Vil du jobbe som saksbehandler i en av Oslos beste bydeler?
Vurdering og vedtak (MOR), Oslo kommune, Bydel Frogner
Drammensveien 60, 0271 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 27. august
Vi i Enhet for mestring og rehabilitering søker en vikar for en av våre dyktige saksbehandlere som er i svangerskapspermisjon. Vikariatet varer fra 1. oktober 2025 til 31. august 2026, og stillingen er knyttet til seksjon for vurdering og vedtak. Enheten består av fem seksjoner: hverdagsmestring, møteplasser og aktivitet for eldre, Fredriksborgveien bolig, Majorstua bolig og vurdering og vedtak. Vi har også ansvar for bydelens koordinerende enhet.
Om seksjonen du skal jobbe i
Vurdering og vedtak er en av tre seksjoner i bydelen som har ansvaret for forvaltning av helse- og omsorgstjenester til bydelens om lag 60 000 innbyggere. Seksjonen har ansvaret for saksbehandling av helse- og omsorgstjenester til alle barn i bydelen, til innbyggere mellom 18-67 år med somatiske sykdommer/skader og til voksne med utviklingshemming og/eller nevrotilstander. Vi har også ansvaret for oppfølging av enkelte tjenester, inkludert tjenester i egen regi og kjøp av tjenester. Denne stillingen er tilknyttet teamet som har ansvaret for forvaltning av helse- og omsorgstjenesten til barn, samt til voksne med utviklingshemming og/eller nevrotilstander.
Vurdering og vedtak har et primært ansvar for bydelens innbyggere under 67 år. Seksjonen skal ha et særlig fokus på mennesker med nedsatt funksjonsevne som har behov for langvarige og koordinerte tjenester. Seksjonen har også et særlig ansvar for oppfølging av brukerstyrt personlig assistanse (BPA), omsorgsstønad, tjenestene individuell avlasting, støttekontakt og tilrettelagt arbeid. Utover det har vi overordnet ansvar for helse- og omsorgstjenestelovens kapittel 9, og fagansvar for tjenester til personer med utviklingshemming.
Hvem er vi?
Vi er 15 faste ansatte og for tiden to vikarer. Åtte jobber med saksbehandling, og syv følger opp tjenester, kontrakter og fag. Hos oss får du jobbe sammen med kollegaer med høy fagkompetanse og god støtte i hverdagen. Du får veiledning og mulighet til å drøfte saker med erfarne kollegaer.
Vil du bli en del av vårt engasjerte team og jobbe i flotte lokaler med byens beste utsikt? Da håper vi du søker!
Ta gjerne kontakt dersom du har noen spørsmål.
Arbeidsoppgaver
- kartlegge brukerens funksjonsnivå og vurdere behov for helse- og omsorgstjenester
- iverksette nødvendige tiltak og fatte vedtak om tjenester
- gjennomføre revurderinger av vedtak ved endrede behov
- behandle klagesaker
- sikre brukermedvirkning i hele prosessen
- samhandle med brukere og pårørende
- samarbeide med interne team og seksjoner, samt eksterne tjenesteleverandører
- koordinere tjenester for brukere med langvarige og sammensatte behov
- innholdet i stillingen kan endres ved behov
Kvalifikasjoner
- bachelorgrad innen helse- og/eller sosialfag
- erfaring med helse- og omsorgstjenester til personer med utviklingshemming og/eller nevroutviklingsforstyrrelser
- minimum seks måneders erfaring med saksbehandling av kommunale helse- og omsorgstjenester, herunder helsetjenester i hjemmet, personlig assistanse, institusjonsplass og pårørendestøtte
- kjennskap til forvaltningsloven, helse- og omsorgstjenesteloven og pasient- og brukerrettighetsloven
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- ønskelig med videreutdanning i helserett
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som:
- er en lagspiller med høy motivasjon for stillingen
- har en interesse for tverrfaglig samarbeid
- bidrar aktivt til et godt og inkluderende arbeidsmiljø
- er trygg i dine faglige vurderinger og liker faglige utfordringer
- har evne til å ivareta ulike parter med forskjellige behov og interesser
- er fleksibel, selvstendighet og har gode samarbeidsevner
Vi tilbyr
- et tverrfaglig team med kompetente og engasjerte medarbeidere
- en spennende stilling med gode muligheter for faglig utvikling
- et inkluderende og godt arbeidsmiljø
- fleksibel arbeidstid
- sykkelvennlig arbeidsplass
- moderne kontorlokaler med byens beste utsikt, kantine og treningsrom
- mulighet for kombinasjon av tilstedeværelse og hjemmekontor
- lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 43–45, avhengig av formell kompetanse (kr 711 000–736 900 per år)
Kontaktinformasjon
Nina Haukeland, 48143048, nina.haukeland@bfr.oslo.kommune.noArbeidssted
Drammensveien 600271 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4997798716
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Søknadsfrist: 27.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Bydel Frogner er en sentrumsbydel vest i Oslo, som strekker seg fra Bygdøy til Majorstua, og grenser til bydelene Ullern, Vestre Aker, Nordre Aker og St. Hanshaugen, Oslofjorden og sentrum.
Bydel Frogner tilbyr litt over 60 000 innbyggere tjenester og tilbud. Vi prioriterer forebyggende arbeid og tidlig intervensjon, kvalitet og forutsigbarhet for dem som trenger oss mest.
Samtidig bidrar vi i samfunnsutviklingen og legger til rette for et aktivt lokalengasjement.
Bydelens hus er sertifisert som sykkelvennlig arbeidsplass. Vi har også egen kantine på taket med byens beste utsikt, i et arkitektonisk vernet bygg.
For mer informasjon om oss, se www.bydel-frogner.oslo.kommune.no . Vi er også til stede i appen Min bydel og på Instagram.
Mangfoldig og inkluderende
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi minner om at du som søker kan føres opp på offentlig søkerliste selv om du har bedt om anonymitet, men dette får du i tilfelle varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ff93b660-45f7-439c-8a8d-aa48967e906e
- Hentet fra
talentech
- Referanse
251bf8be260349108e7f26161fbd2210