitidsordning
- Trivelige lokaler i Fyllingsdalen, der du vil disponere ett eget kontor
Kontaktinformasjon
Astrid Haugstvedt, Rådgiver, 908 94 520, astrid.haugstvedt@bergen.kommune.noSiril Dahle, Personalkonsulent, 92609780, siril.dahle@bergenkommune.no
Arbeidssted
Krokatjønnveien 11C5147 Fyllingsdalen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4991023209
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.09.2025
Sluttdato: 31.08.2026
Søknadsfrist: 20.07.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
076f9559-175b-4e1d-8ad4-45c411f3808d
- Hentet fra
talentech
- Referanse
59615ac3af534e3486cb8c7d7abdcc86