Avdelingsleder juridiske og administrative tjenester
51000 - Strategi, næring og analyse, Asker kommune
1383 Asker
Om jobben
- Stillingstittel
- Avdelingsleder juridiske og administrative tjenester
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest torsdag 20. november
Asker kommune og tjenesteområdet samfunnsutvikling har en ledig stilling som avdelingsleder i juridiske og administrative tjenester. Avdelingen består av 13 medarbeidere med et bredt spekter av arbeidsoppgaver fra juridisk rådgivning til administrasjon.
Som leder i juridiske og administrative tjenester vil du lede avdelingens medarbeidere og ha fag-, personal-, budsjett- og resultatansvar for avdelingen.
Avdelingens åtte jurister jobber bl.a. med fremforhandling og oppfølging av utbyggingsavtaler, grunnerverv/ekspropriasjon, refusjon og klagesaker etter plan- og bygningsloven. Vi er også juridisk nærstøtte for alle avdelinger i Samfunnsutvikling (plan og bygg, næring og reiseliv, skjenkebevillinger, beredskap, samfunnshelse, miljørettet helsevern mv.), og vi jobber til og fra på oppdrag fra andre tjenesteområder. Vi bistår direktør og politikere ved henvendelser i enkeltsaker, og deltar i politiske utvalgsmøte og tverrfaglige arbeidsgrupper.
Avdelingens øvrige ansatte bistår ledere og medarbeidere i samfunnsutvikling med administrativt arbeid. Bredden på oppgavene i avdelingen gir deg som leder en mulighet til å være med å påvirke samfunnsutviklingen i Asker kommune.
Vi ser etter en hyggelig kollega og dyktig jurist som ønsker å lede avdelingen og være med å videreutvikle avdelingens tjenester. Leder rapporterer til virksomhetsleder for strategi, næring og analyse.
Arbeidsoppgaver
Fag-, personal- og budsjettansvar for avdelingen.
Dette innebærer bla. å
- Lede og ha personalansvar for 13 dedikerte ansatte, hvorav åtte jurister
- Bidra til faglig utvikling og trivsel i avdelingen
- Tilrettelegge for effektiv behandling av saker og gode resultater
- Samarbeide tett med interne og eksterne
- Bidra til tverrfaglig samarbeid
- Budsjettansvar for avdelingens budsjett
- Delta i ledergruppen for virksomheten strategi, næring og analyse
- Delta i utvidet ledergruppe for tjenesteområdet samfunnsutvikling
- Bidra til utviklingen av avdelingen og virksomhet for strategi, næring og analyse
Kvalifikasjoner
Master i rettsvitenskap/Juridisk embetseksamen
Kompetanse og erfaring innenfor ett eller flere av avdelingens ansvarsområder, spesielt innenfor plan- og bygningsrett og/eller utbyggingsavtaler, men også avtaleforhandlinger, forvaltningsrett mv.
Lederutdanning og/eller relevant ledererfaring teller positivt. Likeså gjør arbeidserfaring fra kommunal eller statlig virksomhet.
Meget god norsk skriftlig og muntlig fremstillingsevne.
Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt.
Personlige egenskaper
Klar og tydelig lederEvne til omstilling og nytekning
Evne til å motivere og engasjere medarbeidere
Strukturert, effektiv og resultatorientert
Løsningsorientert og beslutningsdyktig
Serviceorientert
Vi tilbyr
Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
Samarbeid med engasjerte og kompetente medarbeidere.
100% fast stilling.
Fleksibel arbeidstid.
Lønn etter avtale
Gode pensjons- og forsikringsordninger.
Kontaktinformasjon
Susanna Lindqvist, +47 40912499Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 5037058382
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 20.11.2025
Kontaktperson for stillingen
Susanna Lindqvist
+47 40912499
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f8d7a8ae-f289-48b1-b55f-035655b466e1
- Sist endret
8. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
b37509e65ba44eb7a960576af44b2246
Lignende annonser
Arbeidsgiver
41040 - Eiendomsprosjekter og vedlikehold, Asker kommune
Sted
Asker
Arbeidsgiver
Utbygging og infrastruktur, Drammen kommune
Sted
Drammen
Juridisk rådgiver
Arbeidsgiver
Arealplan, klima og miljø, Drammen kommune
Sted
Drammen