Vil du bidra til et bedre barnevern gjennom god styring?
Avdeling for virksomhetsstyring, Bufdir
Fredrik Selmers vei 3, 0663 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Vil du bidra til et bedre barnevern gjennom god styring?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 18. august
I avdeling for virksomhetsstyring blir du en del av et faglig sterkt miljø med ti engasjerte kollegaer. Vi har høy integritet, støtter hverandre og har rom for gode diskusjoner. Du vil samarbeide bredt og være med på å sikre at styring i hele virksomheten fungerer godt – slik at Bufdir og Bufetats regioner kan levere best mulige tjenester til sårbare barn.
Hva får du jobbe med hos oss?
Du blir involvert i styringen på både strategisk og operativt nivå. Du vil jobbe med analyser, rapporter og følge utviklingen på området, primært for Bufetats tjenester.
Du vil følge opp status, drive prosesser og bidra til utvikling av systemer, særlig for inntaksområdet i Bufetat.
Basert på dette arbeidet vil du, sammen med Bufetats fem regioner, drive fram forbedringer. Du vil bidra med tilrettelegging og gjennomføring av møter med regionene i etaten, og utvikle god styringsinformasjon og rapportering.
Hva slags bakgrunn har du?
For denne stillingen må du ha:- relevant høyere utdanning, gjerne på mastergradsnivå
- erfaring fra forvaltning, styring og rapportering, og forstå verdien av god oppfølging
- erfaring med oppfølging av operative tjenester og tildeling av tjenester
- interesse for forbedringsarbeid, inkludert digitalisering
- evne til å uttrykke deg godt, klart og presist – både skriftlig og muntlig
- god kjennskap til Office 365, og du bruker Excel effektivt
- erfaring fra barnevern eller tilsvarende tjenester, gjerne med tjenestevalg og inntak
- erfaring med utviklings- og endringsarbeid, eller annen type erfaring som gir forståelse for styring og oppfølging
Hva slags person ser vi etter?
For å lykkes i rollen må du kunne arbeide selvstendig, strukturert og målrettet. Du må kunne overholde frister og sikre fremdrift. Du er utholdende og gir ikke opp selv om du møter motstand i prosesser du jobber med. Du samarbeider godt med mennesker på alle nivåer, og klarer å finne fram til de rette personene når det trengs. Du forstår når du kan ta beslutninger på egen hånd, og når du må involvere ledelsen. Som ellers i offentlig forvaltning kan hverdagen være uforutsigbar, så du må trives med tidspress og kunne tilpasse deg endringer.Hva får du hos oss?
Du vil få stillingskode 1434 rådgiver eller 1364 seniorrådgiver, med lønn mellom kr. 600 000 og 850 000, avhengig av kvalifikasjoner. Er du spesielt godt kvalifisert, kan vi vurdere en høyere lønn.
Vi tilbyr fleksible ordninger for arbeidstid og hjemmekontor, som bidrar til god balanse mellom arbeid og fritid. Du har også mulighet til å trene inntil én time i uken i arbeidstiden. I tillegg får du alle fordelene ved å være ansatt i staten, som blant annet inkluderer fleksitid, sommertid og trening i arbeidstiden.
Medlemskap i Statens pensjonskasse jf. Lov om Statens pensjonskasse, som innebærer en god tjenestepensjonsordning, mulighet for tilbud om boliglån til konkurransedyktige betingelser, samt yrkesskade- og gruppelivsforsikring.
Hos oss får du være med på å løfte virksomheten, slik at vi sammen kan tilby barn, unge og familier enda bedre tjenester – noe vi mener har stor verdi i seg selv.
- Inkludering og mangfold er en styrke og gjør at vi kan løse oppgavene våre enda bedre. Derfor ønsker vi oss medarbeidere med ulike kompetanser, fagkombinasjoner, livserfaringer og perspektiver. Har du funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg som søker til å krysse av i jobbsøkerportalen. Er det kvalifiserte søkere, kaller vi inn minst én i hver gruppe til intervju, og får du jobben, legger vi til rette for deg om du trenger det. Utenom å velge ut riktige kandidater bruker vi ikke avkrysningene til noe annet enn anonymisert statistikk.
- Du kan be om å ikke bli oppført på den offentlige søkerlisten. Dette må i så fall begrunnes. Vi kontakter deg dersom ønsket ditt ikke tas til følge.
Søknad med CV sendes elektronisk via link på denne siden.
Vitnemål og attester med bekreftet stillingsstørrelse og varighet skal lastes opp elektronisk som vedlegg i Webcruiter, samt tas med ved et eventuelt intervju.
Kontaktinformasjon
Ingrid Buhaug Brænden, Avdelingsdirektør, 93242873, ingridbuhaug.brenden@bufdir.noArbeidssted
Fredrik Selmers vei 30663 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: BufdirReferansenr.: 4991818237
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 18.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Vi jobber med likestilling og ikke-diskriminering og utjevning av levekårsforskjeller slik at alle skal kunne få de samme mulighetene til å delta i samfunnet uavhengig av blant annet alder, kjønnsidentitet, seksuell identitet eller funksjonsnivå. Vi gjør mye, og framover vil vi gjøre enda mer. Derfor trenger vi fler på laget – vil du være med? Les mer om oss på bufdir.no.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fbeaaea8-8c7e-469a-b15a-83e5b1f1c3ff
- Hentet fra
talentech
- Referanse
38a7a1f878d14dc4b0fe11790f9cf296