Pedagogisk psykologisk rådgiver/ spesialpedagog
Org.nr.:872 418 032 Stillingsident: Presentasjon av stillingen :
Det er Rana kommune som eier PP-tjenesten, og er vertskommune for Hemnes, Nesna og Rødøy. PPT Rana har i dag 12 ansatte og dekker et befolkningsgrunnlag på rundt 34 000 innbyggere. Tjenesten er samlokalisert med logopedtjenesten i Rana, og holder til i lokalene til Rana ungdomsskole. Tjenesten er direkte underlagt stabsavdelingen for oppvekt og kultur.
Arbeidsområde
PPT har et todelt mandat som gir føringer hvordan tjenesten skal jobbe:
- Tjenesten skal hjelpe skolen og barnehagen i arbeidet med kompetanseutvikling og organisasjonsutvikling slik at alle barn og unge får mulighet til å utvikle sitt læringspotensial.
- Tjenesten skal sørge for at det blir utarbeidet sakkyndig vurdering der loven krever det.
Mandatet er hjemlet i barnehageloven § 19c og opplæringsloven §5-6.
Teamarbeid og tverrfaglig arbeid er en sentral del av PPT sitt arbeidsfelt. PPT skal arbeide i tråd med opplæringsloven med forskrift og nasjonale føringer innen individrettet arbeid og systemrettet arbeid.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning innenfor pedagogikk/ spesialpedagogikk/psykologi/ sosialt arbeid.
- Kompetanse i matematikk og lese- og skrive utredning
- Kunnskap om ikt som hjelpemiddel i skoler og barnehager
- Kompetanse innenfor systemrettet arbeid i barnehage og/ eller skole
Ønskelig kvalifikasjoner:
- Erfaring fra PPT
- Erfaring/kompetanse innenfor for eksempel: læringsmiljøarbeid, utviklingsarbeid og gjennomføring av tilpasset opplæring (tiltak) for barn, unge og voksne med spesielle behov.
- Kompetanse i veiledning og rådgivning.
- Kompetanse innenfor undervisning i skole og / eller arbeid i barnehagen
Vi ønsker deg som:
- har gode samarbeidsevne og kommunikasjonsevner
- er utviklingsorientert
- kan jobbe selvstendig Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi kan tilby:
- Et trivelig arbeidsmiljø og gode utviklingsmuligheter
- Varierte arbeidsoppgaver
- Fleksibel arbeidstid
- Kommunale lønns- og arbeidsvilkår, offentlig pensjonsordning
Bruk av egen bil må påregnes. Kjøregodtgjøring etter gjeldende regulativ.
De to siste referanser må oppgis. Aktuelle søkere blir innkalt til intervju.
Fortrinnsrett for interne søkere vil bli tatt hensyn til ved ansettelsen
Stillingskode og lønn fastsettes på grunnlag av utdanning, lønnsansiennitet og intern lønnsstruktur. Lønnsansiennitet beregnes ut fra vitnemål og attester, som legges ved søknaden. Det gis tillegg for relevant tilleggs-/videreutdanning.
Vitnemål og attester må legges ved i søknaden. Vitnemål fra utenlandske høyskoler/universiteter må være NOKUT-godkjent.
Politiattest skal fremskaffes først når søkeren har fått tilbud om stilling. Stillingen tilbys under forutsetning av at attesten ikke viser anmerkninger som enten fører til utelukkelse fra ansettelse, eller at søker finnes uegnet etter Rana kommunes vurderinger.
Rana kommune praktiserer mer offentlighet. I henhold til Offentlighetsloven §25 kan opplysninger om søker bli offentliggjort selv om søker ber om anonymitet.
Flytteutgifter kan dekkes etter eget reglement. Kommunen disponerer noen øremerkede barnehageplasser.
Spørsmål knyttet til stillingen og ansettelsesprosessen kan rettes til leder for PPT Tanja Sandvik, tlf.: 75 14 54 45 eller epost: TanjaKristin.Sandvik@rana.kommune.no
Rana kommune er en åpen og inkluderende arbeidsgiver, hvor alle søkere blir vurdert likeverdig. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte søkere til å søke uten hensyn til alder, kjønn, funksjonsevne eller etnisk bakgrunn.
Søknad skal sendes via elektronisk søknadsskjema, se link på denne side.
Søknadsfrist 14.07.2021 Link til søknadsskjema: Send søknad For mer informasjon kontakt: , Mona Bjørkmo, Mobil +47 94826959, Epost: mona.pedersen@rana.kommune.no
Om bedriften
Stab oppvekst og kultur driver utviklingsprosjekter, rådgivning, saksbehandling og systemstøtte for oppvekst- og kultursektoren. Vår fagstab består av rådgivere, saksbehandlere, sekretærer og SLT-koordinator. Rana PPT er direkte underlagt staben. Staben ledes av stabsleder.