Driftsleder Finnmark
Drives du av spennende arbeidsoppgaver med stor betydning for samfunnet? Da kan dette være muligheten du har ventet på!
Rådhussvingen 1, 9900 Kirkenes
Om jobben
Stillingstittel
Driftsleder Finnmark
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 30. april
Stillingen som driftsleder er underlagt Eiendomsavdelingen i PFT og rapporterer til leder for region Nord.
Arbeidssted er Kirkenes.
Arbeidsoppgaver
Du vil ha oppfølging av forebyggende vedlikehold og den daglige eiendomsdriften av Politiets & Grensekommissariatets lokasjoner i Finnmark. Stillingen har også måloppnåelse, økonomistyring, budsjett og resultatansvar for eget område.
Sentrale arbeidsoppgaver:
- Ansvarlig for at leveransene er i henhold til inngåtte tjenesteavtaler og at arbeidsprosesser og rutiner etterleves,
- Tilpasning av FM-organisasjon i politidistriktet,
- Daglig kunde- og leverandørdialog,
- Prioritere og gjennomføre innmeldte ad-hoc-oppgaver i FDVU-system,
- Planlegge og gjennomføre forebyggende drifts-, vedlikeholds- og internkontrolltiltak,
- Koordinere og følge opp gjennomføring av ombygginger og vedlikeholdsprosjekter,
- Prosjektleder på små byggeprosjekter,
- Planlegge og gjennomføre energibesparende tiltak,
- Reiseaktivitet må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning på minimum fagskolenivå, gjerne bachelornivå. Aktuelle fagkretser er teknisk installasjon, prosjektledelse eller bygg og anlegg. Annen relevant erfaring kan kompensere for manglende formell utdanning.
- Fordel med erfaring fra forvaltning, drift og vedlikehold av bygg, og erfaring med FDVU-system og oppfølging av kontrakter
- Fordel med erfaring med gjennomføring og utvikling av HMS-arbeid
- Ønskelig med erfaring med prosjektledelse eller prosjektarbeid
- Gode formuleringsevner både muntlig og skriftlig på norsk eller annet skandinavisk språk.
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne sikkerhetsklareres til nivå Hemmelig.
Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41 for å dokumentere plettfri vandel. Skikkethetsvurdering gjøres av seksjonsleder (den du skal rapportere til om du blir ansatt). Vurderingen gjøres på bakgrunn av informasjon som du selv oppgir i rekrutteringsprosessen og som kommer frem i intervjufasen.
Om sikkerhetsklarering:Sivil klareringsmyndighet avgjør om en person (som jobber i eller skal jobbe i politiet) kan sikkerhetsklareres. Avgjørelsen tas på bakgrunn av informasjon som personen selv fyller ut i et skjema og som finnes i ulike registre. En sikkerhetsklarering er nødvendig for at en person skal få tilgang til sikkerhetsgradert informasjon.
Ved avgjørelse om sikkerhetsklarering blir det lagt vekt på forhold som er relevante for å vurdere personens pålitelighet, lojalitet og dømmekraft. Les mer her: https://nsm.no/fagomrader/personellsikkerhet/sikkerhetsklarering/sporsmalog-svar-omklarering
Personlige egenskaper
- Du har evne til selvledelse og du er god på å bygge relasjoner og samarbeider godt med de rundt deg.
- Du sørger for at oppgaver gjennomføres og du evner å se og finne gode løsninger for kunden.
- Du leverer riktig kvalitet til rett tid.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som driftsleder (stillingskode 1407 Avdelingsleder), fra kr 675 000-750 000 brutto per år
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Petra Marie Katrin Hedin, 47450032Arbeidssted
Rådhussvingen 19900 Kirkenes
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets fellestjenesterReferansenr.: 4943697560
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Petra Marie Katrin Hedin
47450032
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2920428
- Hentet fra
talentech
- Referanse
acbce58fda4644b0874893bdfe57310b