Boligkonsulent - Konsulent/spesialkonsulent
Nav Lillestrøm
Dampsagveien 2B, 2000 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Veileder - Konsulent/spesialkonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Nav Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom Nav sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. Nav Lillestrøm har ca. 240 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 24 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og virksomhetsstyring" og "Fag og utvikling".
Nav Lillestrøm har ledig en fast stilling som boligkonsulent med hovedansvarsområde bostøtte. Stillingen er lagt til team Bolig der du vil jobbe sammen med engasjerte kollegaer med god kompetanse på de boligsosiale virkemidlene i kommunen. Du vil få hovedansvaret for håndteringen av bostøtte i Lillestrøm kommune. Vi ønsker oss en kollega som ønsker å videreutvikle det boligsosiale arbeidet sammen med oss, til det beste for Lillestrøm kommune sine innbyggere.
Her kan du se bilder fra vår arbeidshverdag: Bilder Nav Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
- Behandle søknader om kommunal og statlig bostøtte
- Innbyggerkontakt i forbindelse med søknadsbehandling
- Være kontaktpunkt overfor Husbanken og ha det helhetlige ansvaret for bostøtteområdet
- Merkantilt arbeid innen registering, fordeling og betaling
- Veiledning av innbyggere i Nav sitt publikumsområde
Nav er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
- Minimum fullført videregående opplæring innen relevant fagfelt. Gjerne relevant høyere utdanning.
- Erfaring med saksbehandling og kunde/innbygger-veiledning.
- Kjennskap til bostøtte-ordninger og husleieavtaler
- Skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Gjerne erfaring fra saksbehandlingssystemer som Public 360 og Visma Enterprise
Alle attester/tjenestebevis og vitnemål må legges inn i WebCruiter innen søknadsfristen.
Personlige egenskaper
- Være nøyaktig og ha god orden og struktur
- Evne til å jobbe selvstendig og ta ansvar for eget fagområde
- Være serviceinnstilt og kunne gi tydelige svar
- Gode samarbeidsevner og positiv innstilling
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et utviklingsorientert og moderne Nav-kontor med et godt fagmiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Engasjerte og inkluderende kollegaer i et godt arbeids- og fagmiljø
- Helsefremmende og aktivitetsbasert arbeidsplass (ABW-løsning: Activity-Based-Workplace), der fysisk aktivitet er en naturlig del av arbeidshverdagen
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse
- Moderne og fremtidsrettede lokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjon og bussterminal (10 minutter med tog fra Oslo S)
- Fleksibel arbeidstid med sommer-/vintertid
- Bedriftshelsetjeneste
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring som gjelder på fritid (fra lønnen trekkes 2 %)
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtale, med stillingstittel spesialkonsulent/konsulent
Lillestrøm kommune mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Marte Drejer Thomassen, Avdelingsleder, +4748278510Arbeidssted
Dampsagveien 2B2000 Lillestrøm
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4968944503
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Marte Drejer Thomassen
Avdelingsleder
+4748278510
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f4fafc50-23f4-4f46-8162-a9cfa8297e27
- Hentet fra
talentech
- Referanse
eec5f51cfbb74cdfa2731c9fefba5c23