Veileder
Ullern Oppfølging 3, NAV
Hoffsveien 48, 0377 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Oppstart
1. september 2025
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Vakt, dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
3
Søk på jobben
Søk senest torsdag 10. juli
Trives du med å finne løsninger i samhandling med mennesker som er i en krevende situasjon og trenger bistand? Er du en person med pågangsmot og engasjement som ønsker å gjøre en forskjell? Trives du i en hektisk hverdag med stor variasjon av oppgaver? Da kan du være den vi ser etter.
Nav Ullern er et kontor med ca. 90 ansatte. Her finner du høy fagkompetanse og et godt arbeidsmiljø der vi jobber sammen for å finne de beste løsningene for innbyggerne våre.
Vi er på utkikk etter tre veiledere til vikariater i Oppfølging 3. Avdelingen jobber med arbeidsrettet oppfølging av voksne over 30 år, både med og uten helseutfordringer. To av vikariatene tilhører teamet som jobber med voksne med helseutfordringer og har ett års varighet med ønsket oppstartsdato snarest mulig. Det siste vikariatet tilhører teamet som jobber med voksne uten helseutfordringer og har ni måneders varighet med ønsket oppstartsdato 01.09.25.
I arbeidshverdagen er det tett samarbeid med arbeidsgivere, tiltaksarrangører, behandlere og annet relevant hjelpeapparat for å finne de gode løsningene med mål om at flest mulig kan være i arbeid.
I søknaden ber vi deg reflektere over hva som motiverer deg for å søke stilling hos oss og hvilken målgruppe du helst ønsker å jobbe med.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging og oppfølging av personer som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet
- Kartlegge den enkeltes ressurser og muligheter, samt motivere og tilrettelegge for arbeid, aktivitet og utdanning i samarbeid med søker
- Følge opp personer ute på arbeidsplassen
- Bistå med personlig økonomi/hverdagsbudsjett, og bistand til å finne bolig ved behov
- Samhandle med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og andre samarbeidspartnere
- Informasjon, råd og veiledning innen statlig og kommunalt regelverk og saksbehandle i Navs fagsystemer etter lovverk på gjeldende områder
- Tverrfaglig samarbeid med bydelens øvrige tjenestetilbud og andre relevante samarbeidspartnere
- Til en av stillingene vil det kunne være aktuelt med deltakelse i nettverk for Arbeid og integrering. Ansvarsoppgave er deltakelse i nettverket og ta med informasjon tilbake til kontoret
NAV er en organisasjon i stadig utvikling og endring, slik at stillingens arbeids- og ansvarsområde kan endre seg.
Kvalifikasjoner
- Du må ha erfaring med å jobbe endringsrettet med personer som har ulike utfordringer
- Du må ha god veiledningskompetanse, både individuelt og i grupper
- Du må ha gode kommunikasjonsferdigheter
- Du må være fleksibel, både når det gjelder arbeidsoppgaver og kunne bidra som back-up for kollegaer på kort varsel
- Du må være god til å prioritere mellom arbeidsoppgaver og håndtere en portefølje med voksne som har ulike utfordringer og bistandsbehov
- Kompetanse på arbeidsinkludering og markedsarbeid teller positivt
- Kompetanse innen rus og psykiatri teller positivt
Utdanningskrav:
Minimum 3-årig relevant utdanning fra høyskole eller universitet. For søkere med dokumentert relevant erfaring kan utdanningskravet fravikes.
Personlige egenskaper
- Du har gode samarbeidsevner og har evne til å skape tillit, inspirere og motivere
- Du har evne til å bygge gode relasjoner til mennesker i utfordrende livssituasjoner og kan stå i disse over tid
- Du har evne til å jobbe målrettet, effektivt og strukturert i et hektisk arbeidsmiljø, og er opptatt av kvalitet
- Du har et menneskesyn som støtter opp under NAV sine holdninger og verdier
- Personlig egnethet blir vektlagt.
Vi tilbyr
- Et godt og spennende arbeids- og fagmiljø
- Lyse og trivelige lokaler med egen kantine
- Statlig tilsetting i stillingskode 1408 førstekonsulent, i lønnsspenn 532 200 - 575 400. For særlig kvalifiserte søkere kan rådgiverstilling vurderes lønnsspenn
- 557 100 – 646 000 kr
- Pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %)
- Fleksibel arbeidstid
Kontaktinformasjon
Malene Haugland, Avdelingsleder Oppfølging 3, 41338830Arbeidssted
Hoffsveien 480377 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4988969715
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 01.09.2025
Sluttdato: 31.08.2026
Søknadsfrist: 10.07.2025
Kontaktperson for stillingen
Malene Haugland
Avdelingsleder Oppfølging 3
41338830
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f910f17b-fa92-4ba5-acdd-0527f9de9523
- Hentet fra
talentech
- Referanse
7367c5076bd84f658929a3abcaf4641c