Vil du gjøre en forskjell?
Inkluderingsavdelingen, Arendal kommune
Nedre Tyholmsvei 13, 4836 Arendal
Om jobben
Stillingstittel
Veileder inkluderingsavdelingen
Oppstart
3. juni 2025
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
4
Søk på jobben
Søk senest onsdag 16. april
Nav har som oppgave å avklare og skaffe relevant arbeidskraft til offentlig og privat virksomhet. For å lykkes med samfunnsoppdraget vårt er vi avhengige av god dialog og utstrakt samhandling med arbeidsgivere og aktuelle samarbeidspartnere.
Nav Arendal er en aktiv samfunnsaktør med engasjerte og kompetente medarbeidere. Vi er lokalisert på Tyholmen, i Arendal sentrum og enheten har ca. 160 ansatte fordelt på 7 avdelinger. Kontoret er ansvarlig for utøvelse av alle NAV sine tjenester i den statlige arbeids- og velferdspolitikken og for kommunale tjenester/stønader med hjemmel i lov om sosiale tjenester. Vi har et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med spennende og meningsfylte oppgaver.
Nav Arendal ved Inkluderingsavdelingen har ledig 1 x 100 % fast stilling og 3 x 100 % vikariater av ulike varigheter. Hovedoppgavene i denne avdelingen er å bosette, integrere og veilede flyktninger mot ordinært arbeid.
I søknadsteksten ber vi deg om å reflektere over hvordan vi skal sikre at alle flyktninger får tett, tidlig og individuelt tilpasset oppfølging.
Ved tilsetting legges betydelig vekt på personlige egenskaper og egnethet for stillingene. Kvalifiserte personer med minoritetsbakgrunn oppfordres til å søke. Vi ber alle søkere legge inn relevante attester og vitnemål til søknaden. Aktuelle kandidater kan bli bedt om å fremlegge politiattest.
Arbeidsoppgaver
- Alle stillingene arbeider med nyankomne flyktninger med oppfølging i bolig, hverdag og fritid. Videre skal nyankomne flyktninger integreres i samfunnet gjennom arbeid og aktivitet i tråd med deres muligheter og behov.
- Oppfølging av hele familien, inkludert barn og barnehage, skole, helsestasjon mm.
- Kartlegge, veilede og følge opp flyktninger der målet er arbeid og aktivitet.
- Kartlegge ressurser og kompetanse sammen med arbeidssøkerne, samt gi karriereveiledning og støtte for å kunne se muligheter på arbeidsmarkedet.
- Foreta vurderinger av arbeidsevne og muligheter for å benytte seg av arbeidsrettede tiltak og behandling.
- Oppsøke, bygge og pleie gode relasjoner til arbeidsgivere.
- Bygge relasjoner med helsevesenet, Arendal voksenopplæring og andre samarbeidspartnere.
- Veilede, lære opp og oppfordre alle brukere til å benytte NAV sine digitale verktøy.
- Saksbehandling og vurdering av rettigheter.
Arbeidsoppgavene i stillingen kan endres, og du må være komfortabel med endring.
Kvalifikasjoner
Du må ha:
- Fullført utdannelse på minimum bachelorgradsnivå (For spesielt kvalifiserte søkere kan vi fravike kvalifikasjonskravet).
- Du må ha god muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk på minst nivå B2.
- Generelt god digital kompetanse.
- Veiledningskompetanse fra enten studier eller tidligere arbeidserfaring.
- Førerkort kl. B.
Det er ønskelig med:
- Praktiske ferdigheter.
- Grunnleggende økonomisk forståelse/privatøkonomi.
- Evne til å bygge relasjoner med arbeidsgivere.
Personlige egenskaper
- Vi søker deg som er opptatt av å ivareta mennesker, og du ser verdien av å bygge gode relasjoner gjennom veiledning.
- Ser verdien av godt samarbeid, både med eget team og med eksterne samarbeidspartnere.
- Toleranse for mennesker med ulikt ståsted.
- Effektiv, målrettet og strukturert med evne til å motivere andre.
- Du kjenner deg igjen i Navs holdninger og verdier, og du støtter opp under disse.
- Du er åpen for endringer i arbeidsoppgaver og metodikk.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver i et aktivt og engasjert miljø.
- Gode muligheter for egenutvikling gjennom et stort internt arbeidsmarked.
- Fleksibel arbeidstid innenfor kjernetid.
- Lønn i fht gjeldende tariffavtale (kr 507 400 - 596 400,-).
- God pensjonsordning gjennom Arendal kommunale pensjonskasse.
- Kommunale ansettelsesvilkår.
Kontaktinformasjon
Anne-Karin Marcussen Møller, Avdelingsleder, 957 53 027Arbeidssted
Nedre Tyholmsvei 134836 Arendal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommuneReferansenr.: 4941086127
Stillingsprosent: 100%
Vikariat, Fast
Startdato: 03.06.2025
Søknadsfrist: 16.04.2025
Kontaktperson for stillingen
Anne-Karin Marcussen Møller
Avdelingsleder
957 53 027
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal kommune vil være en attraktiv arbeidsgiver og en handlekraftig organisasjon. Vi er en viktig aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi løser viktige oppgaver for lokalsamfunnet og samfunnet vi lever i. Se filmen om vår arbeidsgiverstrategi.
Arendal kommune feiret 300 år i 2023 og har 3200 ansatte. Vi er vertskommune for Norges største demokratifestival Arendalsuka, vi arrangerer Norges eneste innovasjonskonferanse for offentlig sektor og vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål.
Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn. Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver.
Vi jobber for heltidskultur og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger.
I henhold til offentlighetslovens paragraf 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2908109
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3d3b69c232a74c9aa8e04276a917248f