Storhaugen helsehus
Kristiansund kommune Storhaugen helsehus
Tempoveien 23, 6508 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder for palliasjon og øyeblikkelig hjelp
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
1
Liker du å lede, organisere og koordinere? Da kan dette være stillingen for deg!
Storhaugen har ledig 100% fast stilling som avdelingsleder for palliasjon og øyeblikkelig hjelp.
Vi søker en engasjert leder som tør, vil og kan utvikle morgendagens tjenester.
Avdeling for palliasjon og øyeblikkelig hjelp har p.t 13 sengeplasser, hvorav 5 senger er interkommunale senger for øyeblikkelig hjelp.
Som avdelingsleder vil du lede en avdeling med høy kompetanse. Avdelingsleder inngår i lederteam som én av to avdelingsledere med felles ansvar for drift av døgnavdelingene. Arbeidsoppgaver fordeles i lederteamet. Avdelingsleder har fag- og personalansvar i egen avdeling. Lederteamet har felles økonomiansvar for døgnavdelingene. Lederteamet har felles ansvar for at personalressurser og kompetanse til enhver tid er fordelt etter pasientenes behov, uavhengig av avdeling, og på en mest mulig økonomisk gunstig måte.
Som avdelingsleder vil du rapportere direkte til enhetsleder, som vil være nærmeste leder. Du vil ha en aktivt og tett samhandling med andre avdelingsledere og fagpersoner i enheten og i kommunen. Stillingen inngår i enhetens overordnede lederteam. Stillingen har arbeidstid på dagtid, og vil ha kontorsted p.t på Storhaugen helsehus. Avdelingen skal i 2026 flytte inn i Distriksmedisinsk senter (DMS) i Kristiansund.
Gjennom delegert myndighet fra enhetsleder, har du som avdelingsleder ansvar for avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser. Vi ønsker å utvikle mestringsorienterte ledere som har fokus på de tre overordnede ansvarsområdene når lederen planlegger, organiserer, leder og følger opp arbeidet.
Arbeidsområder
- planlegge, organisere, lede og følge opp avdelingens tjenestetilbud, økonomi- og personalressurser i tråd med gjeldende lov, avtaleverk og politiske vedtak
- sikre god pasientflyt mellom ulike avdelinger, tjenestenivå og mellom enheter
- samarbeid med interne og eksterne samarbeidspartnere
- kommunikasjon med pårørende
- opplæring og veiledning til ansatte
- oppfølging av HMS-arbeid, avviksbehandling og kvalitetsutvikling
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som sykepleier
- ledererfaring
- god formidlingsevne, både muntlig og skriftlig
- god digital kompetanse
Ønskede kvalifikasjoner
- videreutdanning i ledelse
- videreutdanning innen kreft, palliasjon eller avansert klinisk sykepleie
- klinisk erfaring fra fagområdet
- erfaring fra utviklingsrettet arbeid og endringsledelse
- erfaring med helse- og mestringsteknologi
Vi søker deg som
- er en lagspiller med gode samarbeidsevner
- har evne til å arbeide selvstendig, strukturert og målrettet
- har god rolle- og oppgaveforståelse
- er god på relasjons- og kulturbygging
- tar initiativ og har fokus på nyskaping
Vi tilbyr
- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- en variert og spennende arbeidshverdag
- et arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
- gode interne system på sertifisering
- flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2294397
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3135815_182037_no