Seksjonssjef
NTNU - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Sverres gate, 7012 Trondheim
Om jobben
- Stillingstittel
- Seksjonssjef
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hjemmekontor ikke mulig
Søk på jobben
Søk senest mandag 24. november
Dette er NTNU
NTNU er et breddeuniversitet med en teknisk-naturvitenskapelig hovedprofil og et tyngdepunkt innen profesjonsutdanning. Universitetet er lokalisert i tre byer med hovedsete i Trondheim.
På NTNU jobber 9 000 ansatte og 43 000 studenter med å skape kunnskap for en bedre verden.
Video: https://youtu.be/Xt-yHCN5QS0Om stillingen
Seksjon for saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning søker ny seksjonssjef.NTNU søker en strategisk og inspirerende seksjonssjef som vil stå i front for digital transformasjon og kvalitet i offentlig saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning. Dette er en unik mulighet for deg som brenner for struktur, ledelse og samfunnsutvikling – og som ønsker å gjøre en forskjell i en kompleks og kunnskapsrik organisasjon. Som leder for Seksjon for saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning får du en nøkkelrolle i å sikre rettssikkerhet, effektivitet og kvalitet i beslutningsprosesser. Du vil lede et sterkt fagmiljø med 25-30 ansatte, drive frem digitalisering og bidra til å forme moderne offentlig forvaltning – i tett samarbeid med både fagmiljøer og ledelse.
Du vil jobbe på en arbeidsplass som verdsetter åpenhet, samarbeid og kontinuerlig forbedring.
Din nærmeste leder er avdelingsdirektør for utvikling og virksomhetsstyring. Du vil være en del av avdelingens ledergruppe.
Arbeidsoppgaver
- være en pådriver for videreutvikling, digitalisering og forbedring av tjenester for organisasjonen
- etablere og følge opp rutiner for internkontroll og kvalitetssikring
- opplæring, veiledning og deling av beste praksisi seksjonen og i fagmiljøet
- sikre kvalitet og etterlevelse av lovverk innen saksbehandling og dokumentasjon
- personalledelse
- bidra til samhandling med andre enheter ved NTNU og i sektoren
- lede og videreutvikle seksjonen i tråd med organisasjonens mål
Kvalifikasjonskrav
- relevant høyere utdanning, minimum bachelor og gjerne innen jus, arkiv, statsvitenskap eller administrasjon. Lang erfaring som leder innenfor området kan kompensere for utdanningskravet
- dokumentert ledererfaring
- god kjennskap til offentlig forvaltning og gjeldende regelverk
- dokumentert erfaring med teknologi og digital dokumentasjonsforvaltning
- meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på bokmål eller nynorsk, god på engelsk
- du må kunne autoriseres og eventuelt sikkerhetsklareres etter gjeldende bestemmelser
Ønskede kvalifikasjoner
- ledererfaring fra offentlig sektor
- god kjennskap til relevant lovverk, samt erfaring med elektroniske sak- og arkivsystem(er)
- kompetanse innen digitalisering og forbedring av arbeidsprosesser
- erfaring med klarspråk
Personlige egenskaper
- samarbeidsorientert og relasjonsbygger
- gode planleggingsevner og er strukturert
- opptatt av samarbeid og å løfte fram andre
- er oppriktig og direkte samtidig som du gir rom til andre
- åpen og endringsvillig
Ved vurdering av den best kvalifiserte, skal det legges vekt på utdanning, erfaring og personlig egnethet, samt motivasjon for stillingen.
Vi tilbyr
- spennende og utviklende oppgaver i et sterkt og internasjonalt fagmiljø
- åpent og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte kolleger
- gunstige vilkår i Statens pensjonskasse
- ansattegoder og fordeler
Lønn og vilkår
I stillingen som seksjonssjef kode 1211, vil du normalt lønnes fra brutto kr 900.000 - 1.200 000 pr. år avhengig av kvalifikasjoner og ansiennitet. Fra lønnen trekkes 2 % lovfestet innskudd til Statens Pensjonskasse.
