Familiekoordinator
Nav Frogner, Oslo kommune, Bydel Frogner
Drammensveien 60, 0271 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Familiekoordinator
Oppstart
1. august 2025
Type ansettelse
Prosjekt, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest lørdag 26. juli
Nav Frogner har to prosjektstillinger som familiekoordinatorer, med foreløpig varighet ut april 2026. Den ene stillingen er nå ledig, vi ser etter ny medarbeider og ønsker rask oppstart. Familiekoordinatorene jobber mye med relasjonsbygging, de skal styrke og utvikle familie- og barneperspektivet i vårt arbeid. De jobber tett med ordinære veiledere innen våre sosialfaglige tjenester og er en forlengelse og styrking av dette arbeidet. Arbeidet medfører mye veiledningsarbeid og koordineringsbistand i familiene, med mål om å bedre livssituasjonen, fremme selvstendighet og stolthet så vel som arbeid og aktivitet for foreldre og barn. Du skal være en hjelper, men også fremme autonomi, du må være en systemkjenner og en systemforklarer. Du må ha brennende engasjement, ha evne til å skape tillit og være både kreativ og fleksibel i arbeidet. God kompetanse om Nav, bydel Frogner/Oslo kommune, kommunale tjenester og frivillig sektor er nødvendig for å jobbe smidig og effektivt. Feltarbeid vel så mye som tung erfaring med saksbehandling mener vi er fordelaktig. Du må like folk og tåle folk, du må kunne se løsninger og muligheter, men tar en utfordring eller to. Du er trygg, robust og har integritet. Hjemmebesøk og kontorarbeid er like naturlig i jobben. Samarbeid med ulike kolleger og tjenester like så. Vil du hver dag kunne kjenne på at du gjør en forskjell og bedrer hverdagen for andre, er kanskje dette en stilling for deg. De to stillingene har en portefølje på ca tjue familier hver. Dere jobber tett og overlappende ved behov.
Sluttdato for stillingen kan endres dersom vi søker og får innvilget ny periode. Det avklares ca. april 2026.
Arbeidsoppgaver
- Kartlegging av familesituasjon (boforhold, jobb/aktivitet, skolesituasjon og fritidsaktiviteter, økonomi, helse, etc.)
- Veiledning og koordinering
- Hjemmebesøk
- Finne løsninger, forbedringer og støtte i endring
- Noe praktisk bistand
- Journalskriving og rapportering
- Samarbeid med ande medarbeidere og nødvendige aktører
- Være pådriver i utvikling av arbeidet
- Drive erfaringsformidling tilbake til kollegaer
Kvalifikasjoner
- Fullført og bestått høyere utdanning, minimum på bachelor-nivå
- Veiledning- og relasjonskompetanse/relevant realkompetanse
- God Nav-kompetanse
- God kunnskap om kommunale tjenester og frivillige tilbud (særlig i Oslo/bydel Frogner)
- Erfaring med (profesjonelt) familiearbeid
- Dokumenterte resultater fra endringsarbeid som involverer andre
- Forståelse og familie- og barneperspektivene som ligger til vårt arbeid og ansvar
- Erfaring med prosjekt- og/eller utviklingsarbeid og rapportering
Personlige egenskaper
- Du er nysgjerrig og har evne til å identifisere og utnytte potensialet i mennesker/familier
- Du samarbeider godt med andre, og er god til å bygge relasjoner. Du tar initiativ, har stort engasjement og har evne til selvledelse
- Du er kreativ og god på å se løsninger på vanskelige problemstillinger
- Du har en positiv og løsningsorientert innstilling, og ønsker å bidra til utvikling ved kontoret
- Du har stor arbeidskapasitet og gjennomføringsevne
- Du jobber målrettet og strukturert
- Du takler stress, og evner å håndtere flere ulike oppgaver samtidig
- Du er tålmodig og utholdende
- Du er emosjonelt trygg og tåler jobben
- Du har en balansert tilnærming mellom empati og myndighetsutøvelse, og evner å ivareta både bruker og deg selv
- Du er en fleksibel kollega med glimt i øyet
Personlig egnethet blir tillagt stor vekt
Vi tilbyr
Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde i stadig utvikling
Du blir en av våre to familiekoordinatorer
En mangfoldig og utviklende arbeidsplass
Aktive, engasjerte og kunnskapsrike kollegaer
Mulighet til å påvirke utviklingen av våre tjenester
Fleksibel arbeidstid, med mulighet for inntil en dag hjemmekontor pr. uke.
Treningsrom, innendørs sykkelparkering og en flott kantine med 360 graders utsikt til hele Oslo
Ansettelse i Oslo kommune, lønnsspenn trinn 35-44 (kr 617 300 - 722 700)
Kontaktinformasjon
Geir Olav Maribo, Avdelingsleder, 90960378Arbeidssted
Drammensveien 600271 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4991293292
Stillingsprosent: 100%
Prosjektstilling
Startdato: 01.08.2025
Sluttdato: 30.04.2026
Søknadsfrist: 26.07.2025
Kontaktperson for stillingen
Geir Olav Maribo
Avdelingsleder
90960378
Om bedriften
Bydel Frogner er en sentrumsbydel vest i Oslo, som strekker seg fra Bygdøy til Majorstua, og grenser til bydelene Ullern, Vestre Aker, Nordre Aker og St. Hanshaugen, Oslofjorden og sentrum.
Bydel Frogner tilbyr litt over 60 000 innbyggere tjenester og tilbud. Vi prioriterer forebyggende arbeid og tidlig intervensjon, kvalitet og forutsigbarhet for dem som trenger oss mest.
Samtidig bidrar vi i samfunnsutviklingen og legger til rette for et aktivt lokalengasjement.
Bydelens hus er sertifisert som sykkelvennlig arbeidsplass. Vi har også egen kantine på taket med byens beste utsikt, i et arkitektonisk vernet bygg.
For mer informasjon om oss, se www.bydel-frogner.oslo.kommune.no . Vi er også til stede i appen Min bydel og på Instagram.
Mangfoldig og inkluderende
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi minner om at du som søker kan føres opp på offentlig søkerliste selv om du har bedt om anonymitet, men dette får du i tilfelle varsel om.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f7809537-f95f-4ca0-91df-195bee696395
- Hentet fra
talentech
- Referanse
791ef33ed13d4650916ef3638a479533