Er du vernepleier og vil du være med på å utvikle vår faglige retning?
Gjerdrum kommune ABBA
Helsehuset, Nystuen 1A, 2022 Gjerdrum
Om jobben
- Stillingstittel
- Vernepleier fagkoordinator
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 9. november
Aktivitet, bolig, bistand og avlastning (ABBA) yter tjenester til mennesker med ulike funksjonsnedsettelser og søker etter en vernepleier som vil få overorndet fagansvar i virksomheten.
Virksomheten gir tjenester til for tiden 13 mennesker med ulike funksjonsnedsettelser med varierte og sammensatte tjenestebehov. Vi har i dag omtrentlig 43 årsverk fordelt på tre boliger med heldøgnsomsorg for mennesker med ulike bistandsbehov, ambulerende tjeneste, kommunal avlastning, privat avlastning og støttekontakter.
Det er et stort spenn i alder og bistandsbehov til tjenestemottakerne våre og vi jobber målrettet for et helhetlig tjenestetilbud hvor brukermedvirkning og selvbestemmelse er fokus. Virksomheten har mange og varierte oppgaver og drifter også et eget aktivitetssenter for tjenestemottakere i kommunal bolig og hjemmeboende. Virksomheten er i stadig utvikling og vi har startet boligprosjekt med bygging av nye tilrettelagte boliger for våre tjenestemottakere, og tre avdelinger skal bli til to innen to år.
Vil du være med å etablere våre avdelinger inn i ny tilrettelagt bolig? Vi søker etter en faglig sterk koordinator og trenger deg som liker fagutvikling, opplæring og veiledning av kollegaer. Du liker å dele kunnskap og erfaringer med andre og har tålmodighet til at andre kan bli gode i jobben sin. Som vernepleier i 100% fagkoordinatorstilling er arbeidstiden dagtid med fleksitid, men noe kveldsarbeid må påregnes i perioder.
- opplæring, veiledning og bistand til miljøterapeutene i arbeidet med HOL kap 9, legemiddelhåndtering, tiltaksplaner, kartlegginger og daglig oppfølging og ansvar
- ansvarlig for kurs, opplæring og veiledning av alle ansatte
- medansvar for utvikling og internkontroll av faglige rutiner og prosedyrer
- medansvar for å utvikle og stimulere et arbeidsmiljø som fremmer læring og utvikling
- superbruker journalsystem og implementering av nytt journalsystem
- utvikle den faglige plattformen i virksomheten sammen med fagleder
- ansvar for faglig retning og struktur i boligprosjektet sammen med ledere og fagleder
- delta aktivt i arbeidet med kurs og kompetanseplan til fagleder team
- delta i prosjekter, møter og kurs
- utvikle og opprettholde faglig kvalitet i tjenesten
- medansvar for planarbeid og løpende prioriteringer i virksomheten
- koordinering av elever, studenter og lærlinger internt
- koordinator for eksterne tjenestemottakere
- sekretær i rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne
- kurs, opplæring og veiledning av ansatte på kveldstid må påberegnes i perioder
- andre administrative arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen etter etablering av ny tilrettelagt bolig
Dine kvalifikasjoner
Du må ha:
- autorisasjon som vernepleier
- praktisk erfaring med å følge opp tvangsvedtak etter HOL kap 9 og utarbeidelse av vedtak
- erfaring med opplæring og veiledning av miljøterapeuter
- erfaring med å holde kurs, opplæring og fagdager for ansatte
- erfaring med legemiddelhåndtering
- gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- gode digitale ferdigheter
- førerkort klasse B for personbil
Det er en fordel om du har:
- erfaring fra arbeid med personer med utviklingshemming
- erfaring fra arbeid med kunnskapsbasert praksis, målrettet miljøarbeid og/eller undervisning/veiledning
- kartleggingskompetanse
Du må i tillegg fremvise gyldig og tilfredsstillende politiattest før tiltredelse.
Dine egenskaper
Vi søker deg som:
- har evne til å kommunisere og skape gode relasjoner til tjenestemottakere, pårørende og kollegaer
- er motivert, fremtidsrettet og løsningsorientert
- har stort engasjement for det miljøterapeutiske og målrettede fagarbeidet
- evner å se helheten i virksomheten og kommunalområdet
- liker å gjøre andre gode og skape gode tjenester i fellesskap
- har evne til å arbeide både strukturert og selvstendig, samtidig som du er fleksibel og engasjert
- tar ansvar for dine oppgaver, og det er viktig for oss at du bidrar til et positivt arbeidsmiljø med godt humør og endringsoptimisme
- er motivator og rollemodell for dine kollegaer og er med på å skape en god og attraktiv arbeidsplass
- en utfordrende jobb med varierte arbeidsoppgaver
- muligheten til å forme deler av stillingen selv etter gitte rammer
- dagtid med fleksitid
- gode, lån, pensjons- og forsikringsordninger i KLP
- fadderordning i nyansattperioden
- et tjenestested i utvikling med fokus på det faglige miljøet
- deltakelse i miljøterapeutgruppe på tvers av boligene
- lønn i tråd med kvalifikasjoner, ansiennitet og stillingens ansvar etter hovedtariffavtalens kap. 4
- gratis parkering og mulighet for el-bil lading mot betaling
Din søknad
Søknad registreres elektronisk i Easycruit ved å klikke på "Søk her". Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp søknadsbrev, CV, relevante vitnemål og eventuelle attester. Vi gjør oppmerksom på at vi ikke tar imot søknader pr. e-post eller papirsøknader.
Inkludering
Vi ønsker et arbeidsmiljø preget av mangfold og inkludering, og at våre ansatte skal gjenspeile befolkningen. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, eller minoritetsbakgrunn. Vi legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det og så langt det lar seg gjøre innenfor stillingens oppgaver og krav.
Offentlighet
Gjerdrum kommune praktiserer meroffentlighet ved tilsetninger og det vil bli satt opp en offentlig søkerliste etter søknadsfristens utløp. Søker kan be om å ikke bli oppført på søkerlisten og må gi en saklig begrunnelse, jf. offentlighetsloven § 25. Dersom det etter vår vurdering ikke foreligger særskilt grunn for å bli unntatt offentlighet, vil opplysninger om søker bli offentliggjort på søkerlisten. Søkeren blir i disse tilfellene orientert og får muligheten til eventuelt å trekke søknaden sin før offentliggjøring, jf. offentlighetsloven § 25.
Vi ønsker ikke kontakt med annonseselgere.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
00022d86-b462-4013-a1f2-ca3344ffadda
- Sist endret
24. oktober 2025
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3554219_246567_no
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Ervald arbeidssenter, Oslo kommune, Bydel Bjerke
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Helse, omsorg og mestring, Lørenskog kommune
Sted
Lørenskog
Vernepleier
Arbeidsgiver
Bo- og omsorgstjenesten, helse, omsorg og mestring, Lørenskog kommune
Sted
Strømmen