Ansettelsen blir gjennomført etter prinsippene i statsansatteloven, og lovverk som regulerer eksport av kunnskap, teknologi og tjenester. Etter ansettelsen må du påregne at det kan skje endringer i arbeidsområdet.
Det er forventes at du kan være til stede ved og tilgjengelig for institusjonen på daglig basis.
Om søknaden
Vi gjør oppmerksom på at søknaden kun blir vurdert ut fra informasjonen som foreligger ved søknadsfristens utløp. Sørg derfor for at søknaden din tydelig viser hvordan dine ferdigheter og erfaringer oppfyller kriteriene som er beskrevet over.
Søknaden må inneholde:
- CV, attester og vitnemål
- din motivasjon for stillingen
Dersom hele eller deler av utdanningen din er tatt i utlandet, ber vi deg i tillegg legge ved dokumentasjon på omfang og kvalitet for hele ditt utdanningsløp, både bachelor- og masterutdanning, i tillegg til annen høyere utdanning. Beskrivelse av hvilken dokumentasjon som er nødvendig finner du her. Dersom du allerede har en uttalelse fra HK-dir, er det fint om du legger ved den også.
Generell informasjon
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker at våre ansatte skal speile befolkningen, og søker til enhver tid de beste hodene. Dette gir NTNU økt produktivitet, innovasjon, bedre beslutningsprosesser, økt medarbeidertilfredshet og det konkurransefortrinnet vi trenger for å gjennomføre vårt samfunnsoppdrag innen forskning og utdanning.
NTNU legger vekt på tilrettelegging og oppfordrer deg som kvalifisert kandidat til å søke uavhengig av kjønn, funksjonsevne, hull i CV eller kulturell bakgrunn.
Som ansatt ved NTNU må du til enhver tid rette deg etter endringer som utviklingen i faget medfører, og de organisatoriske endringer som vedtas.
Offentlig søkerliste med navn, alder, stillingstittel og bostedskommune utarbeides etter søknadsfristens utløp. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste må dette begrunnes. Vurdering vil bli gjort i henhold til gjeldende lovverk. Du vil bli varslet om reservasjon ikke tas til følge.
Hvis du har spørsmål om stillingen kan du ta kontakt med Avdelingsdirektør Hege Brende, tlf. 90747989 eller e-post: hege.brende@ntnu.no. Hvis du har spørsmål om ansettelsesprosessen kan du ta kontakt med seniorrådgiver Frode Thuv Knudsen, e-post: frode.t.knudsen@ntnu.no
Synes du dette ser interessant ut, og i samsvar med dine kvalifikasjoner, sender du oss din søknad elektronisk via jobbnorge.no med CV, vitnemål og attester vedlagt. Ved forespørsel må du kunne fremskaffe bekreftede kopier av din dokumentasjon.
Søknadsfrist: 24.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
NTNU - kunnskap for en bedre verden
Ved NTNU, Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, skapes kunnskap for en bedre verden og løsninger som kan forandre hverdagen.
Seksjon for saksbehandling og dokumentasjonsforvaltning er en del av Avdeling for utvikling og virksomhetsstyring.
Effektiv dokumentasjonsforvaltning er viktig i forvaltningen, og avdelingen har en sentral rolle i dette arbeidet. Vi ivaretar dokumentasjonsforvaltningen som en fellestjeneste for hele NTNU og har ansvar for systemer, rutiner, opplæring og rådgivning.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
fb9ddeb8-c1a9-44ef-8b71-710cf749b0e1
- Sist endret
5. november 2025
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10269091
Lignende annonser
HR- og HMS-direktør (46/25)
Arbeidsgiver
NTNU - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Sted
Trondheim
Arbeidsgiver
NTNU - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Sted
Trondheim
Virksomhetsanalytiker
Arbeidsgiver
NTNU - Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet
Sted
Trondheim